  • Data: 2014-04-06 20:17:37
    Temat: Re: PIC vs AVR
    Od: AlexY <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Mario napisał:
    > W dniu 2014-04-06 18:14, AlexY pisze:
    [..]

    > Ja tak właśnie nie podchodzę. Ale wydaje mi się że ci co się trzymają
    > asemblera niestety są przez to często zmuszeni do pracy z prockami w
    > których ledwo się mieszczą.

    To nie tak że ledwo się mieszczę, po prostu czasem trzeba zrezygnować z
    jakiejś extrasowej funkcji bo nie wejdzie, założona funkcjonalność musi
    się zmieścić albo procek za mały.

    [..]
    > Podejrzewam, że ci co upierają się przy asm, z oporami sięgają po
    > bardziej złożone architektury twierdząc, że to co mają w zupełności im
    > wystarcza.

    A może faktycznie im wystarcza?

    [..]

    > Tylko po co w takim razie argumentacja, że pisanie w c jest
    > niebezpieczne z powodu błędów kompilatora czy ogólnie mówiąc szybkie
    > tanie i kiepskie? Skoro kod skompilowany z c jest poprawny i stabilny w
    > routerach czy w serwerach to czemu miałby być niepoprawny w przypadku
    > atmelkowego migania LEDem?

    Nie wiem w czym windows jest pisany ale daleko mu do bycia stabilnym.
    Linuxa ciężko ale też da się wywalić.

    > Jakoś nie robią tego na Basicu. Widocznie c jest do tego lepszy.

    Nie znam powodów innych niż ten co podałem (kasa).
    Co stało na przeszkodzie zaadoptowania basic'a?
    A już wiem... kasa... nie byłoby jej za kursy, książki, poradniki i
    trzeba by było zabulić za licencje/prawa autorskie do basic'a.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html