  • Data: 2014-04-06 20:34:52
    Temat: Re: PIC vs AVR
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-04-06 17:34, Dariusz Dorochowicz pisze:

    > Oczywiście :)
    > Tyle, że za taką XMegę płacę jednak sporo mniej, szczególnie biorąc pod
    > uwagę "dodatki" typu wielkie złącze JTAGa w ARMie (koszt PCB, a raczej
    > zajmowanego miejsca też jest ważny). Tak, wiem że nie musi być aż tak
    > duże bo połowa to masy, a i resztę można ograniczyć.

    Żartujesz, prawda? STM32 mają SWD. Inne pewnie też, ale nie znam.
    Wystarczą cztery żyły (a może i trzy): dane, zegar, masa i Vcc. STM32:
    kupujesz najtańszy STM32F0Discovery za niecałe 50zł i masz pełnoprawny
    programator debugger wszystkich układów STM32 (wszystkie cortexy). Do
    tego działa OpenOCD i w Eclipse debugujesz bez ograniczeń wielkości
    kodu. Oczywiście ST-Link szybkością nie grzeszy, ale kilka sekund na
    załadowanie kodu 50kB można poczekać. W przypadku NXP jest podobnie.
    Czyli do zaprogramowania potrzebujesz _mniej_ miejsca na PC niż dla ISP
    AVRów, tyle samo co w PDI ATxmega, ale masz jeszcze debugowanie!

    > Marzy mi się ARM 8-16 nóg. Dostępny oczywiście u nas i programowany
    > "byle czym", w sensie kompilatora i programatora ;)
    > Z tym, że nóg może mieć więcej.

    SSOP20 może być?
    STM32F030F4P6, 4,69zł brutto w detalu, koło $0,5 przy 1000szt.
    Ma boot loader przez UART. Pewnie Flash Loader od ST go obsługuje, a
    może są i jakieś inne programy (do STM32F103 używałem chiński MCUISP
    http://www.mcuisp.com/English%20mcuisp%20web/ruanjia
    nxiazai-english.htm,
    może inne też obsłuży). Ale i tak uważam, że obecnie SWD przebija zabawę
    z UARTem.

    --
    Michał