  • 41. Data: 2013-07-01 19:13:26
    Temat: Re: PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI)
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "X-Man" <k...@w...pl>

    > przy takiej długości rurki byłbym w stanie ukręcić śrubę gołymi rękami bez
    > żadnego skakania, ewentualnei klucz by pękł na łbie śruby, dokręcam zawsze
    > tak że bez rurki nie ma szans odkręcić, wg mnie wystarczy zawsze przed
    > wkręceniem śrub przejechac je szczotką drucianą i potem troszkę jakiegoś
    > smaru na gwint i się nic nie zapiecze, poza tym jak pisałem wczesniej mam
    > uraz do niedokręconych śrub i wolałbym się pomęczyć z odkręcaniem niż żeby
    > mnie kiedyś koło wyprzedziło

    Co ma jedno z drugim wspólnego ? Śruba nie pracuje normalnie na odkręcanie
    więc nie trzeba jej przykręcać na chamca a jak się przykręci to się ją tylko
    naraża na ukręcenie przy przykręcaniu albo ułamanie przy jeżdżeniu. I
    zapiekanie luźno ma się do mocnego przykręcania.

  • 42. Data: 2013-07-01 20:37:52
    Temat: Re: PI?kne podzi?kowania ch?opakom z TIR?w za pomoc na A1 ( nr SB i SMI)
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-07-01 15:16, J.F pisze:

    > Olej, olej, ale sruby przed wkreceniem nie sa smarowane tym olejem,
    > tylko klejem Loctite :-)
    Tak, jasne. Także Locitem smarowano gwinty śrub w samochodach z początku
    wieku ;-) Zresztą tak już projektował swoje auta Daimler i Benz (w
    Autocadzie chyba?)
    Połączenie gwintowe NIE wymaga klejenia.
    Jacek

  • 43. Data: 2013-07-02 00:37:32
    Od: LEPEK <n...@n...re>

    W dniu 2013-07-01 17:20, Artur Maśląg pisze:

    > Ten krzyżakowy tak,

    Ja tam nie rozumiem, o co wam chodzi... Ja używam od dłuższego czasu i w
    porównaniu z teleskopowym fajkowym (nie mówiąc o fabrycznych) jest
    bezkonkurencyjny: złożony zajmuje niewiele miejsca, rozłożony działa
    prawie jak sztywny krzyżak, mocowania przegubów usztywniane nakładkami.
    Nie trafiłem jeszcze na śrubę, której bym nim nie odkręcił (i nie
    ukręcił przy okazji) - a przy fajkowym się zdarzyło. Do tego, jak już
    śruba puści, to kręci się migiem. Za duże odsadzenie? Każdy krzyżak ma
    podobne i nie przeszkadza ono kręceniu (w przeciwieństwie do fajek,
    gdzie musi być jak najmniejsze, ale na tyle duże, aby się go w ogóle
    dało używać). Rurkę - odpowiednio dużą - da się nałożyć (jak ktoś
    potrzebuje).

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 44. Data: 2013-07-02 01:15:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 02 Jul 2013 00:37:32 +0200, LEPEK napisał(a):
> [...]
    > prawie jak sztywny krzyżak, mocowania przegubów usztywniane nakładkami.
    > Nie trafiłem jeszcze na śrubę, której bym nim nie odkręcił (i nie

    No i dlatego nie rozumiesz :-)

    > ukręcił przy okazji) - a przy fajkowym się zdarzyło.

    Ale co sie ukrecilo - sruba ?

    > Do tego, jak już śruba puści, to kręci się migiem.

    Jak pusci :-)

    > Za duże odsadzenie? Każdy krzyżak ma podobne

    Dlatego krytykuje wszystkie krzyzaki, a ten w dodatku ma slabe
    przeguby :-)

    >i nie przeszkadza ono kręceniu

    Jak pusci :-)

    > Rurkę - odpowiednio dużą - da się nałożyć (jak ktoś potrzebuje).

    No wlasnie - gruba, ciezka i nieporeczna.

    J.

  • 45. Data: 2013-07-02 09:02:04
    Od: LEPEK <n...@n...re>

    W dniu 2013-07-02 01:15, J.F. pisze:

    > Ale co sie ukrecilo - sruba ?

    Śruba.

    > ten w dodatku ma slabe
    > przeguby :-)

    Z mojego doświadczenia wynika, że wystarczające.

    Pozdr,

  • 46. Data: 2013-07-02 16:27:28
    Temat: Re: PIekne podziekowania ch3opakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI)
    Od: "arek333" <a...@w...pl>

    Hmmm ja wiem czy skakanie po kluczu mozna nazwac slabym
    przykrecaniem?Doslownie, jestem w tym wypadku pewny ze skakalem hahah. I to
    mnie zdziw2ilo, nigdy ale to nigdy nie bylo takich problemow, na tym samym
    samochodzie na tych samych felgach.Jedyna różnica to ten WD40