  • Data: 2022-05-04 14:35:24
    Temat: Re: PGE / G12 godziny
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    środa, 4 maja 2022 o 08:56:20 UTC+2 Mateusz Bogusz napisał(a):
> [...]
    uwzględniał - sądzę, że tylko soboty i niedziele jako wolne liczy.
    > Mam ten sam licznik co wątkotwórca i do połowy 2019 faktycznie były to
    > tylko soboty i niedziele, ale potem widziałem auto PGE koło licznika i
    > faceta który coś dłubał z małym komputerem. Później dostałem żółty
    > formularz z wydrukiem że licznik został przeprogramowany i od tamtej
    > pory zlicza też pozostałe dni ustawowo wolne nawet te ruchome jak
    > Wielkanoc czy Boże Ciało.
    >
    > Jak pamiętam Windows 95 nie potrzebował internetu żeby znać kalendarz.
    > Potrzebne było tylko ustawienie daty i czasu.

    Ale co to windows 95 "znało z kalendarza"?
    Życzenia na Wielkanoc wyświetlało?
    Hmm, właściwie jak się tak zastanowiłem to chyba tylko właśnie Wielkanoc - i związane
    z nią Boże Ciało - to jedyne święta ruchome - inne mają ustalone daty.
    Jako że taki licznik ma i tak legalizację na 8 lat, to w czym problem po prostu wgrać
    mu nawet nie tylko wszystkie święta ruchome, ale wręcz po prostu wszystkie dni wolne,
    z sobotami i niedzielami, na te 8 lat - i nie trzeba programować żadnych kalendarzy.
    Oczywiście w ciągu 8 lat może pojawić się nowe święto, jak ostatnio Trzech Króli.

    Ale, jak pisałem, mam mocno utrudnione sprawdzanie licznika, więc nie dałem jeszcze
    rady zrobić dokładnego testu, jak to jest na moim G12W.

    Zaś programowanie kalendarzy to zuo - m.in. przez to UE wciąż nie może zlikwidować
    zmiany czasu - bo za dużo jest komputerów, które tą zmianę czasu mają wprogramowaną,
    a nie np. braną z netu.

    Zaś sam kalendarz to jeszcze większe zuo.
    wiki podaje, że póki co jako ostatnia wprowadziła kalendarz gregoriański Arabia
    Saudyjska, żeby mniej płacić robotnikom - rok muzułmański ma ma o 11 dni mniej niż
    niż gregoriański.
    Ciekawe, czy to prawda, że taki np. ramadan sobie wędruje - z drugiej strony
    większość arabusów i tak żyje w klimacie, w którym lato się nie tak bardzo różni od
    zimy, więc pewnie to dla nich i tak bez różnicy.

    Równie ciekawie było, jak z października 1582 wyparowało 10 dni (i tak za mało, przez
    co Boże Narodzenie nie wypada w przesilenie zimowe) - wybuchły zamieszki, bo wypłata
    wg dniówek, ale czynsze za miesiąc ;>
    W UK czekali z tym do 1752 (bo Henryk VIII i papież się obrazili ok. 1530) i usunęli
    we wrześniu - co widać pięknie w programie cal wołanym
    $ cal -my 1752
    Przez to podobno chyba Cervantes i Szekspir mają tak, że jeden z nich umarł
    wcześniej, ale ma datę śmierci późniejszą ;>
    Nie należy zapomnieć też oczywiście o Rewolucji Październikowej z listopada.