-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!eternal-september.org!feeder.eternal-septem
ber.org!news.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
From: Mario <m...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: PCB - pomogę- konstruktywna dyskusja
Date: Tue, 18 Feb 2014 13:03:28 +0100
Organization: A noiseless patient Spider
Lines: 134
Message-ID: <ldvi6i$sur$1@dont-email.me>
References: <ldnt0c$bjc$1@mx1.internetia.pl> <ldqoq4$umu$1@mx1.internetia.pl>
<ldr5hc$a6f$1@mx1.internetia.pl> <ldrbsh$vg0$1@mx1.internetia.pl>
<ldu0cm$bbe$1@node1.news.atman.pl> <ldudk7$n7v$1@dont-email.me>
<ldvc8q$gs3$1@mx1.internetia.pl> <ldvea5$64i$1@dont-email.me>
<ldvh3v$1ie$1@mx1.internetia.pl>
Reply-To: m...@p...onet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Injection-Date: Tue, 18 Feb 2014 12:03:30 +0000 (UTC)
Injection-Info: mx05.eternal-september.org;
posting-host="265489aec425347297f9a0364a7b6795";
logging-data="29659";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX1+cFedJ5sgzVopzKZyTfkUZq1N/jRJ4Np8="
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.5) Gecko/20031007
In-Reply-To: <ldvh3v$1ie$1@mx1.internetia.pl>
Cancel-Lock: sha1:gAIAuu5+h2PZxRGBReIATCy11A0=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:659941
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2014-02-18 12:30, Sylwester Łazar pisze:
>> PCB nie nadaje się do lotnictwa. Tak samo zdarzają się błędy przy
>> montażu automatycznym, więc ten rodzaj montażu (i zresztą każdy inny)
>> nie nadaje się do zastosowania w lotnictwie. No i jeszcze zdarza się, że
>> uszkadzają się elementy elektroniczny. To by oznaczało, że urządzenia
>> elektroniczne w ogóle nie nadają się do zastosowań w lotnictwie.
> 1) Przez przypadek wysunąłeś, moim zdaniem całkiem logiczny wniosek.
> Zauważ, że nie tylko Ty wysuwasz taką tezę.
Piszesz jakbyś nie zauważył ironii :)
> Nie sądzę, że jest ona całkowicie urojona.
> Toż przecież nawet na tej grupie są zwolennicy programatorów do pralek
> w wykonaniu silniczka i styków.
No i? Podyskutujemy ponownie o przekaźnikach w przemyśle?
> Dlaczego ELEKTRONICY upierają się, że jest to lepsze do pralek?
> Skoro do pralek może być lepszy element mechaniczny, to
> dlaczego nie w lotnictwie?
Czemu nie?
http://www.izbaskarbow.pl/dawne-sprzety/8-kalkulator
-triumphator
> 2) Ja jestem przeciwnikiem jakichkolwiek styków.
> Uważam, że programator do pralki na stykach jest zły,
> a także technologia NAPYLANYCH PRZELOTEK na PCB.
> 3) Zauważyłem, co napisał kolega, że wielokrotne przelotki minimalizują
> ryzyko.
> Jest to sensowna opcja. Jednak nie kontrolują jej stosowania żadne
> regulacje.
A wiesz jakie regulacje obowiązują w lotnictwie?
> W szczególności nie widziałem, żadnego programu PCB,
> który domyślnie narzuca stosowanie wielokrotnych przelotek.
> W związku z powyższym taka "proteza" jest praktycznie pojęciem martwym
> i niekontrolowanym w żaden sposób po zbudowaniu urządzenia.
> Należałoby się jeszcze zastanowić nad ich liczbą/sygnał.
> Pytanie czy podwójna przelotka/ sygnał załatwia temat.
> Zapewne należałoby ustalić, że musi być potrójna, a w wyjątkowych
> przypadkach
> dopuszcza się stosowanie podwójnej, ale np. w miejscach odległych od siebie
> o minimum 1cm.
Ale czemu 1 cm skoro mogą być w odległości 1mm? Chcesz zbudować komputer
pokładowy wielkości ENIACa?
> Uznaje, że taka metoda ma sens w celu utrzymania "trupa" przy życiu.
> Mam na myśli technologię napylanych przelotek.
> 4) Zaufani producenci i cena.
> Polecam przypadki zaufanych marek producentów,
> którzy do niedawna byli uznawani za dobrych i sprawdzonych w branży
> samochodowej,
> jak MB czy AUDI. Nadzieja, np. że określone silniki np. AUK, BKH montowane
> w AUDI 3,2FSI przejedą bez awarii rozrządu (łańcuch) więcej jak 200 tys. km,
> pozostaje tylko nadzieją.
> Przy czym inne, DUŻO tańsze modele, nawet historyczne jak Seicento nie mają
> _z rozrządem_ niemal żadnego problemu.
> Te cieszące się zaufaniem MARKI są wyjątkowo drogie i nie dają gwarancji na
> rozrząd. (naprawa: min. 12 tys.PLN)
> No, ale przy przekręcaniu kluczyka tracisz tylko 12 tys. zł.
> Samolot spada czasem 12 tys. km w dół :-(
>
>> Mi się od czasu do czasu zdarza przy uruchamianiu urządzenia
>> znajdować zarówno uszkodzoną przelotkę jak zwarcie między ścieżkami czy
>> przetrawienie. I co z tego wynika? Mam zrezygnować z przelotek czy ze
>> ścieżek?
> Problem produkcji poprawnych ścieżek i przelotek metalizowanych jest różny.
> Stopień skomplikowania wielokrotnie większy w przypadku przelotek
> metalizowanych.
Przesadzasz.
> Nie wiem, dlaczego płytkarnie maja problem ze ścieżką.
> Jeśli chodzi o przelotki - to jest dużo większy problem w ich
> zdiagnozowaniu.
> np. ścieżka jest na powierzchni i łatwo ją można sprawdzić.
> przelotka jest napylona w otworze 0,6mm lub mniejszym.
> Czym to sprawdzisz?
Z tego co mi wiadomo to płytkarnie (przynajmniej nasze) osadzają
przelotki z roztworu (a nie napylają) a następnie warstwę pogrubiają
galwanicznie razem z warstwą miedzi.
> Ścieżka jest jednorodna przed wytrawieniem, natomiast przelotka
> w ogóle nie ma miedzi przed napyleniem.
Ścieżka jest tworzona w procesie fotochemicznym. Pyłek na płytce na
etapie foto może spowodować zwarcie lub przerwę. Technologia wymaga
zachowania odpowiednich reżimów, które wyrażają się w ilości danych
rozmiarów pyłków na m^3 powietrza. Czyli w zależności od jakości zakładu
masz mniejszy lub większy udział braków w procesie fotochemicznym. Tak
samo będzie z przelotkami. Tu akurat głównie powodzenie zależy od
gładkości ścianek otworu i jakości roztworu. W jednym i drugim przypadku
występowanie błędów to jest problem statystyczny. Więc aby ocenić czy
metalizowane przelotki nie są zaufaną metodą należałoby zastosować jakąś
analizę statystyczną a nie twoją dedukcję, z której ci wychodzi że vias
to jest ryzykowne rozwiązanie.
Mario
Następne wpisy z tego wątku
- 18.02.14 14:45 Sylwester Łazar
- 18.02.14 15:18 Lam3r
- 18.02.14 18:36 Mario
- 18.02.14 19:03 Mario
- 18.02.14 19:57 Sylwester Łazar
- 18.02.14 20:39 Sylwester Łazar
- 18.02.14 20:43 sundayman
- 19.02.14 02:01 Pszemol
- 19.02.14 02:03 Pszemol
- 19.02.14 02:12 Pszemol
- 19.02.14 02:17 Pszemol
- 19.02.14 11:43 Piotr Gałka
- 19.02.14 22:41 s...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- pradnica krokowa
- Nieustający podziw...
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
Najnowsze wątki
- 2025-01-20 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-20 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-20 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-20 huta ruszyla
- 2025-01-20 piece wodorowe
- 2025-01-20 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-20 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-20 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-20 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-19 Test - nie czytać
- 2025-01-19 qqqq
- 2025-01-19 Tauron przysyła aneks
- 2025-01-19 Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- 2025-01-18 Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- 2025-01-18 Pomoc dla Filipa ;)