  • 11. Data: 2009-10-15 08:38:27
    Temat: Re: Pękła bariera ISO 100.000 - nowy Nikon D3s
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 15 Okt., 10:34, "Roger from Cracow" <r...@s...pl>
    wrote:

    > 200 zdaje sie jak wszystkie D3, D700tki a to niestety jest troche duzo.
    > Czasem w moim Canonie uzywam nawet softowego 50ISO i wolalbym
    > miec go natywnego.
    >
    > Roger

    ja w mojej padnietej hybrydzie mialem 80 - niestety to przeszlosc -
    brakuje mi czasem tej 80-ki glownie przy reprodukcjach czegos tam.

    pisze o czulosci podstwowej ok 100 iso zdajac sobie spawe ze to moze
    byc nieco wiecej nieco mniej. to jest ten rzad wielkosci - aktualnie
    konstruktorzy walcza jak uzyskac wysoka czulosc , w black silicon beda
    musieli zmierzyc sie z problemem jak pokonac za wysoka czulosc.

  • 12. Data: 2009-10-15 10:03:47
    Temat: Re: P?k?a bariera ISO 100.000 - nowy Nikon D3s
    Od: "Matt " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    XX YY <f...@g...com> napisał(a):
> [...]
    > konstruktorzy walcza jak uzyskac wysoka czulosc , w black silicon beda
    > musieli zmierzyc sie z problemem jak pokonac za wysoka czulosc.

    A są jakieś sample z matrycy black silicon?
    Pamiętam, jak ktoś jakiś czas temu pisał, że nie da się zrobić iso większego
    niż 25 tys. Że maks 30 tys., ale to już będzie szum taki, że hej. Nawet
    czytałem chyba rok temu na grupie dowody na podstawie obserwacji jakieś
    mgławicy, która na zdjęciach źle wychodziła... A tu proszę - można zrobić
    aparat, który widzi prawie tak dobrze albo lepiej od ludzkiego oka. Do oka
    lamparta czy innego zwierza nocnego nam jeszcze brakuje, ale postęp jest :-)

    Maciej

  • 13. Data: 2009-10-15 10:05:38
    Od: "Matt " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Matt <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> [...]
    > lamparta czy innego zwierza nocnego nam jeszcze brakuje, ale postęp jest :-)

    A wiecie co to znaczy? Że niedługo furrorę zaczną robić filtry szare ND na
    lampy błyskowe ;-)

    Maciej

  • 14. Data: 2009-10-15 10:14:29
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > A są jakieś sample z matrycy black silicon?

    wg mojej wiedzy nie ma jeszcze zastosowan w aparatych cyfrowych ,
    nawet prototypowych
    najpierw pewnie znajdzie zastosowanie w celach
    militarnych ,naukowych , jakis czas bedzie kosztowac majatek , a na
    koncu trafi pod strzechy , jesli wogole.

    > Pamiętam, jak ktoś jakiś czas temu pisał, że nie da się zrobić iso większego
    > niż 25 tys. Że maks 30 tys., ale to już będzie szum taki, że hej.

    ja pamietam jak Bil Gates pisal, ze czloweik nigdy nie bedzie
    potrzebowal wiecj niz 64 kb (? , czy tez padla jaks smiesznie niska
    dzisiaj bariera).
    Pamietam jak z zapatym them na wykladach wowczas z elektornicznych
    technik liczenia sluchalismy opowiesci wykladowcy o dyskach wielkosci
    plyty ( wowczal longplaya polietylenowego ) , na ktorych mozna
    zgromadzic wszelkie dane o wszystkich mieszkancach polski. to bylo
    wowczas ciezko wyobrazalne.

    ba- niewyobrazalna byla lampa blyskowa mieszczaca sie w aparacie i
    zasilana bateriami tegoz. w pamieci mielismy radziecki e czajki
    zasilane dwiema bateriami plaskimi firmy elektron bydgoszcz.

  • 15. Data: 2009-10-15 10:37:27
    Od: "Matt " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    XX YY <f...@g...com> napisał(a):
    > ja pamietam jak Bil Gates pisal, ze czloweik nigdy nie bedzie
    > potrzebowal wiecj niz 64 kb (? , czy tez padla jaks smiesznie niska
    > dzisiaj bariera).

    Postęp w elektronice następuje szybciej niż w chemii, tak już jest.
    Szef IBM-a powiedział kiedyś, że rynek komputerów ocenia na (chyba) pięć sztuk
    na świecie ;-)

    > ba- niewyobrazalna byla lampa blyskowa mieszczaca sie w aparacie i
    > zasilana bateriami tegoz. w pamieci mielismy radziecki e czajki
    > zasilane dwiema bateriami plaskimi firmy elektron bydgoszcz.

    Ciekawe, czy doczekamy czasów, kiedy matryce będą wymienne. Ja bym chciał mieć
    jedną z szerokim zakresem tonalnym, jedną z niskim ISO, jedną z wysokim ISO.

    Maciej

  • 16. Data: 2009-10-15 10:42:42
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 15 Okt., 12:37, "Matt " <m...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

> [...]
    > jedną z szerokim zakresem tonalnym, jedną z niskim ISO, jedną z wysokim ISO.

    znalazlby sie zaraz konkurent , ktory dalby mozliwosc nastywy w jednej
    matrycy
    raz z szerokim ..
    raz z niskim
    raz wysokim iso

    i stalbys sie wlascicielem aparatu przestarzalego technologicznie

  • 17. Data: 2009-10-15 10:56:39
    Od: "Matt " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    XX YY <f...@g...com> napisał(a):
> [...]
    > raz z niskim
    > raz wysokim iso
    >
    > i stalbys sie wlascicielem aparatu przestarzalego technologicznie

    Ciekawe, jak by tego dokonał? Podobno to problem 'studni potencjału' czy
    czegoś tam, co uniemożliwia uzyskanie wysokiej i niskiej czułości z jednej matrycy

    Maciej

  • 18. Data: 2009-10-15 11:13:23
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik "Matt " <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    > Ciekawe, czy doczekamy czasów, kiedy matryce będą wymienne. Ja bym chciał
    > mieć

    Są. W średnim formacie :)

    --
    Pozdrawoam
    JD

  • 19. Data: 2009-10-15 11:18:26
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Matt napisał(a):
    > Ciekawe, czy doczekamy czasów, kiedy matryce będą wymienne. Ja bym chciał mieć
    > jedną z szerokim zakresem tonalnym, jedną z niskim ISO, jedną z wysokim ISO.

    Już tak kiedyś było, nawet matryca była zintegrowana z kartą pamięci.
    Niestety tylko na 36 klatek, więc wymyślono cyfrę ;-)

    --
    Mirek

  • 20. Data: 2009-10-15 11:21:52

    Matt wrote:

    > Ciekawe, jak by tego dokonał? Podobno to problem 'studni potencjału' czy
    > czegoś tam, co uniemożliwia uzyskanie wysokiej i niskiej czułości z jednej matrycy

    Ale jest możliwe wstawienie filtra, który będzie w zależności od
    przyłożonego napięcia przepuszczał mniej lub więcej światła. Albo będzie
    takowy filtr wysuwany i będzie przełączenie lo/hi.

    wer