  • 1. Data: 2013-03-12 22:09:00
    Temat: Oznaczenie rezystorów SMD przejdzie do historii?
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    Link do artykułu:
    http://www.soselectronic.pl/?str=1265

    "Wszystko wskazuje na to, że sytuacja dotycząca oznaczenia rezystorów
    czipowych (rozmiary 0603/0805/1206) będzie wkrótce podobna jak w
    przypadku kondensatorów czipowych - tzn. żadne oznakowanie na górnej
    stronie części. Powodem dla takiego kroku jest staranie o zredukowanie
    niepotrzebnego używania chemikaliów, z uwagi na ochronę środowiska
    naturalnego."

    "Pomimo możliwych nieznacznych kłopotów podczas identyfikacji wartości
    części - np. podczas serwisu itp., Yageo zdecydowała się na ten krok w
    trosce o ochronę środowiska naturalnego."

    A ja głupi cały czas miałem nadzieję, że jednak te kondensatory
    ceramiczne SMD opiszą, a tu proszę - znowu ta (pseudo)ekologia... :)
    Chociaż, przy obecnej automatyzacji produkcji... I serwisować będzie
    trudniej, więc trzeba będzie kupować nowe płytki, a o to przecież
    chodzi. Ciekawe ile zaoszczędzą na braku opisu.

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 2. Data: 2013-03-13 14:41:07
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Dykus" <d...@s...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > obecnej automatyzacji produkcji... I serwisować będzie trudniej, więc
    > trzeba będzie kupować nowe płytki, a o to przecież chodzi. Ciekawe ile

    Do czasu, aż sami się na to złapią, jak całą partię trzeba będzie robić od
    nowa, bo automat pochrzanił i pobrał zestaw nr 5, zamiast nr4. Ekologia...
    zwyke pojebanie. Z ekologią tyle wspólnego, co kozia dupa z orkiestrą
    symfoniczną.
    ... A samochód pana prezesa ma rozjechany zapłon/wtryskiwacze i emituje do
    atmosfery o 0.85% CO więcej...

  • 3. Data: 2013-03-13 15:35:03
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-03-13 14:41, Anerys pisze:

    > Użytkownik "Dykus" <d...@s...wp.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Do czasu, aż sami się na to złapią, jak całą partię trzeba będzie robić
    > od nowa, bo automat pochrzanił i pobrał zestaw nr 5, zamiast nr4.

    Kto się złapie? Urzędasy w Unii, czy jakiś marketoid w Yageo? PRzecież
    im to wisi.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 4. Data: 2013-03-13 16:22:59
    Od: Leming Show <l...@g...com>

    Proponuje popatrzec na to inaczej. Napisali ze tylko dwie serie beda
    bez oznaczen i slusznie. Te dwie serie beda pewnie o 1 czy 5% tansze.
    Dla firmy ktora ma 50 automatow cena 1 czy 5% za rolke, ma znaczenie,
    zas to czy jest opis na elemencie czy go nie ma, jest pomijalne. W
    duzych firmach, przy automacie jest skaner kodow kreskowych, na rolce
    jest kod kreskowy, klik i jazda. Jak w markecie, jest cena na polce,
    klient wie ile to kosztuje, sprzedawca nie wstukuje recznie ceny na
    kasie. Kiedys jak nie bylo skanerow kodow, kazdy produkt byl metkowany
    recznie przed wystawieniem na polke, dzis to zbedne tak w montowni jak
    i markecie. A to ze mozna dodatkowo dorobic eko ideologie to inna
    sprawa, moze jakie dofinansowanie wpadnie.

  • 5. Data: 2013-03-13 16:34:24
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2013-03-13 14:41, Anerys wrote:
    [...]
    > Do czasu, aż sami się na to złapią, jak całą partię trzeba będzie robić
    > od nowa, bo automat pochrzanił i pobrał zestaw nr 5, zamiast nr4.
    E tam, z kondensatorami jakoś sobie radzą. :-D Poza tym rezystory bez
    oznaczeń też czasami się trafiają i to od dawna.

  • 6. Data: 2013-03-13 16:59:50
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Mario" <m...@...pl> napisał w wiadomości

    > Kto się złapie? Urzędasy w Unii, czy jakiś marketoid w Yageo? PRzecież im
    > to wisi.

    Kto się złapie? Na 99% nie ten, kto zawinił. Albo wrzucą to w koszty. A w
    dupę dostanie... no... pacjentka nie mogła na noszach 200 metrów przejechać,
    i musiała 70 km jechać po to karetka... Mniej-więcek tak. A winni umyją
    ręce.

  • 7. Data: 2013-03-13 20:28:30
    Od: JS <b...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-03-13 16:22, Leming Show pisze:
> [...]
    > i markecie. A to ze mozna dodatkowo dorobic eko ideologie to inna
    > sprawa, moze jakie dofinansowanie wpadnie.

    Jeszcze musiałbyś być pewien, że ten kod kreskowy odpowiada temu co jest
    fizycznie nawinięte na szpuli, bo miałem już przypadki błędnego
    oznaczenia. I to były rezystory renomowanych firm!!! Pomijam fakt
    kontroli poprawności montażu przez AOI lub choćby przez człowieka.

  • 8. Data: 2013-03-13 20:50:41
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    W dniu 13.03.2013 20:28, JS pisze:

> [...]
    > oznaczenia. I to były rezystory renomowanych firm!!! Pomijam fakt
    > kontroli poprawności montażu przez AOI lub choćby przez człowieka.

    A teraz na elementach 0201 są napisy?

  • 9. Data: 2013-03-14 13:48:21
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 13 marca 2013 20:28:30 UTC+1 użytkownik JS napisał:

> [...]
    >
    > oznaczenia. I to były rezystory renomowanych firm!!! Pomijam fakt
    >
    > kontroli poprawności montażu przez AOI lub choćby przez człowieka.

    Idąc Twoim tokiem rozumowania należało by się zastanowić czy to co wydrukowane na
    elemencie odpowiada wartości jaką element posiada.

  • 10. Data: 2013-03-14 13:54:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości

    >Idąc Twoim tokiem rozumowania należało by się zastanowić czy to co
    >wydrukowane na elemencie odpowiada wartości jaką element posiada.

    A nie ? Zaufanie jest dobre, ale kontrola lepsza :-)

    W porzadnym zakladzie kaza nawet suwmiarki sprawdzac, no bo skad wiesz
    czy miernik dobrze mierzy ?

    J.