  • Data: 2015-03-06 11:49:27
    Temat: Re: Otake Polske walczyliśmy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości
    > Całkiem ciekawy temat poruszyłeś - czy dzisiaj (kiedy pracownik
    >"minimalny" jest w stanie utrzymać auto, choćby Cavallino
    >kwalifikował je jako "złom"), Hitler dałby razy zlikwidować
    >"bezrobocie" (cudzysłów nieprzypadkowy, mowa o szarej strefie).
    > Przypomnę, że zawsze mnie bawi, jak ktoś wyśmiewa się z "machania
    >łopatami przy budowie autostrady". To nie machanie się liczy(ło),
    >tylko
    >fakt uniemożliwienia "zarabiania na czarno" *oraz* (ze względu
    >na skalę interwencji państwowej) zupełny brak potencjalnych
    >"czarnopracowników".

    No nie wiem ... ktos odszuka podatki w Rzeszy w 1933 czy tam 35 ?
    Tak mi sie wydaje ze niskie byly, ZUS nie mieli, to i "pracy na
    czarno" bylo malo.

    Recepta na likwidacje "szarego bezrobocia" jest bardzo prosta -
    zlikwidowac zasilki.
    Kto nie ma pracy i z czego zyc - zapraszamy do pracy ... przy
    autostradzie czy innej.

    Pozostaja samotne matki (choc z rzadka ojcowie tez) i umiarkowani
    inwalidzi - ktorym machanie lopata naprawde szkodzi ..

    No ale czasy sie zmienily - dzis produkowac musi znikomy procent
    spoleczenstwa.
    Reszta musi robic cos innego - czy sprzedawac produkty w sklepach, czy
    np uczyc, kelnerowac, zachwalac samochody, naprawiac, wykladac kafelki
    itp.
    Co im rozsadnego, co bedzie z pozytkiem dla spoleczenstwa, panstwo
    moze zaproponowac, jesli lopatami autostrade zle sie robi ?

    Najgorzej, jak ich w urzedach zatrudni, a potem urzednicy stwierdza ze
    potrzebuja danych i kolejnych niepotrzebnych urzednikow zatrudnic
    musza przedsiebiorcy, zeby robili sprawozdania do urzedow ... np ile
    to ton telewizorow sprowadzilismy z Chin ...

    A tak prawde mowiac te zasilki to sa tez w interesie spoleczenstwa,
    przynajmniej jego czesci. Dzieki temu dostaja wysoka pensje, bo za
    mniej nie da sie pracownika zatrudnic.
    No i w razie zwolnienia, co sie jednak czasami zdarza, z glodu nie
    umra.

    J.