  • Data: 2015-03-06 12:27:07
    Temat: Re: Otake Polske walczyliśmy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    .

    > Teoretycznie dałby radę - wystarczy zaproponować więcej.

    Nieporozumienie - odniosłem się do tekstu "albo nie ma bezrobotnych".
    Nie "nie chcących podjąć pracy", lecz deklarujących, że nie mają
    pracy (i np. chętnych na zasiłek).

    > Skoro ktoś na czarno wyciąga 3 tys. netto to za minimalną do roboty nie pójdzie,

    Chodzi o co innego - o ujawnienie, że pracuje!

    Hitler (oprócz przywoływanego powszechnie faktu, że "trafił
    w koniec kryzyzu") skutecznie zlikwidował bezrobocie pozorne.
    Numer z pracami publicznymi kategorii "budowa autostrady" (tudzież
    torowisk i innych podobnych wynalazków) polegał m.in. na tym,
    że NIE SZUKASZ tych bezrobotnych, którzy mają blisko do domu,
    żeby przyszli na 8 godzin posiedzieć przy szpadlu, a potem
    poszli zarabiać na czarno.
    Robótka duża, i tak trzeba ludzi zwozić, a cel ma drugie dno.
    Przywozisz bezrobotnych spoza ich "możliwości dotarcia" (przynajmniej
    codziennego), koszarujesz, zapewniasz raz na dwa tygodnie transport
    na weekend do domu (kupując bilet na pociąg), uniemożliwiasz w miejscu
    koszarowania "wyskok na czarno".
    Oczywiście wymaga to istnienia "przymusu pracy".

    Teraz najważniejszy hint całej operacji:
    Robisz to z *każdym* kto deklaruje że jest bezrobotny.
    Koniec.

    Masz ładnie uziemionych wszystkich "bezrobotnych" (znaczy tych
    pozornych, figurujących w papierach) jak i przedsiębiorców
    (tych zatrudniających "na czarno").
    W pół roku likwidujesz 98% bezrobocia, utrzymując znakomite
    poparcie wśród dotychczasowych pracujących :>
    (pewne niezadowolenie "bezrobotnych" zmuszonych do ujawnienia
    swojej dotychczasowej pracy niespecjalnie Cię przy tym wzrusza).

    > ale za 2,5 już może się zdecydować.

    Ale nie idzie o "danie legalnej pracy do której zechce pójść".
    Idzie o przymus ujawnienia że *ma* źródło utrzymania.
    W wersji bardziej złośliwej - dość dawno ktoś bodaj na .prawo
    proponował, żeby USy sprawdzały jakim prawem żyją osoby, które
    od paru lat nie mają żadnego dochodu :>

    > W praktyce nie ma jak tego na dłuższą metę z budżetu sfinansować.

    No właśnie przekroczenie "bariery" przy której pozornie bezrobotny
    NIE MOŻE fałszywie deklarować że nie ma pracy, bo straci tę
    wykonywaną na czarno, gwałtownie ogranicza te budżetowe potrzeby.
    Po prostu ktoś kto na czarno zarabia 2000zł nijak nie będzie
    zainteresowany fizyczną robotą za 1200, wiążącą się z wywiezieniem
    "w pole" i zerową możliwością dorabiania.
    Zostaje tylko drobna część "skrajnie bezrobotnych".

    [...]
    > No i przy okazji odebranie poparcia komunistom przez "zagospodarowanie"
    > poparcia nizin społecznych. Ta partia nie bez powodu nazywała się
    > "socjalistyczna".

    Owszem :)

    pzdr, Gotfryd