  • Data: 2015-03-03 10:03:45
    Temat: Re: Otake Polske walczyliśmy
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-03-03 o 09:51, Ergie pisze:

    > ROTFL a cóż to za alternatywna definicja bezrobocia? Jak nie chce
    > pracować za stawkę wyższa niż minimalna to znaczy że jest leń a nie
    > żaden bezrobotny.

    To znaczy że jak poproszę cię, abyś mi wykopał metr dołu za złotówkę, a
    ty powiesz, że ci się nie chce, to znaczy, że jesteś leniem?
    Dobrze się czujesz?

    > Ja tam nikomu nie bronię być leniem - też czasem jestem ale nie nazywam
    > się bezrobotnym jak mi się nie chce pracować.

    Argument w stylu "jesteś bezrobotny? To piecz chleb i sprzedawaj go za
    50gr, będziesz miał zbyt". Praca też ma swoje koszty własne i poniżej
    pewnego wynagrodzenia po prostu nie opłaca się jej wykonywać. Celem
    człowieka nie jest pracować *za wszelką cenę*. Celem jest pracować, aby
    zarobić na normalne życie.

    > "Mama daj!" Cóż to za lewacka nowomowa: "powinien prowadzić"? Zaraz może
    > napiszesz że każdemu państwo "powinno dać".

    Pomyśl chwilę. Nie "mama daj", tylko "chcę zarobić".

    Wyjaśniam tylko prostą zależność temu kto się dziwi, że nie znajdzie
    zdrowego chłopa do fizycznej roboty za całe 10zł/h. To raczej taki
    pracodawca chce, aby coś mu dać - "mama pracownika" nakarmi go, ubierze,
    da dach nad głową - wówczas taki pracodawca może liczyć, że być może
    skusi się na pracę za 10zł. Ale to raczej w biurówce, bo tam jest
    nadreprezentacja głąbów, fizyczni się bardziej cenią i mają więcej
    mądrości życiowej.

    > Może idiotycznego założenia że jak ktoś za granica pracuje to po
    > powrocie nie będzie.

    Jeśli będzie komu zapłacić, to będzie pracować, nie martw się.

    --
    Liwiusz