  • Data: 2015-03-03 11:19:58
    Temat: Re: Otake Polske walczyliśmy
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-03-03 o 10:35, Ergie pisze:

    > Powtórzę jeszcze raz wielkimi literami bo najwyraźniej masz problem z
    > czytaniem:
    >
    > NIE CHCE PRACOWAĆ ZA STAWKĘ _WYŻSZA_ NIŻ MINIMALNA

    Nie powtarzaj już - pisałem - po co ma pracować poniżej stawek
    rynkowych? Stawka minimalna sprawdza się tylko w niektórych prostych
    pracach na niektórych obszarach. Nie udawaj idioty, że za stawkę
    minimalną chcesz znaleźć pracownika na każde stanowisko.

    > Nie zauważyłeś że nie rozmawiamy o pracy "za wszelką cenę" ale za stawkę
    > _wyższą_ niż minimalna.

    Nie rozumiesz co to jest "stawka minimalna". To nie jest stawka, po
    której zatrudnisz pracownika do każdej roboty.

    > Po drugie życie samo w sobie ma spore "koszty stałe" - ot tak po prostu
    > coś jeść trzeba i gdzieś mieszkać trzeba. Więc jeśli tylko zarobek jest
    > wyższy od kosztów dojazdu to bardziej opłaca się pracować niż nic nie
    > robić.

    Nie, nie opłaca się. Czas wolny i brak zmęczenia też ma swoją wartość.

    > Jak chcesz to zarabiaj a nie leż brzuchem do góry i nie bredź ze za 10zł
    > za godzinę to "się nie opłaca".

    "Się nie opłaca" to jest czyjaś opinia. Średnio mnie obchodzi, że jej
    nie rozumiesz. Chcesz, to idź pracuj za te 10zł.

    > Jak ktoś uwierzył że mamy bezrobocie i ludzi pracujących za 4,5 za
    > godzinę to może się dziwić, że nie ma chętnych za 10zł za godzinę.

    Zależy od roboty i zależy od obszaru. Ci, którzy pracują za 4,5zł i
    chcieliby pracować za 10zł są, ale nie w Krakowie i do tego trzeba się
    odnieść. I ich w Krakowie nie będzie, bo te 10zł to za mało, aby się
    przeprowadzili choćby do slumsów.

    > Ależ ja się nie martwię to nie ja wysnułem idiotyczny wniosek że Ci co
    > są za granicą to jakby wrócili to by byli bezrobotni.

    Nie wiadomo co by robili. Często lepiej jest, aby ta "kobieta" została z
    dzieckiem w domu niżby chodziła na etat, aby zarobić 1000zł...

    > Nikt kto chciał leżeć brzuchem o góry nie wyjeżdżał za granicę bo tam
    > takie leżenie jest droższe niż u nas. Wyjechali Ci co chcieli pracować i
    > jakby wrócili to nadal by pracowali bo dla chcących pracy jest w bród.

    Acha, mieli pracę, kraina mlekiem i miodem, ale im się zachciało
    emigracji. Ziew.

    --
    Liwiusz