  • Data: 2015-03-03 10:35:24
    Temat: Re: Otake Polske walczyliśmy
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:md3tdl$u84$...@n...news.atman.pl...

    > To znaczy że jak poproszę cię, abyś mi wykopał metr dołu za złotówkę, a
    > ty powiesz, że ci się nie chce, to znaczy, że jesteś leniem?
    > Dobrze się czujesz?

    Powtórzę jeszcze raz wielkimi literami bo najwyraźniej masz problem z
    czytaniem:

    NIE CHCE PRACOWAĆ ZA STAWKĘ _WYŻSZA_ NIŻ MINIMALNA

    > Argument w stylu "jesteś bezrobotny? To piecz chleb i sprzedawaj go za
    > 50gr, będziesz miał zbyt". Praca też ma swoje koszty własne i poniżej
    > pewnego wynagrodzenia po prostu nie opłaca się jej wykonywać. Celem
    > człowieka nie jest pracować *za wszelką cenę*. Celem jest pracować, aby
    > zarobić na normalne życie.

    Nie zauważyłeś że nie rozmawiamy o pracy "za wszelką cenę" ale za stawkę
    _wyższą_ niż minimalna.
    Po drugie życie samo w sobie ma spore "koszty stałe" - ot tak po prostu coś
    jeść trzeba i gdzieś mieszkać trzeba. Więc jeśli tylko zarobek jest wyższy
    od kosztów dojazdu to bardziej opłaca się pracować niż nic nie robić. 10zł
    za godzinę przy 8 godzinach pracy na dobę oznacza że dojazd w jedną stronę
    musiałby być droższy niż 40zł aby nie opłacało się pracować.

    > Pomyśl chwilę. Nie "mama daj", tylko "chcę zarobić".

    Jak chcesz to zarabiaj a nie leż brzuchem do góry i nie bredź ze za 10zł za
    godzinę to "się nie opłaca".

    > Wyjaśniam tylko prostą zależność temu kto się dziwi, że nie znajdzie
    > zdrowego chłopa do fizycznej roboty za całe 10zł/h.

    Jak ktoś uwierzył że mamy bezrobocie i ludzi pracujących za 4,5 za godzinę
    to może się dziwić, że nie ma chętnych za 10zł za godzinę.

    Ja wiem, że bezrobocia nie ma i nikt kto chce pracować za więcej nie pracuje
    za 4,5.

    > Jeśli będzie komu zapłacić, to będzie pracować, nie martw się.

    Ależ ja się nie martwię to nie ja wysnułem idiotyczny wniosek że Ci co są za
    granicą to jakby wrócili to by byli bezrobotni.

    Nikt kto chciał leżeć brzuchem o góry nie wyjeżdżał za granicę bo tam takie
    leżenie jest droższe niż u nas. Wyjechali Ci co chcieli pracować i jakby
    wrócili to nadal by pracowali bo dla chcących pracy jest w bród.

    Pozdrawiam
    Ergie