  • 11. Data: 2011-06-21 08:52:39
    Temat: Re: Oszukane baterie na Allegro?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-06-21 10:41, K pisze:

    > ile wydales na obie podroby lacznie z kosztami przesylki, a ile kosztuje
    > najtanszy oryginal? zastanow sie czy czasem poprostu nie warto dolozyc
    > pare pln i kupic oryginal majac jednoczesnie pewnosc, ze akumulatorek
    > nie wybuchnie ci w kieszeni albo podczas ladowania.

    Wybuchu bym się nie obawiał (zresztą oryginały też lubią wybuchać),
    chodzi przede wszystkim o faktyczną pojemność i długość użytkowania.

    Z drugiej strony: do używanego telefonu nieraz lepiej kupić podróbę,
    która podziała pół roku i kosztuje 20zł, niż oryginał za 100.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2011-06-21 12:37:27
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik K napisał:

> [...]
    > pare pln i kupic oryginal majac jednoczesnie pewnosc, ze akumulatorek
    > nie wybuchnie ci w kieszeni albo podczas ladowania.

    No dobrze, ale jak odroznic podrobe od oryginalu?

    W sklepie czy na allegro?

  • 13. Data: 2011-06-21 13:08:24
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-06-21, o godz. 10:41:54
    K <g...@z...gov.pl> napisał(a):

    > warto dolozyc pare pln i kupic oryginal majac jednoczesnie pewnosc,
    > ze akumulatorek nie wybuchnie ci w kieszeni albo podczas ladowania.

    Firmowość i to że bateria nie wybuchnie nie ma nic do rzeczy. Sam
    dostałem swego czasu od Nokii w miejsce oryginału do bodajże E61 drugi
    oryginał w trakcie akcji wymiany grzejących się i wybuchających. ;-)

    Zdrówko

  • 14. Data: 2011-06-21 16:33:20
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    > Wizualnie zla i dobra sa identyczne.
    >
    > Ale ta zla to imho podróba. Jakis chinski szajs.

    Czy była informacja, że jest to oryginalna bateria i cena była zbliżona
    do oryginału? Jeżeli nie to raczej oczywiste, że to są tanie za
    podróbki. Takie baterie zastępcze zarówno są na allegro jak i we
    wszelkiego rodzaju sklepikach z GSM. Przy czym na allegro mozesz zwrocic
    bez podania przyczyny do 10 dni (zgodnie z prawem jezeli to sprzedaz
    konsumencka, a bateria/opakowanie nie nosi sladow uzywania).

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 15. Data: 2011-06-21 16:34:36
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    > No dobrze, ale jak odroznic podrobe od oryginalu?
    >
    > W sklepie czy na allegro?

    Zapytać się? Koniecznie droga pisemną, ew. poprosić o zamieszczenie
    informacji na stronie z aukcją (jeżeli to allegro).

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 16. Data: 2011-06-21 16:42:54
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 21 Jun 2011 18:34:36 +0200, Rafał Łukawski napisał(a):

    > Zapytać się? Koniecznie droga pisemną, ew. poprosić o zamieszczenie
    > informacji na stronie z aukcją (jeżeli to allegro).

    No i co?
    Spodziewasz się informacji "tak proszę pana, sprzedajemy tandetne podróbki,
    proszę nie kupować" ?? No nie bądź śmieszny.

    Zobacz jak ciężko jest odróżnić podróbkę od oryginału:
    http://reviews.ebay.com/Avoid-Buying-Fake-Nokia-Cell
    -Phone-Battery-On-eBay_W0QQugidZ10000000001916166
    Po pierwsze musisz mieć materiał porównawczy z mniej więcej takiego okresu,
    czyli kupić jedną na pewno oryginalną i wtedy kupić dopiero drugą, żeby
    porównać.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Apple daje multitasking tylko wtedy gdy dziala on rewelacyjnie a wiec 3GS

  • 17. Data: 2011-06-21 16:57:40
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-06-21 18:42, Waldek Godel wrote:

    > No i co?
    > Spodziewasz się informacji "tak proszę pana, sprzedajemy tandetne podróbki,
    > proszę nie kupować" ?? No nie bądź śmieszny.

    Oświadczenie sprzedającego jest dla Ciebie podstawą do wszelkiej maści
    reklamacji. Żaden sprzedawca nie jest idiotą typu "sprzedajemy tandetne
    podróbki", zaś kupujący, którzy nawet nie chcą mieć możliwości
    reklamacji - tak.

> [...]
    > czyli kupić jedną na pewno oryginalną i wtedy kupić dopiero drugą, żeby

    Jest pojęcie zamiennika i jest pojęcie podróbki. Jeżeli nie ma
    możliwości odróżnienia na pewno stanowi to jakiś problem z udowodnieniem
    oszustwa. Aczkolwiek oszustwo będzie miało wtedy miejsce, jeżeli
    sprzedawca zazanczy, że są to baterie oryginalne.

    Tym samym po co sobie odbierać możliwości, każde oświadczenie
    (szczególnie oznaczenie na stronie z aukcją, mail ze sklepu), klienta
    nic nie kosztuje, a ułatwi mu potencjalnie życie.

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 18. Data: 2011-06-21 17:53:03
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik Rafał Łukawski napisał:

> [...]
    > reklamacji. Żaden sprzedawca nie jest idiotą typu "sprzedajemy tandetne
    > podróbki", zaś kupujący, którzy nawet nie chcą mieć możliwości

    Z tym, ze podróbki sa czasem tak podrobione, ze nawet sprzedawca nie wie
    o tym, ze to podrobki. Bo on dostal od hurtownika takie "oswiedczenie"
    ze to sa oryginaly...

  • 19. Data: 2011-06-21 17:54:17
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    > Czy była informacja, że jest to oryginalna bateria

    TAK

    > i cena była zbliżona
    > do oryginału?

    Pojecia nie mam, jak ajest cena oryginalu. Zwlaszcza, ze to co kupilem
    bylo/mialo byc tym oryginalem.

  • 20. Data: 2011-06-21 22:26:25
    Od: "Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)" <"michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]ch"@think.a.bit.before.replying>

    On 06/21/2011 06:33 PM, Rafał Łukawski wrote:

> [...]
    > bez podania przyczyny do 10 dni (zgodnie z prawem jezeli to sprzedaz
    > konsumencka, a bateria/opakowanie nie nosi sladow uzywania).

    A jak dokładnie użyć kupionej baterii by nie nosiła śladów uzytkowania
    ona i jej opakowanie?

    M.