  • 21. Data: 2011-06-22 03:42:53
    Temat: Re: Oszukane baterie na Allegro?
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-06-22 00:26, "Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)" wrote:

    > A jak dokładnie użyć kupionej baterii by nie nosiła śladów uzytkowania
    > ona i jej opakowanie?

    Wiesz, to zależy jak przedmiot jest zapakowany, w razie wątpliwości
    można się skontaktować ze sprzedawcą. Bywało, że ludzie chcieli
    sprawdzić, czy jakiś dysk zapakowany w folii będzie działał z ich
    urządzeniem i ew. zwrot uzgadniali przed zakupem.

    Dla sprzedawcy generalnie najważniejsze są widoczne śladu użytkowania.

    Tutaj jednak mówimy bardziej o niezgodności towaru z umową i tu możesz
    po prostu zwrócić lub żądać wymiany niezaleznie od tego czy jaka jest
    procedura podłączania/sprawdzania. Nie jestem specjalistą w zakresie
    wykrywania podróbek. Jeżeli jesteś w stanie udowodnić niezgodność towaru
    z umową, nie musisz przejmować się owymi 10 dniami, aczkolwiek można się
    spodziewać uporu sprzedawcy (to że on nie wiedział, że coś jest
    podróbką, a co nie,nie ma tu żadnego znaczenia. Znaczenie ma jego
    oświadczenie)

  • 22. Data: 2011-06-22 03:46:42
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    > Z tym, ze podróbki sa czasem tak podrobione, ze nawet sprzedawca nie wie
    > o tym, ze to podrobki. Bo on dostal od hurtownika takie "oswiedczenie"
    > ze to sa oryginaly...

    Dla Ciebie nie ma żadnego znaczenia jakie dealer dostał oświadczenie, bo
    hurtownią może nazywać np. garaż kolegi. Istotne jest co sprzedawca
    oświadczył klientowi i oczywiście czy klient jest w stanie udowodnić czy
    to jest czy nie jest podróbka. Tu nie ma prostej odpowiedzi jak to
    zrobić, podrabia się wszystko co wartościowe, ew. producent może pomóc w
    identyfikacji, warto się skontaktować jeżeli coś kosztuje np. >20zł.

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 23. Data: 2011-06-22 12:55:31
    Od: "Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)" <"michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]ch"@think.a.bit.before.replying>

    On 06/22/2011 05:42 AM, Rafał Łukawski wrote:

> [...]
    > spodziewać uporu sprzedawcy (to że on nie wiedział, że coś jest
    > podróbką, a co nie,nie ma tu żadnego znaczenia. Znaczenie ma jego

    Widać ślady na stykach? Są ślady użytkowania, do widzenia.

    M.

  • 24. Data: 2011-06-23 09:07:23
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 21 Jun 2011 10:41:54 +0200, K wrote:

    >ile wydales na obie podroby lacznie z kosztami przesylki, a ile kosztuje
    >najtanszy oryginal? zastanow sie czy czasem poprostu nie warto dolozyc
    >pare pln i kupic oryginal majac jednoczesnie pewnosc, ze akumulatorek
    >nie wybuchnie ci w kieszeni albo podczas ladowania.

    Z drugiej strony miliony podrobek sie sprzedaja i jakos nie slychac
    zeby wybuchaly. Zreszta oryginal tez nie daje takiej pewnosci.

    Wiec jesli ktos nie liczy na to ze kupuje bateryjke co ma 4000mA,
    to spokojnie mozna kupic, ryzykujac tylko ze mu wcisna przeterminowane
    g*.

    Co najwyzej zostaje kwestia wiary ze Nokia/SE/LG/itd zaplaci za
    spalony dom, bo jakis handlarz z allegro na pewno nie.

    P.S. A tak swoja droga to na allegro spory wysyp oryginalow do SE, w
    calkiem niskich cenach .. az podejrzane :-)

    J.

  • 25. Data: 2011-06-23 09:13:26
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 22 Jun 2011 05:46:42 +0200, Rafał Łukawski wrote:

> [...]
    >oświadczył klientowi i oczywiście czy klient jest w stanie udowodnić czy
    >to jest czy nie jest podróbka. Tu nie ma prostej odpowiedzi jak to

    No to jak to zrobic ? Bo co ci po oswiadczeniu, jesli nie wiesz jak
    udowodnic ? Zreszta jak juz ktos sprzedaje "oryginalne", to i cena
    jest oryginalna, wiec i w opisie bedzie podkreslone "oryginalna".

    A koniec koncow po dlugim procesie o 40 zl okaze sie ze to jest wyrob
    fabryki np Chi Wang, ktora jak najbardziej na zlecenie Nokii robila
    dla niej oryginaly. I juz nie masz prostej odpowiedzi.

    J.

  • 26. Data: 2011-06-25 07:27:59
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Rafał Łukawski" <r...@l...pl>

    > Czy była informacja, że jest to oryginalna bateria i cena była zbliżona do
    > oryginału? Jeżeli nie to raczej oczywiste, że to są tanie za podróbki.

    Ale nie jest oczywiste, że klient ma taką wiedzę. I mieć nie musi a
    sprzedawca musi bo się tym trudni.

> [...]
    >do 10 dni (zgodnie z prawem jezeli to sprzedaz konsumencka, a
    >bateria/opakowanie nie nosi sladow uzywania).

    Ten okres jest dla odstąpienia od sprzedaży z powodu szczególnego jej
    sposobu a nie wad towaru.

  • 27. Data: 2011-06-25 07:37:26
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-06-25 09:27, niusy.pl wrote:

    > Użytkownik "Rafał Łukawski" <r...@l...pl>

    > Ale nie jest oczywiste, że klient ma taką wiedzę. I mieć nie musi a
    > sprzedawca musi bo się tym trudni.

    Co znaczy powyższe zdanie. Jeżeli (bez urazy) klient nie zna się na tym
    co kupuje, nie potrafi dochodzić swoich praw to i za cegłe zapłaci
    1000zł i będzie zadowolony

    > Ten okres jest dla odstąpienia od sprzedaży z powodu szczególnego jej
    > sposobu a nie wad towaru.

    Zgadza się, W przypadku wady, klient powinien wykazać/opisać wady
    zakupionego towaru. Nikt tego nie zrobi za niego.

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 28. Data: 2011-06-25 07:41:03
    Temat: Re: Oszukane baterie na ... ?
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Mateusz" <m...@v...pl>

    > ZA pozno. W sensie juz wystawilem pozytywa. ...

    Jest punkt regulaminu, który umożliwia skorygowanie komentarza.

  • 29. Data: 2011-06-25 08:59:59
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

> [...]

    > kupuje, nie potrafi dochodzić swoich praw to i za cegłe zapłaci 1000zł i

    O czym mowa ? Nie widać, że nie jest zadowolony ? Może nie znać się a teraz
    poznać lub zasięgnąć czyjejś opinii w efekcie czego stwierdzić, że
    sprzedawca go oszukał o ile ten sprzedawca wiedział co sprzedaje.