    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Oszczędności ;) OT
    Date: Fri, 29 Jan 2016 23:20:22 +0100

    "Irokez" 56aa74d5$0$686$6...@n...neostrada.pl

    > Ale o co pytasz?

    O pastę silikonową, czy coś w tym rodzaju.

    > Elektronika? - masz wyczynowe tranzystory z na styk liczonym
    > chłodzeniem to możesz się bawić w Arctic Cooling MX-2 do nich.

    Nie mam. Złożyłem wszystko bez smarowania i jest cool. ;)
    (zostawiłem starą pastę, która jest chyba nieco stwardniała)
    Ale wiem, że trzeba smarować. Nie wiem czym, więc pytam.

    > Jak nie to do tego jest właśnie pasta silikonowa typu H.

    I takiej mam szukać?

    > I mi to ryba czy smaruję ją tranzystorki we wzmacniaczu
    > za 100zł czy stopnie mocy serwopacka Yaskawa za grube xxkE.

    Kiloeuro?

    > A ogólnie - stosujesz to, co Ci w projekcie wyszło z liczenia
    > rezystancji cieplnej Rht aby nie przekroczyć Tj.

    To siedmioletni laptop. (używam go siedem i pół roku)

    Wymontowałem układ chłodzenia z laptopa -- w celu wyczyszczenia z kurzu.
    Złożyłem wszystko, ale chętnie bym posmarował to i owo pastą silikonową
    czy podobną, dobrze/skutecznie przewodzącą ciepło.

    CPU nie przegrzewa się. Stale monitoruję tempriczer CPU od czasu zmontowania.
    Mam w swym CPU 4 termometry i takie wyniki:
    64°C -- krytyczna 120°C; 63°C -- krytyczna 96°C;
    57°C -- krytyczna 100°C; 59°C -- krytyczna 100°C

    innym razem:

    60°C -- krytyczna 120°C; 60°C -- krytyczna 96°C;
    52°C -- krytyczna 100°C; 52°C -- krytyczna 100°C

    bądź:

    56°C -- krytyczna 120°C; 57°C -- krytyczna 96°C;
    50°C -- krytyczna 100°C; 52°C -- krytyczna 100°C

    ale czasami bywa nieco więcej.

    Laptop (Fujitsu-Siemens) kupiłem jako nieco nieświeży w połowie sierpnia
    2008 roku. Dwa rdzenie CPU T7300 2 GHz; 2 GiB RAM + 128 MiB RAM GPU Ati
    Radeon HD 2400. Klawiatura sypie się, obudowa pękła w kilku miejscach,
    monitor czasami ;) nie startuje, ale ogólnie jest niemal OK. Najgorszy
    jest włącznik całości a po nim prawy przycisk ,,myszy''.

    Mam zwykły modem z wyjściem telefonicznym RJ oraz WiFi b/g/a -- czyli
    2.4 GHz oraz 5 GHz i Ethernet 1000 Mb/s. (gigabit na sekundę)

    Akurat zawiasy są dobre. :)

    Komputer nie przegrzewa się, ale też nie używam go pod ekstermanym obciążeniem.
    Po czyszczeniu układu chłodzenia temperatura CPU jest mniejsza niż była przed
    czyszczeniem, co czuć palcami -- nie są teraz parzone obudową, czy raczej
    ,,myszą''; ponadto ciszej pracuje wiatrak.

    Ten układ chłodzenia to coś w rodzaju chłodnicy (tam zbiera się kurz)
    przez którą przedmuchiwane jest powietrze pchane wiatrakiem, połączonej
    grubymi przewodami miedzianymi z blachami (koloru szarego -- być może
    aluminium) przykręconymi tak, że stykają się (jakby je dogniatają)
    z trzema (chyba trzema) scalakami.

    > A jak procesorek Intel/AMD maleńki czy też nVidia/AMD graficzny
    > to wyboru już nie masz za dużego, bo tu duże moce na cm2 są przekazywane

    Na oko każdy z trzech kontaktów ma po 1 cm kwadratowym.

    > i zostały opracowane do tego odpowiednie pasty. Pasta H na takiego
    > Core i7 to zdecydowanie zły pomysł.

    Ale to nie i7, lecz T7300 czy jakoś podobnie. 2 rdzenie,
    2 GHz, oddzielna, słaba grafika HD2400...

    -=-

    Jak zrozumiałem -- najtańsza pasta będzie tu dobra, skoro i bez smarowania
    pracuje. A może mylę się? Może ta stara pasta (której nie usuwałem) dobrze
    spełnia swe zadanie a jej wyczyszczenie/usunięcie i posmarowanie kontaktów
    pastą nową, ale słabą da fatalne efekty?

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'