  • Data: 2013-11-04 23:31:23
    Temat: Re: Oszczędniejsza lodówka
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:f08a750a-1706-454a-bab6-67bc1c1a1bb2@googlegrou
    ps.com...
    W dniu poniedziałek, 4 listopada 2013 21:40:25 UTC+1 użytkownik Grzegorz
    napisał:

    > tak napisali. Ze dwa razy tutaj o tym linku pisałem. 15% - tyle można
    > zaoszczędzić na prądzie bez obniżania właściwości eksploatacyjnych
    > lodówki. Na odzyskiwaniu ciepła z układu chłodzenia nic się nie
    > zaoszczędzi. Ale można zyskać przekierowując ciepło. latem jak lodówka
    > ma ciężej można przekierować do grzania wody. Tyle że tego ciepła jest
    > bardzo mało i może być to mało opłacalne.
    >

    > Dla czynnika termodynamicznego R600a,
    > temperatury radiatora 0 st. C,
    > ciśnienia sprężarki ~12 bar,
    > temperatury parownika -25 st. C,
    > temperatury na ssaniu 10 st. C,

> [...]

    radiator to ta czarna chłodnica z tyłu lodówki.

    Sorry, ale ja tylko policzyłem.
    Pomysłodawca pytał czy to szalony pomysł
    Ja mu odpowiadam, że na 25% szalony nie jest.
    Ciekawe czy go to zadowala?
    Konstrukcja mechaniczna to nie moja sprawa.