eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaOświetlenie uliczne LED z czujnikami ruchuRe: Oświetlenie uliczne LED z czujnikami ruchu
  • Data: 2017-01-27 14:59:19
    Temat: Re: Oświetlenie uliczne LED z czujnikami ruchu
    Od: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2017-01-27 o 13:12, J.F. pisze:
    > 35W to ma "zwykly" palnik ksenonowy D2S. i ~3200lm - ponad dwa razy
    > wiecej niz 55W halogen.
    > Ale zeby lepiej swiecil to bym nie powiedzial.
    Mój błąd - 25W i poniżej 2000 lm

    > No ale nie spali sie gdzies na drodze i nie trzeba jechac do ASO, zeby
    > zarowke wymienic :-)
    Dane z końca 2013 : Citroën może pozwolić sobie, by za jeden 25-watowy
    palnik typu D5S do nowego C4 Picasso żądać, uwaga, 840 zł!
    Przy takich cenach mogę zaryzykować że zwykła żarówka się spali, tym
    bardziej że w moim Nissanie wymiana w warunkach polowych zajmuje 3
    minuty bez narzędzi, z czego połowa to szukanie żarówki w schowku :)

    > Nie powstanie.
    > To juz mamy w mediach - dostanie prowizje za polecanie modelu :-)
    >
    Skoro mamy inspektorów budowy, zaleca się konsultowanie umów z
    prawnikami itp. itd. to kto wie jak się ten rynek rozwinie.
    Z innej beczki - co lepsiejsze samochody mają układy do zbierania i
    wysyłania danych do producenta. Nie mam takiej kasy żeby kupić np. nowe
    BMW i sprawdzić na własnej skórze jakie cyrografy trzeba podpisać, ale
    może ktoś się podzieli wiedzą czy BMW się chwali co zbiera i przesyła,
    jaką kierowca ma nad tym kontrolę i czy trzeba podpisać zgodę czy nie.
    Przy okazji jakiegoś hackowania okazało się że komunikacja z centralą
    prowadzona jest po zwykłym http, więc choćby już to wskazuje w jakim
    poważaniu ma BMW prywatnośći bezpieczeństwo swoich klientów.
    Opel ma usługę OnStar która zbiera np. lokalizację i diagnozuje samochód.
    "OnStar nigdy nie przekaże Twoich danych w niepowołane ręce. Będą one
    udostępnione jedynie spółkom OnStar, GM Holdings LLC (USA) i podmiotom z
    nimi stowarzyszonym (w tym Adam Opel AG), wybranemu przez Ciebie
    Dealerowi marki Opel, firmom działającym w imieniu OnStar, a tylko po
    wyrażeniu przez Ciebie dodatkowej zgody również innym podmiotom
    świadczącym usługi."
    Teoretycznie po roku usługa jest płatna, ale czy brak wykupienia usługi
    wyłączy logowanie danych - pewnie nie. Czy przy wizycie w ASO ściągną
    wszystko do firmowej bazy - pewnie tak. Czy da się zabronić takiego
    zbierania danych? Czy policja, prokuratura lub ubezpieczyciel może
    dostać dane o moim samochodzie (i np. sposobie jazdy, miejscu gdzie
    byłem itp.).
    Niby prosta sprawa - chcesz sobie kupić samochód, a okazuje się że w
    pakiecie jest szpieg który wysyła dane na cały świat. Ile przeciętnych
    konsumentów jest w stanie samodzielnie zrozumieć wszystkie możliwe
    konsekwencje użytkowania takiego samochodu?

    --
    Pozdrawiam
    Piotrek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: