  • 21. Data: 2012-11-16 20:02:04
    Temat: Re: Oswiadczenie GITD w zwiazku z wyrokiem sadu rejonowego dla Warszawy Mokotowa z dnia 13.11.2012r.
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.11.2012 13:14, pwz pisze:

    > Swoją drogą, nie wyobrażam sobie, aby w państwie prawa jakiś
    > urzędniczyna komentował orzeczenie sądu. Bantustan... :-\

    Ha, a widziałeś standardowe wezwania od straży wiejskiej z np. Białego Boru?

    Podpisu nie ma - tylko wkopiowana wklejka z podpisem. Czyli de facto
    podpis jest sfałszowany.

    W UK jak lokalni radarowcy coś takiego robili, to sąd się z urzędu
    wkurzył i oświadczył, że jak jeszcze raz coś takiego zobaczy, to
    rozpocznie procedurę karną przeciwko fałszerzom od fotoradarów.

    A u nas?

  • 22. Data: 2012-11-16 21:59:52
    Od: tÎż

    mister wrote:

    > jak juz poruszyles temat sadow, to warto zaznaczyc, ze niezaleznie czy
    > itd zdjecie zrobi ci w szczecinie, bielsku-bialej czy w suwalkach -
    > jezeli nie przyjmiesz mandatu sprawa laduje w sadzie warszawa mokotow.
    > bo tam jest rejon dla glownego inspektoratu transportu drogowego.

    Mi to akurat nie przeszkadza. :>

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 23. Data: 2012-11-16 23:24:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 16 Nov 2012 19:31:45 +0100, mister napisał(a):
> [...]
    > jezeli nie przyjmiesz mandatu sprawa laduje w sadzie warszawa mokotow.
    > bo tam jest rejon dla glownego inspektoratu transportu drogowego.

    A to nie powinno byc w sadzie rejonowym miejsca popelnienia wykroczenia ?

    J.

  • 24. Data: 2012-11-16 23:59:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 16 Nov 2012 14:32:19 +0100, anacron napisał(a):

    > Wydaje mi się, że raczej szybko, inaczej nowe zabawki ITD są praktycznie
    > bezużyteczne.

    Jakby komus na tym naprawde zalezalo ... to bysmy od 5 lat jezdzili
    przepisowo :-)

    J,

  • 25. Data: 2012-11-17 01:45:52
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl>

    Dnia Fri, 16 Nov 2012 23:59:07 +0100, J.F. napisał(a):

    > Jakby komus na tym naprawde zalezalo ... to bysmy od 5 lat jezdzili
    > przepisowo :-)

    Zależeć zależy, ale na czymś zupełnie innym...

  • 26. Data: 2012-11-17 08:24:24
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-11-16 23:24, J.F. pisze:

    > A to nie powinno byc w sadzie rejonowym miejsca popelnienia wykroczenia ?

    Powinno, czy nie zawsze Warszawa Mokotów. Przynajmniej dwóch moich
    znajomych tam musiało jeździć, a obydwaj Warszawę widzą raz na kilka lat
    (właśnie jak ich ITD przed oblicze sądu wezwie np. ) :P

  • 27. Data: 2012-11-17 09:21:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 17 Nov 2012 01:45:52 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
    > Zależeć zależy, ale na czymś zupełnie innym...

    Na czym ? Tylko przed odpisaniem pomysl, dlaczego tego od dawna nie
    zrobiono ..

    J.

  • 28. Data: 2012-11-17 18:03:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Nov 2012, WW wrote:

    > Ciekawe, jak szybko zmienia prawo.
    > Potrzebny sejm

    IMO tak.

    > czy wystarczy rozporządzenie?

    Jakby minister transportu poszedl po rozum do glowy, to by zadal
    takie pytanie ministrowi finansow. I juz by wiedzial.

    Powod jest prosty - mandat to kilkaset zlotych, wiec najczesciej
    "nikomu sie nie chce" przewalczyc calej drogi sadowej, a przy
    podatkach kara moze byc szczegolem wobec kwoty podatku z odsetkami,
    wiec MF wielokroc bolesnie sie przekonal ze nakladanie obowiazkow
    rozporzadzeniami napotyka na problem konstytucyjny - kazdy
    taki kiks to tylko kwestia miesiecy do napotkania pierwszego
    "opornego"; osobna sprawa, ze publikacja wyrokow jest dopiero
    po kilku latach, ale ci z "mocnym przekonaniem" sa do przodu
    o odsetki w calkiem dobrej lokacie 1,5x odsetek ustawowych.

    pzdr, Gotfryd

  • 29. Data: 2012-11-17 18:36:15
    Od: mister <b...@e...com>

    W dniu 2012-11-16 21:59, t? pisze
    > Mi to akurat nie przeszkadza. :>

    do czasu, kiedy bedziesz musial tam jechac, walczyc o sprawiedliwosc.

  • 30. Data: 2012-11-17 18:38:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Nov 2012, Marcin N wrote:

    > To może zróbmy też tak, że zamiast ścigać poszukiwanego listem gończym
    > przestępcę - aresztujmy jego matkę. Ukarzmy ją za synusia.

    Pic właśnie w tym, że poddanie procedurze administracyjnej nie
    jest tożsame z popełnieniem przestępstwa lub wykroczenia.
    "Może ale nie musi". Np. za sprzedaż bez kasy rejestrującej
    może być mandat (kara) lub sankcja w VAT ("opłata" niejako).
    Osobna sprawa, czy wtedy owa opłata powinna wynikać z przepisów
    karnych. IMVHO - nie.

    Oczywiście pociągnie to za sobą inną groźbę - ukarania dwu
    różńych osób (właściciela pojazdu trybem administracyjnym
    a kierującego trybem karnym).
    Nim ktoś wyskoczy z zastrzeżeniami, to na .prawo ktoś
    czeka od paru dni na pomysł w kwestii mandatu skarbowego, który
    dostał przy okazji kontroli. Tak, jego biuro podatkowe też
    dostało, a on chciałby od nich odszkodowanie dostać (IMHO
    jest problem).

    > Jeśli jedynym argumentem takiego postępowania ma być wygoda aparatu
    > urzędniczego - to wątpię aby to przeszło.

    Skoro w innych dziedzinach życia, od legalizacji samowoli budowlanej
    do rzeczonego podatku VAT działa, to nie dałbym głowy za tę tezę.
    Może jeszcze prawodawcy po drodze zrobią parę kiksów (nic nowego
    w .pl) ale w końcu ktoś kompetentny za tę wersję się zabierze
    i skutecznie wdroży :]

    pzdr, Gotfryd