-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Shrek <...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Ostrzeżenie dla lubiących jeździć na d.
Date: Sun, 19 Jun 2016 13:05:45 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 41
Message-ID: <nk5ua3$tk7$1@node2.news.atman.pl>
References: <nju7te$s5f$1@news.mixmin.net> <njuesg$jbu$3@node2.news.atman.pl>
<nk08c9$kqh$1@mx1.internetia.pl> <nk1fsn$lf4$1@node2.news.atman.pl>
<nk1ni0$5vd$1@mx1.internetia.pl>
NNTP-Posting-Host: 83.142.198.226
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1466334339 30343 83.142.198.226 (19 Jun 2016 11:05:39
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 19 Jun 2016 11:05:39 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
Thunderbird/45.1.0
In-Reply-To: <nk1ni0$5vd$1@mx1.internetia.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2584147
[ ukryj nagłówki ]On 17.06.2016 22:45, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:
> Na kilkudziesięciu metrach, to się hamuje ze 100-200.
Ze 100 to te kilkadziesiąt to 99, a i to nie zawsze. Z 200, to duuuużo
dalej.
> No właśnie - skąd twoje założenie, że chciałbym zwiększenia odległości
> do kilkudziesięciu metrów?
No powiedzmy że rozsądnym kompromisem jest, że nikt się nie zatrzymuje w
miejscu (co nie zawsze jest prawdą, bo sam może i się nie zatrzymuje,
ale już pas zaraz przed przeszkodą potrafi zmienić, z kierunkiem w
momencie skręcenia kierownicy, albo i bez kierunku - wtedy przeszkoda
pojawia się jakby zahamowała do zera w miejscu, ale załóżmy kompromis,
nie paranoję).
Rozsądnie też założyć, że "miejska" prędkość to 70km/h, bo tyle się jeździ.
I teraz ile powinieneś za poprzednikiem jechać?
Wersja paranoid, to droga hamowania - z czasem reakcji to z 70 wysokie
kilkadziesiąt metrów. - nie realne.
Wersja bodajże by Sobiesław Zasada - dwie sekundy - 70km/h to z grubsza
20m/s - czterdziści metrów - rozumiem, ze też nie.
Wersja minimum, czyli zakładam, że on ma takie same hamaluce jak ja,
więc w zasadzie wystarczy czas reakcji, żeby go w dupę w normalnej
sytuacji nie pocałować. Różnie się ocenia, ale powiedzmy 1 sekunda -
wychodzi 20 metrów...
Generalnie w mieście jeżdzi się tak, że czasu na pełne hamowanie w
dystansie za poprzednikiem nie ma prawie nigdy, a jak poprzednik depnie
bez powodu po hamulcach, to można mówić o dużym szczęściu, jak nic się
nie stanie. Taka jest smutna prawda i mówienie o tym, że przecież
następnik ma obowiązek "zachowania bezpiecznego odstępu" jest po prostu
naginaniem rzeczywistości - ani on, ani ty nie utrzymujecie takiego. Po
prostu się udaje, bo jednak z zasady ludzie nie stają dęba, bo i po co.
Shrek
Następne wpisy z tego wątku
- 19.06.16 13:10 Shrek
- 19.06.16 18:00 Cavallino
- 19.06.16 18:01 Cavallino
- 19.06.16 18:01 Cavallino
- 19.06.16 20:20 RadoslawF
- 19.06.16 21:18 Tomasz Pyra
- 19.06.16 21:26 re
- 19.06.16 22:01 Czesław
- 19.06.16 22:07 Czesław
- 19.06.16 22:19 RoMan Mandziejewicz
- 19.06.16 22:21 j...@i...pl
- 19.06.16 23:08 Shrek
- 19.06.16 23:16 Czesław
- 19.06.16 23:21 RoMan Mandziejewicz
- 19.06.16 23:31 Czesław
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-08 Akumulator Hyundai
- 2024-11-08 Warszawa => Manager/Specialist e-commerce (B2C) <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-08 znaj podstawe
- 2024-11-08 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=