  • Data: 2016-06-19 23:31:57
    Temat: Re: Jak operować sprzęgłem ?
    Od: Czesław <m...@d...kd> szukaj wiadomości tego autora

    news:nk71ji$l9j$2@node1.news.atman.pl...

    > Jedziesz na piątce - wciskach hamulec, jak obroty spadną poniżej jakiś
    > 800, to wciskasz sprzęgło i wrzucasz luz. U mnie chyba nawet sprzęgła nie
    > trzeba. Zatrzymujesz się gdzie zaplanowałeś.
    >
    > Shrek

    Nie mam zamiaru absorbować uwagi na to kiedy mi spadną obroty
    do określonej wartości. Wciskam sprzęgło od razu i problem mam
    z głowy. Moja uwaga jest skoncentrowana na kierowaniu,
    a nie na tym jakie są obroty bo trzeba wcisnąć sprzęgło.
    Dotyczy to w miarę szybkiego hamowania (nie awaryjnego).
    Przy bardzo wolnym hamowaniu noznym mogę bawić się w wyczuwanie
    kiedy silnik zacznie szarpać, ale zazwyczaj wolę posłuchać
    radia mając juz wciśnięte sprzęgło.