-
Data: 2016-06-19 13:05:45
Temat: Re: Ostrzeżenie dla lubiących jeździć na d.
Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 17.06.2016 22:45, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:
> Na kilkudziesięciu metrach, to się hamuje ze 100-200.
Ze 100 to te kilkadziesiąt to 99, a i to nie zawsze. Z 200, to duuuużo
dalej.
> No właśnie - skąd twoje założenie, że chciałbym zwiększenia odległości
> do kilkudziesięciu metrów?
No powiedzmy że rozsądnym kompromisem jest, że nikt się nie zatrzymuje w
miejscu (co nie zawsze jest prawdą, bo sam może i się nie zatrzymuje,
ale już pas zaraz przed przeszkodą potrafi zmienić, z kierunkiem w
momencie skręcenia kierownicy, albo i bez kierunku - wtedy przeszkoda
pojawia się jakby zahamowała do zera w miejscu, ale załóżmy kompromis,
nie paranoję).
Rozsądnie też założyć, że "miejska" prędkość to 70km/h, bo tyle się jeździ.
I teraz ile powinieneś za poprzednikiem jechać?
Wersja paranoid, to droga hamowania - z czasem reakcji to z 70 wysokie
kilkadziesiąt metrów. - nie realne.
Wersja bodajże by Sobiesław Zasada - dwie sekundy - 70km/h to z grubsza
20m/s - czterdziści metrów - rozumiem, ze też nie.
Wersja minimum, czyli zakładam, że on ma takie same hamaluce jak ja,
więc w zasadzie wystarczy czas reakcji, żeby go w dupę w normalnej
sytuacji nie pocałować. Różnie się ocenia, ale powiedzmy 1 sekunda -
wychodzi 20 metrów...
Generalnie w mieście jeżdzi się tak, że czasu na pełne hamowanie w
dystansie za poprzednikiem nie ma prawie nigdy, a jak poprzednik depnie
bez powodu po hamulcach, to można mówić o dużym szczęściu, jak nic się
nie stanie. Taka jest smutna prawda i mówienie o tym, że przecież
następnik ma obowiązek "zachowania bezpiecznego odstępu" jest po prostu
naginaniem rzeczywistości - ani on, ani ty nie utrzymujecie takiego. Po
prostu się udaje, bo jednak z zasady ludzie nie stają dęba, bo i po co.
Shrek
Następne wpisy z tego wątku
- 19.06.16 13:10 Shrek
- 19.06.16 18:00 Cavallino
- 19.06.16 18:01 Cavallino
- 19.06.16 18:01 Cavallino
- 19.06.16 20:20 RadoslawF
- 19.06.16 21:18 Tomasz Pyra
- 19.06.16 21:26 re
- 19.06.16 22:01 Czesław
- 19.06.16 22:07 Czesław
- 19.06.16 22:19 RoMan Mandziejewicz
- 19.06.16 22:21 j...@i...pl
- 19.06.16 23:08 Shrek
- 19.06.16 23:16 Czesław
- 19.06.16 23:21 RoMan Mandziejewicz
- 19.06.16 23:31 Czesław
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-11 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-11 Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- 2024-12-11 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe