  • 31. Data: 2012-05-10 14:00:54
    Temat: Re: Ostrzegam przed baloon.pl
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:jogado$iot$...@m...internetia.pl...

    > Chyba trochę się zagalopowałeś... Sprzedawca ma prawo odmówić uznania
    > reklamacji i to nie jest niezgodne z prawem...

    LOL !!!!
    Ale przemyśl to co napisałeś.
    Skoro niezgodność z umową istnieje (a tu istnieje wg tego co podaje autor
    wątku) to nieuznanie reklamacji JEST niezgodne z prawem.

    > Skąd wiesz, że wiedział?

    Bo został o tym poinformowany przez kupującego.
    Skoro nie miał wątpliwości, że było tak jak kupujący zeznaje, to znaczy że
    świadomie chciał go oszukać.
    Gdyby miał wątpliwości, to chciałby je rozwiać, np. badając sprzedane opony,
    żądając zdjęć itd itp.

    >Na tym etapie wiemy, że sprzedawca wysłał towar, klient podpisał odbiór
    >(nie miał zastrzeżeń), miesiąc pojeździł i nagle stwierdził, że to nie te
    >opony zamawiał.

    Jego prawo.
    Nie ma obowiązku posiadania wiedzy o tym co zamawia.
    W przeciwieństwie do braku prawa wysłania innych niż zamówione opon przez
    sprzedawcę.

    > już stał się oszustem, bo
    >
    > Jesteś w stanie to udwodnić?

    Co, że zrobił to celowo?
    Tak, logika to udowadnia.
    Gdyby nie robił tego celowo, to podjąłby inne działania, albo chociażby
    inaczej by uzasadnił odmowę uznania reklamacji.

  • 32. Data: 2012-05-10 14:58:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Iksinski" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik " Adam" <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    >Ja bym wiedział. Bo zanim zamówię, to dokładnie oglądam w necie jaki
    >jest bieżnik, jak opona wygląda, itp.

    Aha, zalozymy sie ?
    Tylko na oponach sie tak znasz czy na wszystkim ?

    J.

  • 33. Data: 2012-05-10 14:59:15
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 10/05/2012 13:58, J.F wrote:

    > Aha, zalozymy sie ?
    > Tylko na oponach sie tak znasz czy na wszystkim ?

    Iksinski ma akurat trochę racji, bo to całe biadolenie wygląda mi na
    "kupiłem 4GB pamięci, ale nie zauważyłem że to DDR3. Sprzedawca to
    idiota, bo one nie pasują do mojej płyty głównej".

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 34. Data: 2012-05-10 15:12:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości
> [...]

    >Skoro niezgodność z umową istnieje (a tu istnieje wg tego co podaje
    >autor wątku) to nieuznanie reklamacji JEST niezgodne z prawem.

    Chyba ze sprzedawca odmawia, bo nie widzi niezgodnosci, ewentualnie z
    innych uzasadnionych przyczyn :-)

    A tu ... klient zamowil AC02, dostal AC02, do jaka niezgodnosc ?

    Pierwsza dostawe powinien reklamowac ... ale czy juz nie jest za pozno
    ?
    Ustawowo niby nie ... ale co w papierach ?
    Zeby sie nie okazalo ze klient zamowil AC02, potwierdzil odbior AC02,
    a teraz chce zwrocic jakies stare AC01 :-)

    J.

  • 35. Data: 2012-05-10 15:30:26
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Adam nabazgrał(a):

    > TY oczywiście wiedziałbyś, że jak zamawiasz opony Yokohama C-drive AC02
    > 215/60/R16 to powinno być na nich napisane Yokohama C-drive 2
    > 215/60/R16. I analogicznie wiedziałbyś jakie są oznaczenia każdego
    > innego producenta i każdego innego modelu opony. Oczywiście, TY masz
    > taką wiedzę z każdej dziedziny i nigdy nie musisz liczyć na uczciwość i
    > fachowość dostawców. Gratuluję..

    A umiesz czytać ??? na oponie (taka lkarteczka/naklejka) jest podany model i
    tam jest wyrtaźnie napisane czy masz AC01 czy AC02 są to dwa zupełnie ine
    produkty. Jak nie potrafisz czytać to nmie zwalaj na sklep ...

    http://www.noweopony.com.pl/files/YO%20C.Drive%20-%2
    01.%20e.jpg

  • 36. Data: 2012-05-10 15:33:21
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > innych uzasadnionych przyczyn :-)
    >
    > A tu ... klient zamowil AC02, dostal AC02, do jaka niezgodnosc ?

    No właśnie w tym, że dostał AC01.

    > Pierwsza dostawe powinien reklamowac ... ale czy juz nie jest za pozno ?

    Przecież reklamował.
    Reklamacja nie wymaga formy pisemnej kwalifikowanej.

    Jakoś mu odpowiedzieli, że ma iść się bujać, więc reklamacja musiała do nich
    dotrzeć.

    > Ustawowo niby nie ... ale co w papierach ?
    > Zeby sie nie okazalo ze klient zamowil AC02, potwierdzil odbior AC02, a
    > teraz chce zwrocic jakies stare AC01 :-)

    Obstawiam, że bez sądu się obędzie, oszuści tego typu będą grać w stylu:
    "nie mamy pana płaszcza i co nam pan zrobisz?".

  • 37. Data: 2012-05-10 15:34:40
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Chris" <s...@s...net> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > i tam jest wyrtaźnie napisane czy masz AC01 czy AC02 są to dwa zupełnie

    No to dlaczego sklep sprzedał AC01 zamiast AC01 i czyja tu niby wina jest?

  • 38. Data: 2012-05-10 15:37:51
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 10/05/2012 14:34, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "Chris" <s...@s...net> napisał w wiadomości grup

    > No to dlaczego sklep sprzedał AC01 zamiast AC01 i czyja tu niby wina jest?

    Wejdź na stronę: http://baloon.pl

    Poszukaj opon Yokohama w tym rozmiarze. AC01 i AC02 widnieją jako osobne
    produkty. Skoro Adam kupił AC01, a tydzień później AC02, to czyja to
    jest wina, jeśli nie jego głupoty?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 39. Data: 2012-05-10 15:43:14
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Cavallino nabazgrał(a):

    > No właśnie w tym, że dostał AC01.

    Ale nigdzie nie ma pokazanej FA z tym że zamawiał AC02, na razie to tylko
    domysły ...

  • 40. Data: 2012-05-10 15:54:09
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Chris" <s...@s...net> napisał w wiadomości grup
    > Cavallino nabazgrał(a):

    > Ale nigdzie nie ma pokazanej FA z tym że zamawiał AC02,

    Skoro pisze że zamawiał AC02, to odnosimy się do tego faktu, a nie gdybamy,
    że może zamawiał coś innego.