  • 21. Data: 2012-05-10 11:57:35
    Temat: Re: Ostrzegam przed baloon.pl
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 May 2012, Adam wrote:

    [...komus...]
    > W swoich postach nie dostrzegam ani oszczerstw, a nie posądzenia o oszustwo.
    > Jeśli jest inaczej, proszę o uświadomienie. Sugestii by traktowac firmę jako
    > "potencjalnego oszusta", czyli z dużą nieufnością, trudno mi nazwać
    > oszczerstwem czy posądzeniem o oszustwo.

    No to nam trudno wykazać że się mylisz, być może ktos z nas się
    np. mylic twierdzac że jestes zwykłym kłamca, ale trudno to nazwac
    pomówieniem ;)
    (to się chyba nazywa "metoda na pytanie Leppera", drzewiej
    znana pod wersja "czy pan jeszcze ciagle bije żonę?")

    Przecież cały problem w tym, że sugestia traktowania z duża
    nieufnoscia dotyczyć może w równym stopniu *legalnych* metod
    naciagania klienta, a nie tylko oszustw, zas ty rzecz sprowadzasz
    do tożsamosci.

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2012-05-10 12:02:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 May 2012, Adam wrote:

    > nie jest zarzut, tylko stwierdzenie faktów. Firma nie wie co oferuje, co
    > sprzedaje i wysyła (bo nie byli w stanie ustalić co tak na prowdę wysłali
    > pierwszą przesyłkę), a pracownicy wprost twierdzą, że to klient ma się znać na
    > oznaczeniach opon

    Streszczajac: u lamerów kupiłes kota w worku.
    Byłes tego swiadomy, skoro wprost stwierdzili że to Ty masz się
    znac na oznaczeniach, bo oni pojęcia nie maja.
    Tak czy nie?
    Nie ma wiec ani jednej cechy *oszustwa*.
    Oszustwo wymaga umyslnego wprowadzenia w bład.

    > Czy konieczność dokładnej kontroli nie
    > jest jednoznaczne z przyjęciem, że istnieje duże ryzyko bycia oszukanym,

    Nie, bo to nie bedzie oszustwo.
    Przyjmij do wiadomosci, że oszustwem by było jakby sprzedawca
    *celowo* sprzedał Ci inna oponę niż oczekiwana, ukrywajac przed
    Toba fakt że to jest inna opona (i on o tym wie).
    A to co opisujesz to zwykła niekompetencja.

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2012-05-10 12:08:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 May 2012, Adam wrote:

    > Potencjalnym oszustem może być każdy.
    [...]
    > Historyja nieprawdziwa:
    > Bacę złapali na bimbrownictwie. Mili(poli)cjant mówi mu: "Będziecie sądzeni za
    > bimbrownictwo, bo znaleźliśmy aparaturę". A baca na to - "To i za gwałt mnie
    > sądźcie, bo też mam aparaturę".
    > Wyjaśnienie dla wymagających specjalnego tłumaczenia: Baca, jak i większość
    > facetów, był POTENCJALNYM gwałcicielem.

    Wyjasnienie dla Ciebie: nie, nie był.
    Własnie sam sobie strzeliłes bramkę - a tłumaczac na ludowe, jakbys
    spróbował to owemu bacy powiedzieć, to by Ci manualnie wyjasnił
    że się mylisz ;)

    > Toż to napisałem, że trzeba DOKŁADNIE spradzać, czyli wiedzieć DOKŁADNIE jak
    > ma być opisana kupowana u nich opona.

    Tak długo, jak długo pisałes że sa *niekompetentni*, wszystko
    się zgadza.
    Zarzut, że istnieje podejrzenie iż robia to celowo, postawiony
    publicznie, to już pomówienie.

    Możesz się twardo trzymać Twojej wersji :)

    > Nie pasuje mi za to
    > sposób rozwiązania problemu i całkowite umywanie rąk przez firmę.

    Ma prawo.
    I masz prawo ich za to krytykować.
    Ale (również) to nie jest oszustwo.

    > A o oszustach to tylko ty jakieś
    > opowieści co chwilę tworzysz.

    Sprawdz kto użył tego słowa po raz pierwszy :[

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2012-05-10 12:29:10
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Adam nabazgrał(a):

    > Nie dotyczy - towar dostarczony za pierwszym razem NIE był zgodny z
    > zamówieniem (ale zauważyłem to dopiero po porównaniu z towarem zgodnym,
    > tym z zamówienia numer dwa). Konkrety: dwa razy (w przeciągu miesiąca)
    > zamawiałem opony Yokohama C Drive AC 02. Za pierwszym razem dostarczyli
    > mi Yokohama C Drive AC 01, a za drugim Yokohama C Drive AC 02. Róznica
    > w oznaczeniu to jedna cyfra 2 na oponie - zauwazyłem ją dopiero
    > odbierając drugie zamówienie.

    To nie miałeś etykiety producenta na oponach ??

    http://www.noweopony.com.pl/files/YO%20C.Drive%20-%2
    01.%20e.jpg

    Tam jest jak wół napisane AC01 albo AC02 ...

  • 25. Data: 2012-05-10 13:05:52
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-05-10 11:35, Adam pisze:
    > Szkoda, że bez zrozumienia.

    Przykro mi i to podwójnie przykro, ponieważ niestety ze zrozumieniem.

    > Bo nie wie. Na fakturze, którą oni dostali od swoje dostawcy jest mniej
    > informacji niż na rancie opony.

    Pomówiłeś ich publicznie o oszustwo, sugerując, że robią to celowo,
    tymczasem teraz sam udowadniasz, że najwyżej mogło dojść do pomyłki,
    ponieważ na dokumencie dostawy mieli mniej informacji niż na oponie.
    Tymczasem sam nie sprawdziłeś i masz pretensje, których wcześniej nie
    miałeś. Te opony naprawdę ciężko pomylić - szczególnie jak ktoś
    twierdzi, że wie co zamawiał. Jak sprzedawca się pomyli (co bywa)
    to bez problemu przyjmuje reklamacje, zwroty.

    > Ja napisałem, że trzeba uważać. Drugą część powyższego zdania napisałeś Ty.

    Nie - to są wprost konsekwencji Twoich insynuacji przedstawionych
    publicznie.

    > Nosz kurcze. JA się nie pomyliłem przy zakupie opony!!!

    Nie, no skąd. Ciekawe skąd masz na samochodzie niby nie to co
    kupiłeś.

    > Były fakty, które mogę w większości (nie nagrywałem rozmowy z obsługą sklepu)
    > poprzeć dokumentami (wydruki zamówień, faktury - z precyzyjnym oznaczeniem
    > zamawianych za każdym razem opon).

    Faktem to jest pomówienie firmy, że celowo sprzedaje nie to co
    zamówiłeś oraz fakt, że nie sprawdziłeś tego co przyszło.

    > Ja. Mam wydruki zamówienia i fakturę. Na obu dokumentach jest napisane AC02.

    Skoro tak, to skąd u Ciebie na samochodzie AC01? Podmieniłeś? ;)

    > Z jakimi zasadami?

    Uczciwego handlu, umów, regulaminów.

    > Chyba nie uczciwości i rzetelności kupieckiej.

    Widzisz, znów pomówienie.

    > Aaa, bzdury piszesz. Wiem co zamawiałem i mam na to wydruki. Nie ma różnic
    > między pierwszym a drugim zamówieniem (z wyjątkiem ceny).

    Tak, ja piszę bzdury, a Ty masz na samochodzie nie to co zamawiałeś,
    choć to co zamawiałeś było tym co przyszło, tylko twierdzisz, że było
    czymś innym :)

    > To ty napisałeś. Mi, przez grzeczność, nie wypada zaprzeczyć.

    No popatrz. Na drugi raz może sprawdzaj, a nie sugeruj publicznie
    sprzedawcy oszustwa.

    --
    Jutro to dziś, tyle że jutro.

  • 26. Data: 2012-05-10 13:28:51
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:

    > Tak długo, jak długo pisałes że sa *niekompetentni*, wszystko
    > się zgadza.
    > Zarzut, że istnieje podejrzenie iż robia to celowo, postawiony
    > publicznie, to już pomówienie.

    O ile nie polega na prawdzie.
    Trudno założyć, że jednak nie jest prawdziwe, niska cena w tego typu
    sklepach polega właśnie na wciskaniu opon z poprzednich roczników, końcówek
    serii i tego typu historii.

  • 27. Data: 2012-05-10 13:28:59
    Od: "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl>

    Użytkownik " Adam" <a...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    Najlepiej zatem zamówić tę samą pozycję w
    > tym samym sklepie, nieprawdaż? Tak uczyniłem (na szczęscie tym razem z
    > odbiorem osobistym) i co się okazało? Przyszła inna opona!!! Za pierwszym
    > razem baloon.pl wysłał wcześniejszy model opony, a za drugim razem
    > aktualny (z
    > numerkiem 2).

    Możesz dać linka, z którego zamówiłeś opony?
    Bo tak sobie patrzę na ofertę baloon i oni rozróżniają wersje AC01 i AC02
    (to dwie różne pozycje).
    http://baloon.pl/photo/opony-yokohama-ac01.jpg
    http://baloon.pl/photo/opony-yokohama-cdrive-2-ac02.
    jpg

    Jesteś pewien, że zamawiałeś AC02 za pierwszym razem?

    > W razie dodatkowych pytań - dysponuję do wglądu kompletem dokumentacji
    > tego
    > zdarzenia, więc zainteresowanym mogę potwierdzić przedstawione fakty.

    No ja jestem zainteresowany. Wrzucisz gdzieś skany zamówienia?

  • 28. Data: 2012-05-10 13:32:13
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "huri_khan" <s...@s...pl> napisał w wiadomości grup
    et...

    > Czyli zamiast sprawdzić dokłanie towar, olałeś sprawę i założyłeś opony.
    > Teraz masz pretensje do sklepu że wysłali zły towar.

    Pewnie powinien ich za to pochwalić?

    > Miałeś pecha i nie dlatego że skorzystałeś z ich oferty ale że nie
    > sprawdziłeś przesyłki.

    Mylisz się, dlatego że skorzystał z ich oferty.
    Odpowiedzalny za realizację zamówienia jest sprzedawca, a nie kupujący.
    Jeśli sprzedawca sprzedał inny towar niż był kupowany, to po jego stronie
    jest obowiązek wymiany go na właściwy.
    Typowy przykład niezgodności z umową.

    Próba winienia za to klienta jest po prostu żałosna, a każdy kto tak robi
    nie wie o czym gada.

    Reasumując - do momentu reklamacji sprzedawca był tylko niekompetentny.
    Ale gdy niezgodnie z prawem ODMÓWIŁ uznania reklamacji z tytułu niezgodności
    z umową (czyli już wiedział że popełnił błąd) już stał się oszustem, bo
    zrobił to celowo żeby na kosztach oszczędzić.

  • 29. Data: 2012-05-10 13:47:54
    Od: "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl>

    Użytkownik " Adam" <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > TY oczywiście wiedziałbyś, że jak zamawiasz opony Yokohama C-drive AC02
    > 215/60/R16 to powinno być na nich napisane Yokohama C-drive 2 215/60/R16.
    > analogicznie wiedziałbyś jakie są oznaczenia każdego innego producenta i
    > każdego innego modelu opony. Oczywiście, TY masz taką wiedzę z każdej
    > dziedziny i nigdy nie musisz liczyć na uczciwość i fachowość dostawców.
    > Gratuluję.

    Ja bym wiedział. Bo zanim zamówię, to dokładnie oglądam w necie jaki jest
    bieżnik, jak opona wygląda, itp. A jak przyjeżdża kurier to dokładnie
    oglądam co przywiózł. I jak pojedzie, to na spokojnie robię to drugi raz.
    Taki dziwny jestem.

    > Ja spradziłem, ze przyjechały opony Yokohama C-drive 215/60/R16 i uznałem,
    > że
    > dostałem to co zamówiłem. Dopiero w momencie kiedy miałem w ręce oponę z
    > drugiej dostawy zobaczyłem róznicę - dodatkową cyferkę "2".

    Prawda jest taka, że nie za bardzo wiedziałeś co kupujesz. Bieżniki tych
    dwóch modeli mocno się różnią i łatwo zauważyć różnicę.

    > Przesyłkę sprawdziłem na tyle na ile pozwalała mi moja wiedza. Podobnie
    > nie
    > spradziłem zawartości gumy w gumie, kształtu każdego cm2 bieżnika,
    > rzeczywistej średnicy itp.

    Nie sprawdziłeś jej rzetelnie. Ktoś tu podał link do naklejki na oponie, tam
    wyraźnie widać oznaczenie modelu.
    Nie przyjrzałeś się bieżnikowi. Do tego nie potrzeba wiedzy, trzeba tylko
    wiedzieć co się kupuje i dokładnie to obejrzeć.

    Jak już ktoś wspomniał, możesz powołać się na niezgodność towaru z umową.
    Musisz tylko udowodnić, że te opony które są na samochodzie to te, które Ci
    przysłali. Taki drobiazg.

    Ja bym to potraktował jako nauczkę na przyszłość.

  • 30. Data: 2012-05-10 13:54:37
    Od: "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl>

    > Reasumując - do momentu reklamacji sprzedawca był tylko niekompetentny.
    > Ale gdy niezgodnie z prawem ODMÓWIŁ uznania reklamacji z tytułu
    > niezgodności

    Chyba trochę się zagalopowałeś... Sprzedawca ma prawo odmówić uznania
    reklamacji i to nie jest niezgodne z prawem...

    > z umową (czyli już wiedział że popełnił błąd)

    Skąd wiesz, że wiedział? Na tym etapie wiemy, że sprzedawca wysłał towar,
    klient podpisał odbiór (nie miał zastrzeżeń), miesiąc pojeździł i nagle
    stwierdził, że to nie te opony zamawiał.

    już stał się oszustem, bo
    > zrobił to celowo żeby na kosztach oszczędzić.

    Jesteś w stanie to udwodnić?