  • 101. Data: 2012-05-14 14:46:30
    Temat: Re: Ostrzegam przed baloon.pl
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Jakub Witkowski nabazgrał(a):

    > Ale że to jest własnie ten towar, rozstrzygnie sąd. Nie mam co do tego
    > specjalnych wątpliwości. Oczywiście możesz mieć inne zdanie z którym już
    > polemizować nie będę.

    Wszystko zależy od prawników, ciężko powiedzieć kto wygra .. są duże szanse
    że klient ...

  • 102. Data: 2012-05-14 14:56:52
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Chris,

    Monday, May 14, 2012, 2:28:25 PM, you wrote:

    > Oczywiście, o ile jest taki sam jak na paragonie/fakturze ....

    Kiedy tu niezgodność z umową polega własnie na tym, że został wysłany
    nie taki towar, jaki był zamówiony.

    > nie będę się powtarzał ... powiem tak, obaj dali dupy ... sklep bo
    > wysłał nie to co było na zamówieniu, klient bo odebrał i używał
    > zupełnie co innego niż zakupił ... sprawa patowa ... zostaje tylko
    > dobra wola sprzedawcy żeby załatwić to pozytywnie.

    Sprawa wygrana przed sądem od ręki, szczególnie w sytuacji, gdy
    kupujący zgodzi się na wymianę jednej opony.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 103. Data: 2012-05-14 20:12:31
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:joqsa8$2hb5$...@n...ipartners.pl...

    > Zdziwił byś się, o ile słabsze przesłanki wystarczają nieraz sądowi, aby
    > dać wiarę klientowi.
    >
    > Zresztą pomyśl, jak bardzo prawdopodobna jest wersja alternatywna "klient
    > dokonał oszustwa polegającego
    > na założeniu na samochód trzech mało zużytych opon starszego typu
    > różniącego się o jedną cyferkę,
    > w celu wyłudzenia zamiany jednej(!) opony nowszego(!) typu na typ
    > starszy"...

    I jeszcze musiał je wcześniej nabyć, wyważyć, założyć na samochód, teraz
    chce zdjąć i znowu zapłacić....
    Poniósł koszty wpisu do sądu, pewnie bez kosztów biegłego się nie
    obejdzie....
    W sumie koszty miałby większe niż wartość tej jednej nowej opony, więc
    musiałby być niezłym durniem, żeby iść do sądu, w celu naciągnięcia kogoś na
    jedną INNĄ oponę.

  • 104. Data: 2012-05-14 20:13:47
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Chris" <s...@s...net> napisał w wiadomości grup
    > Jakub Witkowski nabazgrał(a):

    > Wszystko zależy jakiego masz prawnika i jak bardzo zależy ci na wygranej
    > sprawie.

    > Problem polega na tym że towar jest używany już jakiś czas i nie ma
    > pewności że to ten sam towar co widniej na FA. Gdyby od razu reklamował że
    > dostał co innego i towar był nie używany to co innego a po czasie to już
    > niestety jego problem.
    >
    > Żeby nie było, jeśli sklep się pomylił powinien wymienić towar bez
    > mrugnięcia okiem ale zgodnie z prawem klinet ma 10 dni na zgłosznie takie
    > faktu

    Nie.
    10 dni ma na rozmyślenie się bez podania przyczyny.
    Na stwierdzenie faktu niezgodności z umową ma dużo więcej czasu, a
    zawiadomić sprzedawcę musi 1 miesiąc, ale od daty stwierdzenia niezgodności.

  • 105. Data: 2012-05-14 20:16:45
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Chris" <s...@s...net> napisał w wiadomości grup
    > Cavallino nabazgrał(a):

    .html
    >>> http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9c93c29509652f5f
    .html

    > Niczego nie będę odszczekiwał ./.. dalej uważam że kupujący to
    > półinteligent bo nie sprawdził towaru odebranego z towarem który zamówił.

    I dalej nie masz żadnych podstaw prawnych do swoich stwierdzeń, więc kto tu
    jest półinteligentem?

    > To że sklep się pomylił to wina sklepu ale kupujący po odebraniu towaru od
    > kuriera pownien zareklamować towar na niezgodny z zamóieniem

    Musiałby jeszcze wiedzieć, że otrzymał inny towar.
    Sklep go nie raczył o tym poinformować zapewne.....

    >A że założył sobie opony, używał ich jakiś czas o czym nagle sobie pomyślał
    >że go w chuja załatwili to już jego problem ... odebrał, mineło 10 dni
    >ustawowych na zwrot towaru to teraz niech się sam buja, za głupotę trzeba
    >płacić.

    Kto płaci za Twoją?
    Bo nie masz pojęcia o czym piszesz, ale drzesz się z uporem godnym lepszej
    sprawy.

  • 106. Data: 2012-05-14 21:25:09
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

    W dniu 2012-05-11 21:35, Adam pisze:

> [...]
    > nie wierzył w fachowość i rzetelność sklepu baloon.pl (czyli przygotował się
    > do weryfikacji otrzymanego towaru). Co więcej, dziś oglądając po raz kolejny
    > opony, znalazłem również na nich napis (co prawda małymi literkami) AC01, więc
    > ta informacja też na oponie jest. Ja popełniłem błąd, że tego dokładnie nie
    > sprawdziłem i mam nauczkę. Napisałem posta, aby inne osoby mogły - być może -
    > nauczyć się czegoś na moim błędzie i tyle. A że większość uczestników dyskusji
    > próbuje odwracać kota ogonem i całkowitą winę przypisywać mi, to już zupełnie

    Zgłaszaj do sklepu niezgodność z umową i możesz zarządać naprawy (nie da
    się) wymiany na nowe inne lub upustu. Jak sklep odrzuci to napisz skargę
    do UOKiK.

    Nie ważne, że jest napisane małymi literami AC01. Ty jesteś konsumentem,
    a ten w przeciwieństwie do profesjonalisty, którym jest sklep nie musi
    się znać na oponach. Dlatego z myślą o konsumentach powstała ustawa o
    szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

  • 107. Data: 2012-05-15 08:36:54
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Cavallino nabazgrał(a):

    > 10 dni ma na rozmyślenie się bez podania przyczyny.
    > Na stwierdzenie faktu niezgodności z umową ma dużo więcej czasu, a
    > zawiadomić sprzedawcę musi 1 miesiąc, ale od daty stwierdzenia
    > niezgodności.

    Kupuje HDD do komputera 2TB ale dostaję 1TB ... używam miesiąc po czym
    jednak stwierdzam że mało, myślisz że sklep przyjmie reklamację skoro na FA
    widnieje 2TB a ty zanosisz im 1TB i mówisz że to oni ci taki dali ???

  • 108. Data: 2012-05-15 08:37:36
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Cavallino nabazgrał(a):

> [...]
    > Kto płaci za Twoją?
    > Bo nie masz pojęcia o czym piszesz, ale drzesz się z uporem godnym

    bla bla bla ...

  • 109. Data: 2012-05-15 11:26:57
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

    W dniu 2012-05-15 08:36, Chris pisze:

    > Kupuje HDD do komputera 2TB ale dostaję 1TB ... używam miesiąc po czym
    > jednak stwierdzam że mało, myślisz że sklep przyjmie reklamację skoro na
    > FA widnieje 2TB a ty zanosisz im 1TB i mówisz że to oni ci taki dali ???

    Jeśli sklep tak twierdzi i nie minęło pół roku od daty zakupu to sklep
    musi udowodnić, że wydał ci 2TB a nie 1TB. I to jest podstawowe
    założenie ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

  • 110. Data: 2012-05-15 13:23:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Czeslawek" napisał w wiadomości

    >Jeśli sklep tak twierdzi i nie minęło pół roku od daty zakupu to
    >sklep musi udowodnić, że wydał ci 2TB a nie 1TB. I to jest podstawowe
    >założenie ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.

    Troche watpie, bo co - zamowilem dysk 2TB, dostalem 1TB, minelo 5
    miesiecy i krzycze - dostalem calkiem inny dysk niz zamowiony ?
    A w ogole czemu dysk, cegle mi przyslaliscie, albo puste pudelko.
    Kazdy konsument by tak chcial :-)

    Jesli natomiast tozsamosc rzeczy nie budzi watpliwosci, mial byc dysk
    2TB typ np HD12000, i taki typ mam, tylko ze okazuje sie miec 1 TB,
    to nie trzeba sie ograniczac do 6 miesiecy - dysk nadal jest niezgodny
    z umowa i przez 2 lata mam prawo do naprawy.
    Choc oczywiscie dla sadu moze byc potrzebna opinia bieglego :-)

    J.