  • 1. Data: 2009-05-19 21:54:18
    Temat: Ostre zdjęcia
    Od: "Andrzej M" <d...@w...pl>

    Chciałbym kupić aparat który robi bardzo ostre zdjęcia. Czy można poprosić o
    poradę doświadczonych użytkowników? Mój budżet to 1500 zł.
    Pozdrawiam ;:-]

  • 2. Data: 2009-05-19 22:15:02
    Temat: Re: Ostre zdjęcia
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    "Andrzej M" <d...@w...pl> wrote in message
    > Chciałbym kupić aparat który robi bardzo ostre zdjęcia. Czy można poprosić
    > o poradę doświadczonych użytkowników? Mój budżet to 1500 zł.
    > Pozdrawiam ;:-]

    W zasadzie kazdy aparat to potrafi. Musisz tylko do tych zdjec zatrudnic
    *odpowiednie* panienki/facetow/zwierzatka/inne zabawki (niepotrzebne
    skreslic) a gwarantuje ze zdjecia wyjda na prawde ostre.

    c.

  • 3. Data: 2009-05-19 22:29:34
    Temat: Re: Ostre zdj?cia
    Od: Kombajn Bizon <k...@b...ru>

    Miękka klucha Andrzej M napisał tak:

    > Chciałbym kupić aparat który robi bardzo ostre zdjęcia. Czy można poprosić
    > o poradę doświadczonych użytkowników? Mój budżet to 1500 zł.

    Musisz byc bardzo poczatkujacy skoro pytasz o takie rzeczy. Powinienes
    wiedziec, ze najlepsze zdjecia sa wtedy, kiedy duzo jest na nich nieostre.

    Takich dobrych zdjec z nieostrosciami (my, fachowcy, mowimy na to bokeh) nie
    zrobisz kompaktem, musisz miec lustrzanke.
    Moja rada: dozbieraj jeszcze troche i kup jakis porzadny sprzet: Nikona albo
    Canona. W ostatecznosci Sony - w menu ich najnowszych aparatow sa ikony,
    ktore pomagaja zroumiec poczatkujacym, takim jak Ty, kiedy zdjecie bedzie
    ostre a kiedy nie.

    Ciesze sie ze moglem Ci pomoc!

    :) :) :)
    --
    W tablicę kluczyk raz i dwa
    I spalin kłąb i silnik gra...

  • 4. Data: 2009-05-19 23:02:14
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Andrzej M pisze:
    > Chciałbym kupić aparat który robi bardzo ostre zdjęcia. Czy można poprosić o
    > poradę doświadczonych użytkowników? Mój budżet to 1500 zł.
    > Pozdrawiam ;:-]

    Dowolny. Bo rozumiem, że o rozdzielczość ci nie chodzi :P

    A tak BTW - ostatnio przeczytałem recenzję jakiegoś teleaparatu Samsunga
    z matrycą 8MPX. W teście stwierdzili, że żeby zarchiwizować stronę A4
    tekstu z normalną czcionką, trzeba podzielić stronę na 2 części i
    sfotografować 2 razy. Czyli ten aparat potrzebuje 16MPX, żeby
    sfotografować jedną stronę gazety A4. To bardzo ciekawe, bo mi
    lustrzanka z kitowym obiektywem jest w stanie zarejestrować taką stronę
    przy rozdzielczości 1,5MPX i najniższej jakości JPG. Nadal jest
    czytelna. To tak na przyszłość, jeśli będziesz się pytał o OSTROŚĆ, to
    przynajmniej określ, co przez to rozumiesz.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 5. Data: 2009-05-20 04:44:47
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Kombajn Bizon napisał(a):

    > Takich dobrych zdjec z nieostrosciami (my, fachowcy, mowimy na to bokeh) nie
    > zrobisz kompaktem, musisz miec lustrzanke.

    Załóż się ;P

    j.

    --
    www.e-glosowanie.org - 4 czerwca weź udział w
    pierwszym w Polsce głosowaniu przez Internet!

  • 6. Data: 2009-05-20 05:00:31
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Andrzej M wrote:
    > Chciałbym kupić aparat który robi bardzo ostre zdjęcia. Czy można
    > poprosić o poradę doświadczonych użytkowników?

    Hmm, moj Pentax DL2 z rosyjskim Heliosem 44K-4 robi baaardzo ostre
    zdjęcia. :) Zresztą ten kosztujący niecałą stówkę obiektyw świetnie
    sprawdza się też z innymi aparatami, choćby Lumix G1.

    Ostre są też kompakty Canona, m.in. wszystkie z serii G.

    k,

  • 7. Data: 2009-05-20 05:14:57
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Andrzej M" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Chciałbym kupić aparat który robi bardzo ostre zdjęcia. Czy można poprosić
    > o poradę doświadczonych użytkowników? Mój budżet to 1500 zł.
    > Pozdrawiam ;:-]

    Poszukaj czegoś ze stabilizacją (nie elektroniczną) oraz jasnym obiektywem.
    W kompaktach początek zaczyna się od f/2.8 ale często kończy się na f/5.6.
    Moim zdaniem jak na kompakt to ciemnica. Mój Panasonic DMC-FZ8 kończył sie
    na f/3,2, teraz są nowsze modele, nie wiem tylko czy Ci potrzeba długiego
    zooma - mi nie więc sprzedałem.

  • 8. Data: 2009-05-20 06:08:39
    Od: Leszek Drwal <l...@a...pl>

    Kombajn Bizon wrote:

    > Takich dobrych zdjec z nieostrosciami (my, fachowcy, mowimy na to bokeh) nie
    > zrobisz kompaktem, musisz miec lustrzanke.

    orly?

  • 9. Data: 2009-05-20 07:58:33
    Od: <s...@a...pl>

    > Musisz byc bardzo poczatkujacy skoro pytasz o takie rzeczy. Powinienes
    > wiedziec, ze najlepsze zdjecia sa wtedy, kiedy duzo jest na nich nieostre.

    Bo? Nie sądzisz, że to zależy od oglądajacego? W co n-tym wątku czytam, że Henio
    z Kaziem zabierają chleb zawodowcom, bo robią zdjęcia za gorsze. Zwróć uwagę, że
    oni robią zazwyczaj małpkami, ustawionymi na auto. 99,99% takich zdjęć jest z
    wiadomych powodów ostrych w całym kadrze. Co jednak najistotniejsze, zdjęcia te
    podobają się zainteresowanym. Czyli...

    Jakiś czas temu ktoś tu napisał, że jego klient był zniesmaczony zdjęciami z
    małą GO mówiąc, że "jakieś nieostre powychodziły"...

    Moim zdaniem najlepsze zdjeci asąwtedy, kiedy podobają się i autorowi, i jego
    odbiorcom. TO jak z disco polo - muzyka jest głośno krytykowana, a słowa wielu
    piosenek zna i często nuci każdy z nas.

  • 10. Data: 2009-05-20 13:06:23
    Od: TomekM <t...@g...com>

    Dysponowałem podobnym budżetem.
    Kupiłem lustrzankę Olympusa E-420 za 1299 plus kartę 4GB za około
    100zł.
    Moim skromnym zdaniem fotki są naprawdę ostre ;)
    Na pewno ostrzejsze niż z kompaktów jakie miałem nawet droższych od
    tej lustrzanki.
    Ten model to najmniejsza z lustrzanek.