  • Data: 2010-04-14 10:20:05
    Temat: Re: Ostatni krok Achillesa
    Od: "syzyf" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
    > ale Achilles wyprzedza już żówia. :-)
    >
    > A________Ż________| <= BRAKpunkt
    > |__A_______Ż_______|
    > |____A______Ż______|
    > |______A_____Ż_____|
    > |________A____Ż____|
    > |__________A___Ż___|
    > |____________A__Ż__|
    > |______________A_Ż_|
    > |________________AŻ|
    > |__________________|ŻA <= przekroczenie granicy
    >
    > Rys1.
    > dynamiczne zdarzenie w ostatnim punkcie o długości 1/C (jeden z
    > continuum) w ostatniej chwili czasowej dt

    Nie jest to zatem paradoks Zenona z Elei tylko prywatna Robakksowa
    wersja, w której żółw w pewnym momencie zatrzymuje się i czeka, aż
    Achilles go dogoni.

    Jak opisałem wyżej taką wersję banalnie prosto opisujej się w tym,
    co Robakks nazywa "religią niematematyczną":

    Achilles wykonuje N=log_2(C+1) kroków. Ostatni krok ma
    długość 1/C [m], a cała droga wynosi 1 [m]. Przy okazji widać,
    iż C jest liczbą nieparzystą. Natomiast żółw w pewnym momencie
    zatrzymuje się i czeka, aż Achilles go dogoni.

    Natomiast fragment:
    "[...] Przemieszczają się w urojeniu stojąc w punkcie [...]"
    to majstersztyk re1igijnej nowomowy ;-) Gratulacje !!!

    syzyf