  • Data: 2010-04-06 11:33:49
    Temat: Re: Ostatni krok Achillesa
    Od: Maciej Woźniak <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "syzyf" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:hpf431$t0g$1@inews.gazeta.pl...
    > Po prostu praktycznie. Sprawdzałęm, oczywiście, że w stopniu mi
    > dostępnym.

    Zastanów sie przez chwilę. Praktycznie - to znaczy: ja tak sądzę,
    moi kumple tak sądzą, znaczy - ogół.
    Co prawda, niektórzy moi kumple sądzą inaczej; opinia durniów
    jednak się nie liczy...
    Bardzo, bardzo łatwo jest powoływać się na ogół.

    > Jeśli ktoś ma inne w tym względzie doświadczenia,
    > nie stanowi to problemu - wystarczy uzgodnić "słownik" z "mojego" na
    > "inne" i w drugą stronę.

    Owszem, jest problem. Przy normalnej komunikacji nie ma czasu nawet
    na zajrzenie do gotowego słownika, a co dopiero na jego uzgadnianie.

    Zresztą, przecież to akurat z Robakiem ustaliliście - wiesz, że to,
    co Ty nazywasz zbiorem liczb naturalnych, on nazywa zbiorem liczb
    porządkowych. I co, zamyka to sprawę? Nie. Pytasz Robaka, dlaczego
    nie stosuje pojęć, jak ogół. Tymczasem on, według siebie, stosuje
    je właśnie tak, jak ogół, w przeciwieństwie do Ciebie. Według niego
    ogół nazywa to, co on, a w tej materii, że wszystkie liczby co do
    jednej mają następnik - jest oszukiwany, bo jest jeden wyjątek.

    Ponieważ obaj tylko zgadujecie, jak ogół buduje pojęcia, a sprawdzić
    się tego nie da, nie ustąpicie.