  • Data: 2010-04-06 19:26:14
    Temat: Re: Ostatni krok Achillesa
    Od: "syzyf" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > [...]
    > Ustalmy więc profesorze "syzyf" czego ode mnie oczekujesaz. OK?
    > Ja na podstawie empirii i dedukcji stwierdzam, że podział połówkowy
    > kończy się, gdy nie ma już co dzielić na połowę, a więc okrąg toczący
    > się po odcinku osiąga ostatni punkt. Liczba kroków podziału
    > połówkowego jest liczbą skończoną, bo skoro nic już się nie dzieli
    > to dzielenie zostało zakończone. Ilość wszystkich kroków jest zbiorem
    > kolejnych kroków o numerach od 1 do Alef0. Taki zbiór, w którym
    > największą liczbą jest liczba arytmetyczna Alef0 nazywam zbiorem
> [...]

    Proszę bardzo.

    Nazwa "hanay ng mga natural na mga numero" nie jest żadnym
    samozaprzeczeniem. U filipińskich "alefitów" oznacza ona po
    prostu zbiór, w którym każda liczba ma następnik. U polskich
    "alefitów" ten sam zbiór nosi nazwę "zbioru liczb naturalnych".
    Obie te grupy mimo używania różnych nazw potrafią bez problemu
    pojąć, iż chodzi o ten sam zbiór: zbiór, w którym każda liczba
    ma następnik. Robakks jest jedyną osobą (o ile mi wiadomo),
    która chce używać na ten sam zbiór określenia "zbiór liczb
    porządkowych". Nie ma problemu, po prostu w rozmowie
    trzeba zaznaczyć, iż Robakksowe "zbiór liczb porządkowych" to
    _to samo_, co alefickie "zbiór liczb naturalnych".

    Poza tym, jeśli gdziekolwiek poza własnym tekstem Robakks
    przeczyta (np. w Wikipedii) określenie "zbiór liczb naturalnych"
    to wystarczy, iż przetłumaczy to sobie na swój własny język
    jako "zbiór liczb porządkowych". I tyle...

    syzyf