  • Data: 2017-08-16 16:03:59
    Temat: Re: Osobowy diesel w PRL
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:on1h7l$inp$...@u...news.interia.pl...
    W dniu 2017-08-16 o 14:26, RadoslawF pisze:

    >Przepraszam, czy wiecie o czym rozmawiacie?

    Wiemy wiemy, tylko kazdy chyba o czym innym.

    >Odkuwanie to rodzaj obróbki, mający na celu polepszenie własności
    >mechanicznych materiału (inne: przeciąganie, walcowanie, odlewanie,
    >itd).
    >Natomiast frezowanie czy toczenie, to rodzaje obróbki skrawaniem,
    >radykalnie różniące się od siebie.
    >Wały raczej się toczy - chyba, że mówimy o czopach.
    >Ciężko toczenie wykonać na frezarce i odwrotnie.

    Radek ma chyba na mysli wal korbowy.
    I tu faktycznie - mozna go wyfrezowac/wytoczyc z grubego preta, albo
    przygotowac polprodukt - czy to odlew, czy wlasnie odkuwke.
    Polprodukt bedzie wymagal dalszej obrobki, ale odpad bedzie znacznie
    mniejszy - co oszczedza stal, wegiel i narzedzia.

    Co mysmy skrawali zamiast odkuc na poczatku, to nie wiem, moze Radek
    uzupelni.

    Kucie lepsze niz odlewanie ... ale mowicie, ze teraz sie waly odlewa z
    zeliwa ?

    Kucie wałów korbowych to polski wynalazek
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Metoda_TR

    ale gdzie to stosowano, a gdzie nie, to nie wiem.

    J.