eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOsobowy diesel w PRLRe: Osobowy diesel w PRL
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Osobowy diesel w PRL
    Date: Fri, 11 Aug 2017 21:41:51 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 40
    Message-ID: <oml1af$dsi$1@node1.news.atman.pl>
    References: <598b6e6e$0$5158$65785112@news.neostrada.pl>
    <1glznmeciff15$.16mvs8a7h40ae.dlg@40tude.net>
    <omg0e1$g8o$1@node1.news.atman.pl> <omg1bo$qfg$1@news.agh.edu.pl>
    <omg33e$idu$1@node1.news.atman.pl>
    <598c2fce$0$15198$65785112@news.neostrada.pl>
    <omhvs2$nrp$1@news.agh.edu.pl>
    <598c8beb$0$5142$65785112@news.neostrada.pl>
    <omik37$gvi$1@node2.news.atman.pl> <omjhbr$t9t$1@node1.news.atman.pl>
    <omjsc8$lmg$1@node2.news.atman.pl> <omkmn0$egi$1@node2.news.atman.pl>
    <omkqlh$77j$1@node1.news.atman.pl>
    <598df88c$0$662$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: ip-46-21-210-209.nette.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1502480527 14226 46.21.210.209 (11 Aug 2017 19:42:07
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 11 Aug 2017 19:42:07 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.2.1
    In-Reply-To: <598df88c$0$662$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Language: pl
    X-Antivirus: Avast (VPS 170811-2, 2017-08-11), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2612733
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2017-08-11 o 20:33, J.F. pisze:

    >>> Mało pamiętasz :)
    >>> Ja w tamtych czasach pracowałem w bazie transportowej i miałem do
    >>> czynienia właśnie z Żukami benzynowymi (zabrałem głos w innej cześci
    >>> wątku), oraz Starami 28 (inne również).
    >>> Star 28 był na tamte czasy całkiem udaną konstrukcją i był filarem
    >>> transportu w Polsce.
    >
    >> W firmie transportowej pracowałem od 86 do 90 roku.
    >> Star 28 nie był filarem transportu, był konstrukcją przejściową.
    >> Instalacja elektryczna na 12V jak w Starze 29 ale rozruch
    >> silnika z 24V więc dali dwa akumulatory.
    >> I całość tak sprytnie podłączyli że ładował się tylko jeden.
    >> O ile kierowcy dwu skrzyniowców radzili sobie częstą zamianą
    >> akumulatorów
    >
    > Nie mow, kierowca mial akumulatory zmieniac ?
    > Kto to wymyslil i po co :-)

    Przerabiali na szybko pod dizla który wymagał 24V do rozruchu.
    Cała instalacja była na 12V więc ładowany był tylko jeden akumulator.
    Kierowcy co jakiś czas zamieniali akumulatory miejscami lub
    przepinali kable żeby ten drugi trochę doładowało.

    >> Filarem w firmie gdzie pracowałem były Ziły 130 i Kamazy.
    >> W większości krajowych firm filarem były Jelcze, potem Ziły i Kamazy
    >> a jeszcze dalej Tatry i Liazy. Stary to mogły być filarem w latach
    >> sześćdziesiątych do rozpowszechnienia się Jelczy.
    >
    > Zaraz, ja tych modeli nie rozrozniam, ale stary przeciez jedzily,
    > kojarze takie z nowoczesna buda.
    > Chodzi o ilosc, czy ze wojsko wszystkie bralo ?

    Jeździć jeździły, ale z uwagi na marną ładowność filarem transportu
    nie były. Pod koniec produkcji we współpracy z MANem to nawet
    silniki miały w miarę nowoczesne.


    Pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: