  • 1. Data: 2013-03-22 16:07:24
    Temat: Ośmiokątny znak STOP - od kiedy ?
    Od: w...@g...com

    Za pomocą jakiej ustawy wprowadzono w PRL ośmiokątny znak STOP, znosząc tym sposobem
    znak ogrągły z trójkątem w środku ?
    Który to był rok? ehhhmm... może numer ustawy ktoś zna?

  • 2. Data: 2013-03-22 16:18:06
    Temat: Re: Ośmiokątny znak STOP - od kiedy ?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Wrocek,

    Friday, March 22, 2013, 4:07:24 PM, you wrote:

    > Za pomocą jakiej ustawy wprowadzono w PRL ośmiokątny znak STOP,
    > znosząc tym sposobem znak ogrągły z trójkątem w środku ?
    > Który to był rok? ehhhmm... może numer ustawy ktoś zna?

    W Polsce znaki są ustalane rozporządzeniem a nie ustawą.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2013-03-22 16:59:35
    Od: w...@g...com

    > W Polsce znaki są ustalane rozporządzeniem a nie ustawą.

    No dobra.. niech będzie rozporządzenie Ministerstwa Komunikacji i czegos tam...
    Szukam daty wprowadzenia,
    Na tą chhwile wystarczyłby mi rok oficjalnego wprowadzenia w życie
    Zadowolę sie także całym tekstem rozporządzenia.

  • 4. Data: 2013-03-22 17:14:52
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 22 Mar, 16:07, w...@g...com wrote:
    > Za pomocą jakiej ustawy wprowadzono w PRL ośmiokątny znak STOP, znosząc tym
    sposobem znak ogrągły z trójkątem w środku ?
    > Który to był rok? ehhhmm... może numer ustawy ktoś zna?

    wg googlarki od 83

    http://www.znaki-drogowe.pl/index.php?option=com_con
    tent&view=section&layout=blog&id=10&Itemid=105&limit
    start=12

    WS

  • 5. Data: 2013-03-22 17:18:42
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-03-22 16:07, w...@g...com pisze:
    > Za pomocą jakiej ustawy wprowadzono w PRL ośmiokątny znak STOP, znosząc tym
    sposobem znak ogrągły z trójkątem w środku ?
    > Który to był rok? ehhhmm... może numer ustawy ktoś zna?

    Jeżeli mnie pamięć nie myli, to był nowy PoRD (ze stosownymi
    rozporządzeniami) z 1983 roku, który wszedł w życie 1984.01.01.

    Jeżeli coś podałem błędnie to prostować :)

  • 6. Data: 2013-03-22 17:25:12
    Od: w...@g...com

    > Je�eli co� poda�em b��dnie to prostowa� :)

    Znalazłem tekst rozporządzenia, ale wewnątrz ni śladu, jak na razie , o zmianie znaku
    STOP
    0035

  • 7. Data: 2013-03-22 17:31:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości
    >Znalazłem tekst rozporządzenia, ale wewnątrz ni śladu, jak na razie ,
    >o zmianie znaku STOP
    >http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU198300
    60035

    Ale sa akty wykonawcze, a pierwszy z nich

    0224

    Dz.U. 1983 nr 50 poz. 224
    Rozporządzenie Ministrów Komunikacji i Spraw Wewnętrznych z dnia
    9 sierpnia 1983 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych

    I tam juz jest osmiokat.
    Ale tak swoja droga to chyba wymagalo zmiany konwencji ?

    J.

  • 8. Data: 2013-03-22 17:36:04
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-03-22 17:25, w...@g...com pisze:

    > Znalazłem tekst rozporządzenia, ale wewnątrz ni śladu, jak na razie , o zmianie
    znaku STOP
    > http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU1983006
    0035

    Dobrze znalazłeś, ale to jest PoRD - Ustawa z dnia 1 lutego 1983 r.
    Prawo o ruchu drogowym. Teraz musisz tylko odszukać rozporządzeń
    wydanych na podstawie tej ustawy.

  • 9. Data: 2013-03-22 17:42:53
    Od: <2...@6...174253.invalid> (Tom N)

    J.F w

    060035

    > Ale sa akty wykonawcze, a pierwszy z nich

    > http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU1983050
    0224

> [...]

    > I tam juz jest osmiokat.
    > Ale tak swoja droga to chyba wymagalo zmiany konwencji ?

    Nie, konwencja jest z 1968
    <http://www.krbrd.gov.pl/prawo/prawo_miedzynarodowe_
    konw_wieden_o_znakach_drogowych.htm>
    ale Polska ratyfikowała z zastrzeżeniami "Konwencja Wiedeńska o Ruchu
    Drogowym (Dz. U. nr 5 poz. 40 i 44 z 1988 r.) i Konwencja Wiedeńska o
    Znakach i Sygnałach Drogowych (Dz. U. nr 5 poz. 42 z 1988 r.) to dwa
    dokumenty, które Polska ogłosiła w dzienniku ustaw dokładnie 24 lutego 1988
    roku."

    <http://www.znaki-drogowe.pl/index.php?option=com_co
    ntent&view=category&layout=blog&id=72&Itemid=105>

    --
    'Tom N'

  • 10. Data: 2013-03-22 17:57:21
    Od: w...@g...com

    ładnie wszystkim podziękował :)
    życzę wspaniałego radosnego dnia wiosennego .