  • 41. Data: 2013-12-07 15:57:04
    Temat: Re: Osły na letnich oponach
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 07 Dec 2013 15:47:32 +0100, dddddddd napisał(a):

    > mogę się założyć że większość miała już zimówki lub całoroczne, zima
    > postraszyła kilka dni wcześniej

    Pewnie mowili ze jeden dzien to mozna sie przemeczyc :-)

    Poza tym mniejszosc wystarczy do spowolnienia ruchu.

    > ale jest 5.12.2013 a nie 2.11.2013, w którym według ciebie każdy
    > powinien dostać mandat

    Zeby na pewno zalozyl zimowki przed 5.12 :-)

    Atak zimy sie zdarza u nas wczesniej.
    No ale wszyscy opon w jeden dzien nie zmienia, to moze tak od 15.11
    obowiazkowe ...

    J.

  • 42. Data: 2013-12-07 17:14:12
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "dddddddd" <f...@e...com> napisał w wiadomości grup

    > a, wydawało mi się że chciałbyś żeby wszyscy jeździli jesienią i wiosną na
    > zimowych

    Niekoniecznie, ale oczywiście nie o kalendarzowe pory roku chodzi, tylko o
    czas w którym może pojawiać się śnieg.
    Początek listopada to dobry moment na założenie zimówek, to kiedy zdjąć ma
    mniejsze znaczenie, bo ludzie nie zdejmą jak zima będzie tak długo jak ta
    2012-20.13

    > mogę się założyć że większość miała już zimówki lub całoroczne, zima
    > postraszyła kilka dni wcześniej

    Większość czego?
    Bo chyba nie tych co nie potrafili ujechać na drodze lekko posypanej
    śniegiem, 0,5 od początku opadów (a wtedy dane mi było oglądać ich popisy).

    > ale jest 5.12.2013 a nie 2.11.2013, w którym według ciebie każdy powinien
    > dostać mandat

    Akurat tym razem.
    Trzeba dać miesiąc ludziom, do przyzwyczajenia się do myśli, że jazda na
    letnich oznacza mandat, tak żeby nikt nawet nie pomyślał o jeździe na
    letnich aż do grudnia, tak jak to robią co rok.
    Zresztą to samo mogło się zdarzyć właśnie miesiąc temu, to norma już w
    listopadzie.

    W październiku zdarza się rzadko.

    > jak potrafią suszyć w krzakach przy dobrej pogodzie, to mogą też wyjechać
    > na drogi jak jest gorsza.

    Ale chodzi o to, że nie mają wyjeżdżać jak już miasto stoi, tylko
    spowodować, żeby ludzie założyli odpowiednie opony ZANIM spadnie śnieg.

  • 43. Data: 2013-12-07 17:15:07
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    et...

    > Pewnie mowili ze jeden dzien to mozna sie przemeczyc :-)

    Dokładnie - dla takich przypadków, każdy kto nawet tak pomyśli, powinien być
    flekowany jak tylko się da.

  • 44. Data: 2013-12-07 18:01:36
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 06.12.2013 17:57, Cavallino pisze:
    > Dobre ukoronowanie dyskusji sprzed tygodnia.
    > Dzisiaj osły poruszające się na letnich oponach sparaliżowały cały Poznań.

    Gówno prawda. Tak się składa, że wyruszyłem z Włocławka wczoraj około
    14:00 (tak to Kujawsko-Pomorskie) mijając wypadek na obwodnicy Kowala na
    letnich oponach bocznymi i leśnymi drogami nadłożyłem sobie ponad 50km,
    po drodze wyciągając z rowów i zasp 7 samochodów (6 z nich na 100% miało
    zimówki), potem przebiłem się w okolice Skierniewic, następnie Kalisza
    po czym wróciłem przez Koło. Ponad 500km, w najgorszą możliwą pogodę na
    letnich oponach (a miejscami przebijałem się autem przez zaspy o prawie
    wysokości koła). Więc za przeproszeniem, pierdolicie hipolicie, ludzie
    jeździć nie umieją a nie opony.

    --
    anacron
    aba/

  • 45. Data: 2013-12-07 18:06:56
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello anacron,

    Saturday, December 7, 2013, 6:01:36 PM, you wrote:

> [...]
    > letnich oponach bocznymi i leśnymi drogami nadłożyłem sobie ponad 50km,
    > po drodze wyciągając z rowów i zasp 7 samochodów (6 z nich na 100% miało

    Bez Kozery powiem pińcset! Pięć tysięcy!

    [...]

    Facet! Opamiętaj się!

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 46. Data: 2013-12-07 18:33:48
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-12-07, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > Bez Kozery powiem pińcset! Pięć tysięcy!
    >
    > [...]
    >
    > Facet! Opamiętaj się!

    No nie mow, ze mu nie wierzysz? :P

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 47. Data: 2013-12-07 18:50:39
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-12-07 17:14, Cavallino pisze:

> [...]
    > letnich aż do grudnia, tak jak to robią co rok.
    > Zresztą to samo mogło się zdarzyć właśnie miesiąc temu, to norma już w

    Co wymyślisz, gdy pomimo twojego chorego nakazu - w taki dzień jak
    ostatnio - znowu będą korki? Wycofasz się z głupiego przepisu i
    poniesiesz konsekwencje NIEPOLITYCZNE? Czy może wymyślisz kolejny super
    przepis?

    --
    MN

  • 48. Data: 2013-12-07 18:53:46
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2013-12-07 15:57, J.F. pisze:
    > No ale wszyscy opon w jeden dzien nie zmienia, to moze tak od 15.11
    > obowiazkowe ...

    ale wszyscy 15.11 przecież nie zmienią, więc może... 1.10?

    Łukasz

  • 49. Data: 2013-12-07 18:58:50
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    > Większość czego?
    > Bo chyba nie tych co nie potrafili ujechać na drodze lekko posypanej
    > śniegiem, 0,5 od początku opadów (a wtedy dane mi było oglądać ich popisy).

    tak, właśnie większość tych b po prostu wielu ludziom sprawia problem
    przejazd drogą którą nigdy wcześniej nie jechali nawet w lecie, a co
    dopiero lekki opad śniegu...

    > Zresztą to samo mogło się zdarzyć właśnie miesiąc temu, to norma już w
    > listopadzie.

    i za brak zimowych miesiąc temu w taką pogodę powinni być ukarani. Ale
    nie przy +15st.C.

    > Ale chodzi o to, że nie mają wyjeżdżać jak już miasto stoi, tylko
    > spowodować, żeby ludzie założyli odpowiednie opony ZANIM spadnie śnieg.

    jak raz dostałbyś 500zł za blokowanie ruchu to drugim razem miałbyś
    założone zimówki. Ale nie na tym zależy policji, podobnie z blokowaniem
    lewego pasa. Najprościej wyjść z suszarą zza krzaków.

    Łukasz

  • 50. Data: 2013-12-07 19:08:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości
> [...]
    >Początek listopada to dobry moment na założenie zimówek, to kiedy
    >zdjąć ma mniejsze znaczenie, bo ludzie nie zdejmą jak zima będzie tak

    Ostatni sypnelo sniegiem 31.03, tak z lekkiego zaskoczenia.

    Poczatek listopada to dobry pomysl, ale przeciez wszyscy nie zmienia w
    jeden dzien.
    (oczywiscie Ronal jest za).
    Maja wszyscy zmieniac na poczatku pazdziernika, bo potem nie bedzie
    terminu ?

    Mozna by niemieckim obyczajem - pojazd ma byc dostosowany do warunkow,
    kto nie moze podjechac, ten 20 euro mandatu.
    Ale sie widac nie sprawdzilo :-)

    J.