  • 111. Data: 2013-12-08 15:58:10
    Temat: Re: Osły na letnich oponach
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:0...@b...poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w
    > poprzednim odcinku co następuje:

    > A co za problem zamiast nakazu dopisać przepis który nakładałby kare za
    > blokowanie ruchu spowodowane nieodpowiednim ogumieniem?

    Taki przepis już jest poniekąd, przy czym pomija przyczyny blokowania.

    > Nie do końca.
    > Kara przeciez ma równiez działanie prewencyjne.
    > Oczywiście jeżeli jest odpowiednio wysoka.

    Żadne, bo szans na wyłapanie takich praktycznie nie ma.
    Może poza tirowcami, którzy postawili TIR-a bokiem.
    Ale w miastach to nie zadziała, kara musiałaby iść w dziesiątki tysięcy,
    żeby zadziałała prewencyjnie, a na to się nikt nie zdecyduje.
    Zadziała tylko masowość kary za sam pomysł jazdy na nieodpowiednich oponach
    w danym okresie.

    > Bez sensu. Chcesz dać policji kolejne narzędzie do zamordyzmu.

    Owszem, tym razem w słusznej sprawie, czyli wpływającej pozytywnie na
    płynność ruchu.
    Przy okazji zabrałbym narzędzia w sprawach niesłusznych. czyli wpływających
    odwrotnie.

    > Ale nic dobrego z tego nie wyjdzie.

    A co widzisz złego w karaniu debili za ich głupotę?

    > Zreszta pytał cie juz ktos i zdaje sie nie odpowiedziałes

    Przecież zakazałem debilom wypowiadania się w tym wątku, więc czemu miałbym
    im odpowiadać, jeśli w swoim debiliźmie nie raczyli tego zrozumieć?

    > - czy weźmiesz odpowiedzialnośc za to, ze nakaz zostanie wprowadzony a po
    > opadach sniegu nic sie nie zmieni i okaze sie ze to jedna w sporej czesci
    > wina "niezgrabnych" kierowców?

    Ale za co mam wziąć odpowiedzialność?
    Gdzie zadeklarowałem, że jest to złoty środek na wszystkie przewiny
    kierowców?
    To jest tylko łatwy środek wyeliminowania jednej z nich, oczywistej dla
    każdego myślącego.

    Bezsensowne świecenie światłami można było wprowadzić, mimo że przyniosło to
    więcej szkody niż pożytku?
    Zakaz jazdy na niewłaściwych oponach nie ma szans przynieść żadnych szkód.

    > Przy czwartkowych opadach opony zimowe wiele by Poznaniowi nie pomogły.

    Nie zgadzam się.

    >Bo
    > problemem nie był śnieg tylko lód.

    Najpierw śnieg.
    Gdy ja jechałem z pracy (ok. 16), to jeszcze lodu nie było, a korki już
    były.
    Lód powstał później, gdy ślizgające się matoły wyślizgały śnieg kręcąc
    kołami w miejscu.

    > Swoja droga zdaje sie, ze tym razem służby niestety nie posypały przed
    > opadem.

    Posypały, ale co to miało dać?
    To nie był lód związany z polaniem zmarzniętej nawierzchni cieczą, tylko
    wyślizgany świeży śnieg, żadna służba nie jest w stanie nic zrobić podczas
    śnieżycy.

    > Widział ktoś?

    Tak, już kilka poranków wcześniej było sypane.
    W piątek chyba też.

  • 112. Data: 2013-12-08 15:58:29
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:52a47b26$0$2187$6...@n...neostrada
    .pl...

    > Ależ odpowiedział. Odpowiedział, że pytający (ja) należy do tej grupy
    > idiotów, którzy w ogóle nie powinni zabierać głosu w tym wątku.

    Dokładnie trafiłeś w sedno.

  • 113. Data: 2013-12-08 16:00:16
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tomasz Stiller" <k...@l...eu.org> napisał w wiadomości grup

    > Przeszłość nieznana jak większości złomwozów z tego okresu. A tak serio,
    > mam go od trzech lat i o takie sprawy jak zawieszenie, układ hamulcowy i
    > zbierzność mocno dbam. W końcu od tego zależy ostatecznie bezpieczeństwo.
    > Generalnie auto prowadzi się bardzo dobrze, nie ściąga go w żadną stronę
    > ani podczas jazdy ani przy hamowaniu. Mogę puścić kierownicę i przejechać
    > spokojnie ze 200m na prostej drodze bez potrzeby korekty toru jazdy.

    Nie wiem czy to oznacza również brak podatności na dziwne zachowanie na
    śliskim, ale mniejsza z tym.

    > Wszystko potwierdza się na przeglądach, co jak na auto z 1997r wcale nie
    > jest regułą. Tylko przyczepność na navigatorach woła po pomstę do nieba :(

    No to się poddaję, skoro już 3 osoby potwierdzają, że Navigatory są bardzo
    dobre, zwłaszcza jak na wielozesonowe, to coś jest nie tak z Twoimi raczej.

  • 114. Data: 2013-12-08 16:40:25
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Sun, 8 Dec 2013 11:02:02 +0100, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

    >Kiedyś próbowałem, ale więcej niż 10 km/h nie dało się bezpiecznie jechać,
    >więc wybiłem sobie ze łba takie pomysły, a przy okazji wiem dlaczego
    >większość tak się wlecze na śniegu.

    Pitu, pitu...

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 115. Data: 2013-12-08 16:53:02
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "jerzu" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:1n49a917o8h8oqcvisraentl02btr6aev3@4ax.
    com...

    > Pitu, pitu...

    Sobie możesz pitować ile chcesz, faktów nie zmienisz.
    Przy okazji jeszcze wyleciały z mojej listy potencjalnych celów zakupowych
    auta z tylnym napędem.
    Do zwiedzania rowów kupię sobie coś bardziej odpowiedniego niż niekierowalne
    zimą auto.

  • 116. Data: 2013-12-08 17:34:41
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2013-12-08 16:53, Cavallino pisze:

    > Przy okazji jeszcze wyleciały z mojej listy potencjalnych celów
    > zakupowych auta z tylnym napędem.
    > Do zwiedzania rowów kupię sobie coś bardziej odpowiedniego niż
    > niekierowalne zimą auto.

    są tacy, którzy potrafią jeździć RWD i nie maja takich problemów.

    BPANMSP - a teraz idę po piwo i popcorn - jak widać sezon zimowy możemy
    już uznać za rozpoczęty, zaraz znowu będzie klasyczna święta wojna RWD
    vs FWD ;-)
    BTW - widział ktoś Adama Płaszczycę? ;-)

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 117. Data: 2013-12-08 17:42:42
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Michał Baszyński" <m...@g...ze.ta.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:l82732$vtk$...@d...me...

    > są tacy, którzy potrafią jeździć RWD i nie maja takich problemów.

    Może i tak, ale nie widzę potrzeby pokonywania problemów, które nie istnieją
    w innych rodzajach napędu.
    Obecnie mam 4x4 i dobrze mi z tym, tak już raczej zostanie.

  • 118. Data: 2013-12-08 17:53:31
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 08 Dec 2013 16:53:02 +0100 osobnik zwany Cavallino
    napisał:

> [...]
    > tylnym napędem.
    > Do zwiedzania rowów kupię sobie coś bardziej odpowiedniego niż

    kolejny raz udowadniasz, że jesteś "miszczem prostej" co po prostu nie
    umie jeździć

    --
    Jeep Grand Cherokee 4.0
    mst <at> gazeta <.> pl

  • 119. Data: 2013-12-08 19:35:16
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Są, gołoledź na przykład.
    > A nie każdy opad śniegu, który powoduje że nawierzchnia nie jest czarna

    A co miałes w piątek jak nie fragmentami gołoledź własnie?
    Przeciez nie o snieg chodzi a o lód co na drodze miejscami lezał.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    ...i to by było na tyle

  • 121. Data: 2013-12-08 19:35:17
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Zależy, jeśli jednak da się spokojnie jechać szybciej, to trzeba ich
    > również karać, za blokowanie ruchu.
    > Brak umiejętności jazdy na śliskim, również jest powodem dla którego
    > NIE NALEŻy wyjeżdżać gdy jest ślisko.

    W Piatek w wielu miejscach własnie tak było a i tak wyswałes wszystkich od
    debili.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic tak ludzi nie gorszy jak prawda. Czasem nasuwa się myśl,