-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
From: ii <i...@o...invalid>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Orlen idzie na rękę posiadaczom elektryków
Date: Sun, 27 Dec 2020 00:12:46 +0100
Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
Lines: 95
Message-ID: <rs8g1d$kn1$1@news.icm.edu.pl>
References: <5fd69ef1$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
<rr7av2$7er$1$horizn@news.chmurka.net> <a...@m...org>
<5fd74675$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
<5fd79767$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
<rr9mn3$njm$2$Cav@news.chmurka.net>
<5fd875c6$0$520$65785112@news.neostrada.pl> <1camyfnowk9b8$.dlg@myjk.org>
<5fdcf0e3$0$551$65785112@news.neostrada.pl> <v3wr7r3ujb85$.dlg@myjk.org>
<5fdd07c5$0$549$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
<5fddb6ca$0$524$65785112@news.neostrada.pl> <9ux41k5epk56$.dlg@myjk.org>
<5fde75cf$0$526$65785112@news.neostrada.pl> <m...@m...org>
<5fdf6e5d$0$540$65785112@news.neostrada.pl> <4x6yrmhnt84p$.dlg@myjk.org>
<5fe07440$0$555$65785112@news.neostrada.pl> <2...@m...org>
<5fe0f420$0$511$65785112@news.neostrada.pl> <4...@m...org>
NNTP-Posting-Host: afch46.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.icm.edu.pl 1609024365 21217 95.49.59.46 (26 Dec 2020 23:12:45 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...icm.edu.pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 26 Dec 2020 23:12:45 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
Thunderbird/78.6.0
In-Reply-To: <4...@m...org>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2689134
[ ukryj nagłówki ]W dniu 26.12.2020 o 17:50, Myjk pisze:
> Mon, 21 Dec 2020 20:14:41 +0100, cef
>
...
>
>> to, żeby tę ilość upchnąć/sprzedać na rynku, trzeba będzie zejść z ceną.
>> To zejście z ceny odbędzie się kosztem jakości. Wsadzą jakiś cieńszy
>> drucik do silnika, gorsze łożysko i oczywiście silnik się nie zatrze,
>> tylko się coś spali czy łożysko skończy szybciej. Nawet widzę, że to sam
>> zauważyłeś w rozmowie z J.F. - tzn, że EV nie będzie mógł byc drogi (ze
>> wszystkimi tego konsekwencjami).
>
> Kompletny napęd elektryczny jest tańszy niż silnik spalinowy + skrzynia
> biegów pomimo znacznie wyższej prostoty, wytrzymałości i osiągów. Wyższa
> cena wynika z kosztów "baku" vel akumulatorów, ale to już niedługo, o ile
> już ceny są na tyle niskie że EV może konkurować ze spaliniakiem.
No i czemu wyższa cena silnika spalinowego z osprzętem niż silnika
elektrycznego nie jest kompensowana ceną akumulatorów? Moim zdaniem
producenci pomyśleli, że będą mogli na tych elektrykach zarabić więcej
niż na spalinowych i odpowiednio wyższą cenę ustalii.
> Ale tak
> długo jak będzie można, ceny EV będą podbijane, patrz kary za spaliniaki
> oraz za osiągi EV niedostępne dla spaliniaków.
No tak, oni wierzą, że elektryki można trwale sprzedawać drożej niż
spalinowe.
..
>
>> Ja sprzedam za cenę rynkową, bo auto jest zadbane.
>
> Hah, oczyyyywiście.Ale nadal z większą stratą niż byś sprzedał EV.
Przecież cena EV zależy głównie od stanu akumulatorów, którą ocenia się
głównie z lat, które mają. 10-letni a może 8 albo 6-letni elektryk musi
polecieć na łeb na szyję bo jego akumulator najpewniej jest skończony i
jego wymiana nie ma sensu. Z tego też powodu może mieć sens wynajem
akumulatorów, gdzie dostawca akumulatora jest 3-cią stroną dającą
transakcji sens.
...
>
>> Tutaj masz dużo racji - opiszę to dokładniej, ale proszę już mnie nie
>> dobijaj po tych tłumaczeniach :-)
>> Kiedyś też uważałem, że elektryczne szyby nie są mi potrzebne, przez
>> wiele lat jeżdziłem
>> też autem bez klimatyzacji i jakoś się dało. Mój ojciec nadal uważa, że
>> mu elektryczne szyby do niczego nie były by potrzebne a klima to już
>> zbytek totalny, bo nie ma tego w swoim aucie i nie korzysta. Ja
>> jeździłem kolejnymi autami, w których te dodatki były w standardzie i
>> trudno mi bez tego wyobrazić sobie eksploatację a chciałbym
>> mieć podgrzewane przednie siedzenia, bo doświadczyłem w służbowym i
>> wiem, że to fajne :-)
>> Dlatego masz sporo racji twierdząc, że gdybym pojeździł, to bym doświadczył,
>> docenił i oprócz zasięgu zapragnął bym tez komfortu trakcyjnego.
>> Tutaj masz rację - brak wrażeń z jazdy istotnie zakłóca odbiór i ocenę EV.
>
> No więc sugeruję jednak pojeździć non-stop EV z miesiąc, przesiądziesz się
> do spaliniaka to przeżyjesz autentyczny szok jakościowy. Zaraz zabraknie
> grzania/chłodzenia na postoju,
Który spalinowy tego nie ma?
> hamowania rekuperacyjnego,
Po co to komu?
> momentalnej
> reakcji na "gaz" itd.
To się napęd na 4 koła robi i silnik większy wkłada.
Elektryk jest ideologiczny: nie kopci w mieście, nie hałasuje na każdych
światłach, może się mniej psuć ale pewnie więcej kosztować.
>
>> No niestety przelot dom-praca-dom to jest 20km, ale takie spokojne dni
>> to nie jest reguła. Raz w tygodniu wypada nagle w ciągu dnia kilka kursów -
>> zdarza mi się, że robię wtedy często lekko 100km a czasem ponad 200.
>> I np konieczność powrotu do domu i strata ponad godziny i podmiana EV
>> na starego diesla, żeby wszystko oblecieć w jeden dzien to byłby
>> dyskomfort.
>> Mogę się trochę ponaginać, przystosować i jeżdzić w niektóre dni EV do pracy
>
> Ale są EV które mają 200km zasięgu, co zdajesz się ignorować. Jest też PHEV
> -- na którego się ja zdecydowałem, bo przy mojej jeździe często a mało, w
> ponad 90% jeżdżę na prądzie.
Boś skąpy ;-)
Przeciętny ludzik, którego stać na elektryka jednak nie zawsze ma gdzie
go ładować więc nie osiągnie twoich 90%.
Następne wpisy z tego wątku
- 27.12.20 09:07 cef
- 27.12.20 11:53 ąćęłńóśźż
- 27.12.20 11:56 ąćęłńóśźż
- 27.12.20 14:34 ii
- 29.12.20 15:06 J.F.
- 29.12.20 15:19 Cavallino
- 29.12.20 16:08 Myjk
- 29.12.20 16:16 Jacek Maciejewski
- 29.12.20 20:07 ąćęłńóśźż
- 29.12.20 20:30 J.F.
- 30.12.20 08:21 Cavallino
- 02.01.21 14:59 Budzik
- 02.01.21 14:59 Budzik
- 02.01.21 17:35 J.F.
- 02.01.21 19:45 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
Najnowsze wątki
- 2025-01-06 śnieg
- 2025-01-05 Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- 2025-01-05 Rozkręcają się
- 2025-01-04 pozew za naprawę sprzętu na youtube
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=