  • 1. Data: 2015-02-03 16:23:41
    Temat: Orange - telekomuna
    Od: Poldek <p...@i...pl>

    Jak wiadomo Orange jest już chyba jedyną siecią w Polsce, która zakłada
    simlocki. Samo to już zalatuje kołchozem. Ale ok, przypuśćmy, że
    wyraźnie o tym informują i klient decyduje sam, czy chce w to wchodzić.
    Potem mijają dwa lata (albo inny okres czasu) i klient podpisuje nowy
    cyrograf, dostaje nowy aparat. Co się dzieje ze starym aparatem? Jest to
    nadal całkiem fajny telefon w rodzaju Nokia 6303, ale ma simlocka.
    Abonent daje stary aparat w prezencie babci, cioci, wnuczkowi -
    whatever. Obdarowany ma akurat np. kartę SIM w systemie przepłaconym w
    innej sieci. Może zdjąć simlocka w Orange - odpłatnie? Nie może. Nawet
    jeśli chce zapłacić Orange te 77 zł za usunięcie locka, to Orange nie
    chce tych pieniędzy. Usługa zdjęcia simlocka w cenie 77 zł jest bowiem
    dostępna tylko dla klientów Orange. Tymczasem człowiek, który przychodzi
    z 77 zł w garści i chce zdjąć simlocka, nie jest klientem Orange w
    rozumieniu usługi zdjęcia simlocka :-)

  • 2. Data: 2015-02-03 16:52:14
    Temat: Re: Orange - telekomuna
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2015-02-03, o godz. 16:23:41
    Poldek <p...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > człowiek, który przychodzi z 77 zł w garści i chce zdjąć simlocka,
    > nie jest klientem Orange w rozumieniu usługi zdjęcia simlocka :-)

    No patrz. A mi ten paskudny Orange po upływie umowy zdejmuje simlocka
    ze słuchawek firmowych za free. Po 24 albo 36 miesiącach. Co
    więcej zdjęcie w trakcie umowy kosztuje nie 77 a 50PLN+VAT. Albo
    30+VAT. Albo nawet za free. Cuda - nie? ;-)

    Jeśli nie chcą Ci zdjąć simlocka po upływie umowy i bezpłatnie to
    powołaj się na to:

  • 3. Data: 2015-02-03 16:53:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Poldek" 54d0e7ae$0$2211$6...@n...neostrada.pl

    > Jak wiadomo Orange jest już chyba jedyną siecią w Polsce, która zakłada simlocki.
    Samo to już zalatuje kołchozem.

    Odwrotnie -- to elitaryzm. ;)

    > dostępna tylko dla klientów Orange. Tymczasem człowiek, który przychodzi z 77 zł w
    garści i chce zdjąć simlocka, nie jest klientem
    > Orange w rozumieniu usługi zdjęcia simlocka :-)

    Zdjąć można chyba w każdym komisie. Ponadto -- samodzielnie,
    choć być może nie każda babcia to potrafi. ;)

    Po co Orange ma zdejmować sl, skoro może do telefonu dodać SIMkę? ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2015-02-03 16:59:14
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2015-02-03, o godz. 16:52:14
    "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl> napisał(a):

    Wkleiło się nie to co trzeba ;-)

> [...]
    > więcej zdjęcie w trakcie umowy kosztuje nie 77 a 50PLN+VAT. Albo
    > 30+VAT. Albo nawet za free. Cuda - nie? ;-)

    Odpowiedź - klient biznesowy i zdejmowanie przez opiekuna a nie w
    salonie. Poszukaj kogoś kto ma w firmie umowę która ma własnego
    opiekuna biznesowego i przez niego da się załatwić.

    Zdrówko

  • 5. Data: 2015-02-03 17:15:02
    Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us>

    W dniu 2015-02-03 o 16:59, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:

    > Wkleiło się nie to co trzeba ;-)

    > Odpowiedź - klient biznesowy i zdejmowanie przez opiekuna a nie w
    > salonie. Poszukaj kogoś kto ma w firmie umowę która ma własnego
    > opiekuna biznesowego i przez niego da się załatwić.

    Czyli potwierdzasz to co napisał Poldek.

    --
    ALEX Alpha MR
    Pd Cusimą Cesarska Marynarka Japońska zatopiła nie tylko flotę rosyjską,

  • 6. Data: 2015-02-03 18:13:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    >Jak wiadomo Orange jest już chyba jedyną siecią w Polsce, która
    >zakłada simlocki. Samo to już zalatuje kołchozem.

    Przypominam ze sim-lock to nie jest wymysł TP, tylko wielu zachodnich
    konstruktorow i operatorow.

> [...]
    >który przychodzi z 77 zł w garści i chce zdjąć simlocka, nie jest
    >klientem Orange w rozumieniu usługi zdjęcia simlocka :-)

    Ale dlaczego pierwszy wlasciciel sie nie zglosi, zanim jeszcze drugi
    cyrograf podpisze ?

    J.

  • 7. Data: 2015-02-03 20:17:57
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    J.F. wrote:

    > Ale dlaczego pierwszy wlasciciel sie nie zglosi, zanim jeszcze drugi
    > cyrograf podpisze ?

    Bo nie wie, co to simlock i nie ma czasu na takie dyrdymały?
    Po prostu daje swój używany, ale nadal całkiem dobry telefon w prezencie
    innemu człowiekowi. I wtedy dopiero się okazuje, jaka wtopa.

  • 8. Data: 2015-02-03 20:50:44
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 54d101ae$0$2209$6...@n...neostrada.pl

    > Przypominam ze sim-lock to nie jest wymysł TP, tylko wielu zachodnich konstruktorow
    i operatorow.

    Orange to twór polskiej produkcji?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2015-02-04 10:41:59
    Od: Poldek <p...@i...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> [...]
    > choć być może nie każda babcia to potrafi. ;)
    >
    > Po co Orange ma zdejmować sl, skoro może do telefonu dodać SIMkę? ;)

    Po to, żeby wziąć ode mnie 77 zł?

  • 10. Data: 2015-02-04 10:49:33
    Od: Poldek <p...@i...pl>

    J.F. wrote:
    > Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Przypominam ze sim-lock to nie jest wymysł TP, tylko wielu zachodnich
    > konstruktorow i operatorow.

    Wymysł to dobre określenie. Wymysł który był namiętnie stosowany lata
    temu, kiedy były promocje pt. tel. za 1 zł i potem 2 lata cyrografu z
    abonamentem np. 150 zł/mies. + to co wydzwonione ponad limit 100 minut :-)
    Od dawna żaden inny polski GSM nie bawi się w taką dziecinadę z
    simlockami, a telefony w promocjach z cyrografami kosztują po
    przeliczeniu na kalkulatorze ×24 tyle samo, co telefon kupiony w
    sklepie, a miesięczny abonament za rozmowy no-limit wynosi dziś ok. 29
    zł. Więc jaki sens ma simlock, a tym bardziej, jaki sens ma odmowa
    przyjęcia 77 zł za jego zdjęcie?