eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOptymalna prędkość w trasie
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 133

  • 51. Data: 2019-02-14 01:11:58
    Temat: Optymalna prędkość w trasie
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak czas nie ma znaczenia to pojechal bym pocigiem. Taniej, bezpieczniej, poznaje sie
    ludzi. Jak dobry pociag to szybciej i net bedzie.


  • 52. Data: 2019-02-14 07:00:00
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Irek.N. t...@j...taki.jest.pl ...

    > Zastanawiam się jeszcze nad jednym. Buda jest mało opływowa chyba,
    > typowy suv. Czy jest możliwe, że przy wyższej prędkości turbulencja
    > jest mniejsza? Na ucho robi się głośniej. Albo struga układa się
    > jakoś tak, że silnik ma łatwiej?

    Nie ma trakiej mozliwości.
    Masz wspolczynnik cx, masz dosc wysokie auto - opory muszą rosnac wraz ze
    wzrostem predkosci i to znacznie.

    jaki silnik? Jaka moc?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,
    ale cóż - jestem w tym najlepszy." Szymon Majewski


  • 53. Data: 2019-02-14 08:05:57
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2019-02-13 o 12:44, RadoslawF pisze:
    > W dniu 2019-02-13 o 11:42, Marek pisze:
    >
    >> Pytanie: z jaką prędkością najlepiej jechać, żeby było najbardziej
    >> ekonomicznie? Załóżmy,
    >> że czas przejazdu trasy np. 300 km jest nieistotny, bo nam się nie
    >> spieszy.
    >
    > Zdefiniuj lepiej:
    > Bo nie wykańczając przed terminem silnika trzeba jechać na
    > najmniejszych ekonomicznych obrotach na najwyższym biegu.
    > W benzyniakach to najczęściej w okolicy 2 tyś obrotów.
    > Jak nie twój samochód lub masz w dupie silnik a liczy się
    > tylko spalanie to na tym samym silniku w okolicach 1-1,2 tyś
    > obrotów. Takie ustawienia lubią mieć "ekologiczne" pojazdy
    > z automatyczną skrzynią biegów.

    To chyba trzeba mieć sporo cylindrów, żeby się tak dało. Moje benzyniaki
    nie bardzo chciały zejść poniżej 2000 obr.

    Pozdrawiam


  • 54. Data: 2019-02-14 08:59:36
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: Marek <t...@f...pl>

    W dniu 2019-02-13 o 17:55, SW3 pisze:
    > W dniu 2019-02-13 o 11:42, Marek pisze:
    >> Pytanie: z jaką prędkością
    >
    > I jeszcze pytanie czy ze stałą prędkością (stałym obciążeniem silnika), czy
    przyspieszając (dążąc do optymalnego
    > obciążenia silnika) i zwalniając (hamowanie silnikiem na najwyższym biegu)?

    Na drodze ekspresowej to przez większość czasu przejazdu jedzie się ze stałą
    prędkością,
    która jest mniej lub bardziej "zakłócona" przez inne samochody.

    --
    Pzdr.
    Marek


  • 55. Data: 2019-02-14 09:05:53
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: Marek <t...@f...pl>

    W dniu 2019-02-13 o 21:55, RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Hello Marek,
    >
    > Wednesday, February 13, 2019, 11:42:22 AM, you wrote:
    >
    >> jadę sobie kilka godzin ekspresówką moim benzynowym TSI i tak się zastanawiam, z
    jaką prędkością
    >> najlepiej jechać, żeby było najbardziej ekonomicznie. Jak jadę np. 110 km/h, to na
    6 biegu
    >> silnik ma 2400 obr/min, a jak 150 km/h to trochę ponad 3000 km/h. W pierwszym
    przypadku jest
    >> mniejszy opór powietrza, co przekłada się na mniejszą stratę
    >> energii, ale silnik pracuje z mniejszym
    >> momentem obrotowym, więc nie wykorzystuję maksymalnie jego mocy. W
    >> drugim przypadku występuje większa
    >> strata energii z powodu większego oporu powietrza, ale silnik na
    >> wyższych obrotach pracuje bardziej
    >> wydajnie.
    >> Pytanie: z jaką prędkością najlepiej jechać, żeby było
    >> najbardziej ekonomicznie? Załóżmy,
    >> że czas przejazdu trasy np. 300 km jest nieistotny, bo nam się nie spieszy.
    >
    > Jeśli liczysz tylko koszty, to najniższą rozsądną na najwyższym biegu.

    Właśnie po to zapytałem tu, żeby dowiedzieć się, jaka to jest ta "najniższa rozsądna"
    prędkość ;-)

    --
    Pzdr.
    Marek


  • 56. Data: 2019-02-14 10:30:23
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 2019-02-13 o 18:59, Budzik pisze:
    > A wiecej paliwa zuzywasz w miescie czy na trasie?
    > Gdyby przyspieszanie i zwalnianie było bardziej optymalne niz jazda ze
    > stałą predkoscią to mam wrażenie ze mielibysmy perpetuum mobile...

    Ale odróżniasz hamowanie od nienapędzania?

    --
    SW3
    ----
    Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć kosztem
    innych. /Bastiat


  • 57. Data: 2019-02-14 12:59:59
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek t...@f...pl ...

    >>> jadę sobie kilka godzin ekspresówką moim benzynowym TSI i tak się
    >>> zastanawiam, z jaką prędkością najlepiej jechać, żeby było
    >>> najbardziej ekonomicznie. Jak jadę np. 110 km/h, to na 6 biegu
    >>> silnik ma 2400 obr/min, a jak 150 km/h to trochę ponad 3000 km/h.
    >>> W pierwszym przypadku jest mniejszy opór powietrza, co przekłada
    >>> się na mniejszą stratę energii, ale silnik pracuje z mniejszym
    >>> momentem obrotowym, więc nie wykorzystuję maksymalnie jego mocy. W
    >>> drugim przypadku występuje większa
    >>> strata energii z powodu większego oporu powietrza, ale silnik na
    >>> wyższych obrotach pracuje bardziej
    >>> wydajnie.
    >>> Pytanie: z jaką prędkością najlepiej jechać, żeby było
    >>> najbardziej ekonomicznie? Załóżmy,
    >>> że czas przejazdu trasy np. 300 km jest nieistotny, bo nam się nie
    >>> spieszy.
    >>
    >> Jeśli liczysz tylko koszty, to najniższą rozsądną na najwyższym
    >> biegu.
    >
    > Właśnie po to zapytałem tu, żeby dowiedzieć się, jaka to jest ta
    > "najniższa rozsądna" prędkość ;-)
    >
    Rozsadna przelotowa na trasie? Taka zeby cie tiry nie musiały
    wyprzedzac...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Najpewniejszą metodą zachowania tajemnicy jest
    sprawienie, by ludzie wierzyli, że już ją znają." Frank Herbert


  • 58. Data: 2019-02-14 13:23:30
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:9328371199$2...@s...com.
    ..
    Hello Marek,
    >> Pytanie: z jaką prędkością najlepiej jechać, żeby było
    >> najbardziej ekonomicznie? Załóżmy,
    >> że czas przejazdu trasy np. 300 km jest nieistotny, bo nam się nie
    >> spieszy.

    >Jeśli liczysz tylko koszty, to najniższą rozsądną na najwyższym
    >biegu.

    hm, mam tych biegow 6, myslisz ze na 5-ce przy 70 wyjdzie wieksze
    spalanie niz na 6-ce przy 90 ?

    J.



  • 59. Data: 2019-02-14 13:36:32
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Irek.N." napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:q420g5$6nh$...@n...news.atman.pl...
    >> Najprostsze wytlumaczenie to blad pomiaru :-)

    >400km w jedną stronę, na tyle długi kawałek, że można coś wiarygodnie
    >zaobserwować, prawda?

    kilka razy ... o ile jeszcze chcialo Ci sie czesto tankowac ... i nie
    byla to kwestia nachylenia terenu stacji ..

    >> Ale jesli masz jakiegos saaba z wielkim silnikiem, to moze
    >> faktycznie
    >> minimum jest przy 160, tak jak u nas na jedynce pali wiecej :-)

    >No właśnie to jest ciekawe, że przy spokojnej jeździe (autostradowo
    >130-140) wychodzi spalanie na poziomie 10. Jak przydeptałem i
    >starałem się mieć 160 z lekkim plusem czasami, to wyszło 9,4.

    >Czuć, że samochód chce jechać szybciej i szybciej. Na własne potrzeby
    >tłumaczę to tym, że ma ekstra doładowanie z naporu powietrza :) No bo
    >jak inaczej?

    Sobie przypomnialem jeszcze jedno zjawisko - opor falowy opon.

    Opona na dole jest ugieta, i zanim sie wyprostuje, to ponoc moze sie
    kawalek obrocic.

    Ale to raczej przy wiekszych predkosciach, i chyba nie pasuje do tego
    co piszesz, o ile w ogole jest jakies istotne ...

    J.


  • 60. Data: 2019-02-14 13:46:52
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 14 Feb 2019 13:23:30 +0100, w <5c655e13$0$503$65785112@news.neostrada.pl>,
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:9328371199$2...@s...com.
    ..
    > Hello Marek,
    > >> Pytanie: z jaką prędkością najlepiej jechać, żeby było
    > >> najbardziej ekonomicznie? Załóżmy,
    > >> że czas przejazdu trasy np. 300 km jest nieistotny, bo nam się nie
    > >> spieszy.
    >
    > >Jeśli liczysz tylko koszty, to najniższą rozsądną na najwyższym
    > >biegu.
    >
    > hm, mam tych biegow 6, myslisz ze na 5-ce przy 70 wyjdzie wieksze
    > spalanie niz na 6-ce przy 90 ?

    Sądzę, że tak.
    I sądzę, ze na 6-tce też możesz pojechać przy 70km/h.

strony : 1 ... 5 . [ 6 ] . 7 ... 14


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: