  • Data: 2019-02-15 23:25:07
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-02-13 o 11:52, r...@k...pl pisze:

    > Ekonomicznie to będzie jak nawolniej -- ale ze względu na obciążenia silnika
    > podobno lepiej nie jechać poniżej 70km/h. Czyli 70km/h. Realizuj teraz na
    > autostradzie :)

    Dziwne. Wstawiłem auto do serwisu, na włączonym silniku badali coś tam.
    Ubyło mi 10l mimo, że auto nie przejechało ani jednego metra. Coś się
    nie klei z Twoją teorią :-D

    A teraz bardziej na serio. Jazda obwodnicą 3-miasta w korku ze średnią
    10-20km/h. Spalanie w moim dieslu - 13l/100.

    Jazda na dojazdówce po roztrzaskaniu felgi z prędkością maksymalną
    80km/h (bo szybciej nie wolno na niej) - spalanie 6.8l. Poza miastem,
    praktycznie nigdy nie spowalniałem i nie przyspieszałem.

    Jazda w identycznych warunkach z prędkościami 80-120 i sporadycznie z
    gazem do dechy, i nieoszczędnym przyspieszaniem - 8.2l.

    Jazda 120-170 na obwodnicy 9.9l

    Jazda ciągła 160-170km/h - 10.5 - 11l

    Jazda ciągła 200 - 210 km/h 13l. Czyli tyle samo co 10-20.

    Jak ma się do tego Twoja teoria?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek