  • Data: 2019-02-15 23:38:51
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-02-15 o 20:36, Irek.N. pisze:

    > A czy silnik nie powinien być przygotowany na takie obroty?

    Jak najbardziej jest przygotowany.

    > Coś mi świta, że niskie obroty są dla silnika szkodliwe. Mnie przeraża,
    > że jadąc pod górkę, nawet stromą (u mnie same strome są) mam 1100rpm, a
    > jak zechcę przyspieszyć to automat zredukuje bieg i wyskoczy aż 1300.
    > Paranoja, ale tak to wymyślili.

    Raczej wiedzieli co robią i nic się złego silnikowi nie dzieje.
    Przy niskich obciążeniach obroty powinny być stosunkowo niskie, a
    wysokie tam gdzie obciążenia rosną.

    --
    Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
    Engine power, torque and gear ratios calculator online: