eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOptymalna prędkość w trasieRe: Optymalna prędkość w trasie
  • Data: 2019-02-15 18:35:52
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Fri, 15 Feb 2019 18:28:57 +0100, Janusz wrote:
    > W dniu 2019-02-15 o 08:52, Mateusz Viste pisze:
    >> On Thu, 14 Feb 2019 22:25:52 +0100, Irek.N. wrote:
    >>> Prędzej jak piszesz, ale nie w temacie chłodzenia silnika, tylko
    >>> powietrza doładowania. Chłodniejszego zmieści się więcej w garnkach to
    >>> i moc/sprawność może być większa.
    >>> Zauważyłeś, że jak jest rześko i wilgotno, to zazwyczaj lepiej się
    >>> jeździ?
    >>
    >> Ano, dlatego ja najbardziej lubię jeździć wcześnie rano albo podczas
    >> (niewielkiego) deszczu. Jakiś czas temu pisałem o tym w linku poniżej.
    > Też to zauważyłem, efekt szczególnie widoczny przy małych silnikach bez
    > turbo bo tam skok mocy jest najbardziej odczuwalny.
    > Wg mnie to zimne powietrze poprawia stopień naładowania cylindra a woda
    > wspomaga spalanie.

    Na forum, do którego wcześniej podałem link, ludzie mieli kilka teorii:
    - woda wlata do cylindra i go chłodzi (efekt "intercooler")
    - woda wlata do cylindra i w nim paruje, zwiększając objętość gazu
    - to nie woda, tylko powietrze gęstsze (bo zimniejsze)
    - to nie woda, tylko ciśnienie atmosferyczne inne podczas deszczu
    - wilgoć w powietrzu poprawia przewodzenie w instalacji elektrycznej
    - "wydaje ci się" :-)

    Mateusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: