-
Data: 2019-02-15 15:19:58
Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu czwartek, 14 lutego 2019 15:25:54 UTC-6 użytkownik Irek.N. napisał:
> > To akurat nieistotne.
> >
> > Istotne jest tylko to ile paliwa silnik zuzywa i jaka prace na kolach wykonuje.
Ped powietrza moze miec znaczenie ale nie za duze - przy chlodzeniu silnika.
> >
> > Ale niestety raczej z hamowni sie nie dowie jaka jest sprawnosc silnika.
> > Bo pewnie mu nie podpieli komputera i nie zmierzyli dokladnie ile paliwa schodzi
przy jakim obciazeniu.
>
> Ja się zastanawiałem, czy jest możliwe, że turbo dostaje na wejściu
> trochę więcej powietrza z powodu jego naporu na wlot przy szybkiej
> jeździe. Wiesz, takie drugie turbo.
> Zapytałem mechanika - jest regulacja ciśnienia doładowania, więc nawet
> jak by dodać ekstra na wlocie, to i tak podobno turbina wyrówna. Więc to
> nie to.
>
> Prędzej jak piszesz, ale nie w temacie chłodzenia silnika, tylko
> powietrza doładowania. Chłodniejszego zmieści się więcej w garnkach to i
> moc/sprawność może być większa.
> Zauważyłeś, że jak jest rześko i wilgotno, to zazwyczaj lepiej się jeździ?
>
>
Mysle ze nawet jak te zjawiska zachodza to sa abyt male aby zniwelowac dzialanie
oporu powietrza miedzy 110-120kmh a 160-170kmh.
Ja co innego zauwazylem. Ze po zrobieniu okolo 350km jednym ciagiem auto sie robi
jakby zwawsze. I to juz po dotankowaniu przy domu.
Ale na ile to moje odczucie a na ile realna sprawa to nie wiem.
Mam ze swojego zebrane statystyki i moge je pokazac. Tam ladnie widac ze podobna
trasa daje podobne spalanie a roznice zwiazane z pogoda sa minimalne (okolice 10%
moze).
A w zwiazku z tym wiem ze komputry pokladowe lza jak bure suki i to nawet te ktore wg
ich wlascicieli pokazuja prawde. Bo ponoc audi/vw pokazuja prawdziwiej niz np. fordy.
Ale z tego co ja pomierzylem to bardzo trudno jest aby komputer pokazal to co
dystrybutor. I nie mam na mysli roznicy 1-3%. To raczej jest 10-20% dokladnosci.
Następne wpisy z tego wątku
- 15.02.19 15:23 s...@g...com
- 15.02.19 15:26 s...@g...com
- 15.02.19 15:27 J.F.
- 15.02.19 15:30 s...@g...com
- 15.02.19 15:40 s...@g...com
- 15.02.19 16:45 J.F.
- 15.02.19 18:28 Janusz
- 15.02.19 18:31 Janusz
- 15.02.19 18:35 Mateusz Viste
- 15.02.19 18:48 J.F.
- 15.02.19 18:53 J.F.
- 15.02.19 19:01 tck
- 15.02.19 19:33 Mateusz Bogusz
- 15.02.19 20:18 Irek.N.
- 15.02.19 20:19 Irek.N.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
Najnowsze wątki
- 2025-02-10 Spalił się spaliniak
- 2025-02-10 zarowka wifi - z sensowna apka lub lepiej albo lokalnie lub przez web. I zeby harmonogram miala
- 2025-02-10 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-10 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2025-02-10 Dlaczego takie preferencje banków?
- 2025-02-10 Białystok => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-02-10 Mińsk Mazowiecki => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-10 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-10 Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- 2025-02-10 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-10 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-02-10 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-02-10 Chrzanów => NodeJS Developer <=
- 2025-02-10 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-10 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=