-
11. Data: 2012-08-30 01:08:18
Temat: Re: Oporność Playa z tyt. "niezgodności z umową"
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Thu, 30 Aug 2012 00:22:25 +0200, Andrzej Libiszewski napisał(a):
> Chyba ci pomogę:
>
> "Wydaje się, że jeżeli konsument postanowi, że będzie dochodził swych
> roszczeń na podstawie gwarancji, to nie może jednocześnie korzystać z
> uprawnień z tytułu niezgodności towaru z umową. Dopiero, jeżeli gwarant nie
> zrealizuje w terminie żądania kupującego opartego na gwarancji, wówczas
> kupujący może posłużyć się uprawnieniami z tytułu niezgodności towaru z
> umową bądź dalej korzystać z gwarancji (pogląd oparty na analogicznych
> rozważaniach Sądu Najwyższego w stosunku do zbiegu uprawnień z rękojmi i
> gwarancji jakości- wyrok z dnia 5 lutego 2003 r. II CKN 1248/00, Lex nr
> 78871)."
Tak, brawo, o ten kawałek mi chodzi. Teraz jeszcze musisz go zrozumieć.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.
-
12. Data: 2012-09-03 06:06:11
Temat: Re: Oporność Playa z tyt. "niezgodności z umową"
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
Andrzej Libiszewski wrote:
> Dnia Tue, 28 Aug 2012 18:29:57 +0200, r...@k...pl napisał(a):
>
>> Napisałem do Playa, gdzie mam im podesłać ich sprzęt, bo nie mam
>> ochoty na 3 naprawę, wolę skorzystać z ustawowej niezgodności z
>> umową i zażądać wymiany na nowy.
>
> Po trzech naprawach gwarancyjnych chcesz korzystać z niezgodności z
> umową? Czytałeś w ogóle przepisy na które usiłujesz się powołać?
>
>>
>> Na razie udają głupka, i odsyłają mnie do serwisu, bo "decyzję
>> podejmuje producent".
>>
>> Przerabiał już ktoś tą ścieżkę? Jak będzie cd.? :)
>
> Odrzucą, ponieważ wcześniejszy wybór ścieżki gwarancyjnej neguje
> możliwość użycia niezgodności towaru z umową.
co nei jest prawdą...
na niezgodność można sie zawsze powołać...
-
13. Data: 2012-09-11 17:31:08
Temat: Re: Oporność Playa z tyt. "niezgodności z umową"
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Thu, 30 Aug 2012 00:22:25 +0200, w <h...@4...net>,
Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl> napisał(-a):
> Chyba ci pomogę:
>
> "Wydaje się, że jeżeli konsument postanowi, że będzie dochodził swych
> roszczeń na podstawie gwarancji, to nie może jednocześnie korzystać z
> uprawnień z tytułu niezgodności towaru z umową. Dopiero, jeżeli gwarant nie
> zrealizuje w terminie żądania kupującego opartego na gwarancji, wówczas
> kupujący może posłużyć się uprawnieniami z tytułu niezgodności towaru z
> umową bądź dalej korzystać z gwarancji (pogląd oparty na analogicznych
> rozważaniach Sądu Najwyższego w stosunku do zbiegu uprawnień z rękojmi i
> gwarancji jakości- wyrok z dnia 5 lutego 2003 r. II CKN 1248/00, Lex nr
> 78871)."
Konsument (ja) jeszcze nie postanowił, że będzie dochodził swojego roszczenia
na podstawie gwarancji.
AFAIR owszem, masz rację, ale w trybie przeszłym. Tzn. kiedyś konsument
wybierając gwarancję rezygnował tym samym z niezgodności (czy rękojmi - nie
pamiętam jak to się kiedyś nazywało).
Obecnie może sobie wybierać.
-
14. Data: 2012-09-12 08:58:02
Temat: Re: Oporność Playa z tyt. "niezgodności z umową"
Od: "Chris" <c...@s...pl>
Marek Dyjor nabazgrał(a):
> Andrzej Libiszewski wrote:
>> Dnia Tue, 28 Aug 2012 18:29:57 +0200, r...@k...pl napisał(a):
>>> Napisałem do Playa, gdzie mam im podesłać ich sprzęt, bo nie mam
>>> ochoty na 3 naprawę, wolę skorzystać z ustawowej niezgodności z
>>> umową i zażądać wymiany na nowy.
A wcześniej oddawałeś do nich czy do gwaranta ?? czy za każdym razem ustarka
była taka sama ??
>> Po trzech naprawach gwarancyjnych chcesz korzystać z niezgodności z
>> umową? Czytałeś w ogóle przepisy na które usiłujesz się powołać?
>>> Na razie udają głupka, i odsyłają mnie do serwisu, bo "decyzję
>>> podejmuje producent".
>>> Przerabiał już ktoś tą ścieżkę? Jak będzie cd.? :)
Bo tak jest, nawet przy ustawie to producent musi stwierdzić wadę produktu a
nie sprzedawca.
>> Odrzucą, ponieważ wcześniejszy wybór ścieżki gwarancyjnej neguje
>> możliwość użycia niezgodności towaru z umową.
> co nei jest prawdą...
> na niezgodność można sie zawsze powołać...
Ale nie równocześnie, oddając sprzęt decydujesz czy oddajesz na gwarancji
cyz na ustawie.
--
www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową.
-
15. Data: 2012-09-12 08:59:11
Temat: Re: Oporność Playa z tyt. "niezgodności z umową"
Od: "Chris" <c...@s...pl>
Waldek Godel nabazgrał(a):
> Dnia Wed, 29 Aug 2012 23:26:18 +0200, Andrzej Libiszewski napisał(a):
>> Odrzucą, ponieważ wcześniejszy wybór ścieżki gwarancyjnej neguje
>> możliwość użycia niezgodności towaru z umową.
> A skąd te wnioski? Owszem, klient WYBIERA to albo tamto, ale co jeżeli
> gwarant powie, że naprawa jest niemożliwa, albo nie wywiąże się z
> gwarancji?
Wtedy serwis wystawia pismo o nienapawialności sprzętu i kieruje na drogę
dystrybucyjną.
--
www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową.
-
16. Data: 2012-09-12 18:34:03
Temat: Re: Oporność Playa z tyt. "niezgodności z umową"
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
W dniu 2012-09-12 08:58, Chris pisze:
>>> Po trzech naprawach gwarancyjnych chcesz korzystać z niezgodności z
>>> umową? Czytałeś w ogóle przepisy na które usiłujesz się powołać?
>>>> Na razie udają głupka, i odsyłają mnie do serwisu, bo "decyzję
>>>> podejmuje producent".
>>>> Przerabiał już ktoś tą ścieżkę? Jak będzie cd.? :)
>
> Bo tak jest, nawet przy ustawie to producent musi stwierdzić wadę
> produktu a nie sprzedawca.
Nieprawda.
--
Liwiusz
-
17. Data: 2012-09-12 18:41:22
Temat: Re: Oporność Playa z tyt. "niezgodności z umową"
Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>
W dniu 2012-09-12 18:34, Liwiusz pisze:
> W dniu 2012-09-12 08:58, Chris pisze:
>
>>>> Po trzech naprawach gwarancyjnych chcesz korzystać z niezgodności z
>>>> umową? Czytałeś w ogóle przepisy na które usiłujesz się powołać?
>>>>> Na razie udają głupka, i odsyłają mnie do serwisu, bo "decyzję
>>>>> podejmuje producent".
>>>>> Przerabiał już ktoś tą ścieżkę? Jak będzie cd.? :)
>>
>> Bo tak jest, nawet przy ustawie to producent musi stwierdzić wadę
>> produktu a nie sprzedawca.
>
> Nieprawda.
Wadę potwierdza autoryzowany serwis lub rzeczoznawca. Jak miałby ją
potwierdzić sklep?
--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"Have you any idea why a raven is like a writing desk?"
-
18. Data: 2012-09-12 18:47:00
Temat: Re: Oporność Playa z tyt. "niezgodności z umową"
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
W dniu 2012-09-12 18:41, Andrzej Libiszewski pisze:
> W dniu 2012-09-12 18:34, Liwiusz pisze:
>> W dniu 2012-09-12 08:58, Chris pisze:
>>
>>>>> Po trzech naprawach gwarancyjnych chcesz korzystać z niezgodności z
>>>>> umową? Czytałeś w ogóle przepisy na które usiłujesz się powołać?
>>>>>> Na razie udają głupka, i odsyłają mnie do serwisu, bo "decyzję
>>>>>> podejmuje producent".
>>>>>> Przerabiał już ktoś tą ścieżkę? Jak będzie cd.? :)
>>>
>>> Bo tak jest, nawet przy ustawie to producent musi stwierdzić wadę
>>> produktu a nie sprzedawca.
>>
>> Nieprawda.
>
> Wadę potwierdza autoryzowany serwis lub rzeczoznawca. Jak miałby ją
> potwierdzić sklep?
To zależy jaka wada. Czasem po prostu widać, że jest. A czasem wystarczy
potwierdzić poprzez brak odpowiedzi w ustawowym terminie.
Sprzedawca sobie może wykonywać ekspertyz do woli na własny koszt i
ryzyko, ale do on jest przed klientem stroną reklamacji i to od niego
klient ma otrzymać odpowiedź.
--
Liwiusz
-
19. Data: 2012-09-12 19:50:00
Temat: Re: Oporność Playa z tyt. "niezgodności z umową"
Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>
W dniu 2012-09-12 18:47, Liwiusz pisze:
>
> To zależy jaka wada. Czasem po prostu widać, że jest. A czasem wystarczy
> potwierdzić poprzez brak odpowiedzi w ustawowym terminie.
>
> Sprzedawca sobie może wykonywać ekspertyz do woli na własny koszt i
> ryzyko, ale do on jest przed klientem stroną reklamacji i to od niego
> klient ma otrzymać odpowiedź.
>
Po 6 miesiącach od zakupu do do klienta należy udowodnienie niezgodności.
--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"Have you any idea why a raven is like a writing desk?"
-
20. Data: 2012-09-12 19:56:56
Temat: Re: Oporność Playa z tyt. "niezgodności z umową"
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
W dniu 2012-09-12 19:50, Andrzej Libiszewski pisze:
> W dniu 2012-09-12 18:47, Liwiusz pisze:
>
>>
>> To zależy jaka wada. Czasem po prostu widać, że jest. A czasem wystarczy
>> potwierdzić poprzez brak odpowiedzi w ustawowym terminie.
>>
>> Sprzedawca sobie może wykonywać ekspertyz do woli na własny koszt i
>> ryzyko, ale do on jest przed klientem stroną reklamacji i to od niego
>> klient ma otrzymać odpowiedź.
>>
>
> Po 6 miesiącach od zakupu do do klienta należy udowodnienie niezgodności.
Nie. Na kliencie spoczywa ciężar dowodu, jeśli doszłoby do sprawy
sądowej. Nie wynika z tego, że sprzedawca może odmówić uznania
reklamacji "bo klient nie wykazał" - nawet po 6 miesiącach sprzedawca
powinien we własnym interesie sprawdzić produkt, pod rygorem możliwości
przegrania przez niego sprawy sądowej.
--
Liwiusz