  • 21. Data: 2012-07-28 01:56:37
    Temat: Re: Opony zimowe latem
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Adam Klobukowski a...@g...com ...

    > Jakie mogą być konsekwencje używania opon zimowych latem, poza
    > szybszym zużyciem?

    Zapewne zalezy od zimówki
    niektore niemiłosiernie piszczą.

    Zalezy tez jak jezdzisz. Jak zapierdzielasz 140 krajówkami to ja bym nie
    ryzykował...

    ale...

    ja kupiłem auto ze starymi zimówkami (starymi rocznikowo ale miały bardzo
    ładny bieżnik)

    No to stwierdziłem, że dojezdze i juz 2,5 roku tak jezdze.
    W tym roku tylnie wymieniłem, bo zauważyłem zniszczone miejsce (początek
    bąbla)

    Generalnie jezdzi się zupełnie normalnie, rzeczywiście trzeba uważać trochę
    bardziej na mokrym. Zimą jest ok, ale w alpy nie jechałem. W nasze góry
    dojechałem kilka razy :) W miescie nigdzie się nie zakopałem, nie miałem
    problemu z ruszaniem ze swiateł, jak niektorzy w większe śniegi.

    Autem z tymi oponami jezdze +20, na autostradzie maks 120.

  • 22. Data: 2012-07-28 07:51:13
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup

    > Wracając do tematu opon, jeździłem kiedyś w maju na zimówkach jak alusy
    > oddałem do renowacji i nie zdążyli zrobić. Nie było tragedii, tylko to
    > piszczenie przy każdym skręcie mnie irytowało.

    Znaczy piszczały sobie tak bez związku z trakcją Twoim zdaniem?

  • 23. Data: 2012-07-29 02:55:36
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    anacron <a...@a...pl> napisał(a):

    > iem?
    > Piszczenie ich na (prawie) każdym zakręcie :) Poza tym nie wiem, czy w
    > przypadku bardzo wysokich temperatur taka opona nie rozleci się przy
    > większej prędkości.

    Nie rozlecą, testowałem niedawno ~230km/h dłuższa chwilę - wszystko ok
    (w przeciwieństwie do maski, bo wleciałem w jakiś pył i mi zdziurawiło
    cały przód).

    a Konsekwencje (lepsza zimówka):

    -Trochę gorzej rusza
    -Trochę gorzej hamuje
    -nie wiem jak przy zsuwaniu na boki bo tego lata bokami nie latam
    -Piszczy przy szybkich i bardzo ostrych zakrętach
    -W tych (michelin) akurat na mokrym jest ok, ale na letnich
    było by pewnie lepiej

  • 24. Data: 2012-07-29 20:15:41
    Od: "PcmOL" <...@...net>

    > Parę razy widziałem badania porównawcze i zimowa w wyższych temperaturach
    > robiła się zbyt łatwa do "rozsmarowania" i robiła sobie sama lepszy
    > poślizg.

    Zapewne badania niezależne od przemysłu i spełniające wymagane dla badań
    warunki.
    Możesz podesłać linka, bo mi się nie udało nigdy takich znaleźć.
    Google zwraca same tendencyjne bzdury.

  • 25. Data: 2012-07-30 08:19:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.07.2012 20:15, PcmOL pisze:

    > Zapewne badania niezależne od przemysłu i spełniające wymagane dla badań
    > warunki.
    > Możesz podesłać linka, bo mi się nie udało nigdy takich znaleźć.
    > Google zwraca same tendencyjne bzdury.

    Parę lat temu widziałem i nie zapisałem adresów.