  • Data: 2012-07-27 21:16:42
    Temat: Re: Opony zimowe latem
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 27.07.2012 18:54, neoniusz pisze:

    > Jakim cudem przyczepnosc na suchym ma byc gorsza? Opona bardziej miekka
    > lepiej sie chwyta asfaltu. Tylko zuzycie wieksze.

    Parę razy widziałem badania porównawcze i zimowa w wyższych
    temperaturach robiła się zbyt łatwa do "rozsmarowania" i robiła sobie
    sama lepszy poślizg.

    Z ciekawostek: na nowych (półrocznych) letnich oponach jeździło mi się
    Corsą B (1.5D) po lekkim śniegu lepiej, niż najmniejszą Pandą na
    zimowych, ledwie co używanych 3- lub może 4-letnich. Dopiero przy
    głębszym śniegu musiałem założyć łańcuchy. Fakt, że na zimowych było
    jeszcze lepiej ;) ale w sumie równie dobrze można by narzucać ludziom
    "jedynie słuszne" samochody.