-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin2!goblin.
stu.neva.ru!aioe.org!peer02.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-me
dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.ne
ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <5f8ab44e$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@g...com>
<c...@g...com>
<7...@g...com>
<rn21pu$btk$1$Janusz@news.chmurka.net>
<3...@g...com>
<5f9523b0$0$11933$65785112@news.neostrada.pl>
<e...@g...com>
<X...@1...0.0.1>
<k5ozyfp5u9x.12qpgyov5xopa$.dlg@40tude.net>
<X...@1...0.0.1>
<5f993fb9$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
<5f997235$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
<5f999f79$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
<5f9aac4e$0$555$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
In-Reply-To: <X...@1...0.0.1>
Subject: Re: Opony na zimę
Date: Fri, 30 Oct 2020 15:00:03 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 222
Message-ID: <5f9c1c64$0$554$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.154.104
X-Trace: 1604066404 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 554 83.30.154.104:53225
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 9331
X-Received-Body-CRC: 3763975884
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2687171
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:XnsAC667046093BEbudzik61pocztaonetpl@12
7.0.0.1...
Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
>> [...]
>>>>>> Ja tam wiem, ze poslizg na rozne sposoby mozna wywolac, a
>>>>>> kolega nie sprecyzowal o jakie chodzi.
>>>>>Bez urazy ale jak ktos wpada w jakis boczny poslizg,
>>>>>nadsterownosc etc
>>>>>na mokrym asfalcie to musi byc po prostu debilem...
>>
>>>> Zachodzi pytanie - jestes geniuszem kierownicy, czy podwojnym
>>>> kapelusznikiem ? :-)
>>
>>>Po prostu nie zapierdalam.
>>>Margines błędu jest ogromny. To nie F1...
>
>> Na suchym asfalcie. Bo na mokrym to juz nie.
>
>Tez.
Kapelusznik :-)
>>>>>Ale nikt nie broni wyprobowac opon w kontrolowanych warunkach.
>>>>>Podnoszenie swoich umiejetnosci to super sprawa i jestem jak
>>>>>najbardziej za. Tez nie raz bawiłem sie autem w ten sposób.
>>>>>Ale tutaj mowa o normalnym ruchu.
>>
>>>> Przecietny kierowca ma male szanse zrobic to w kontrolowamych
>>>> warunkach.
>>
>>>Dlaczego? Mało to pustych parkingów, zwłaszcza wieczorami?
>>>Myslisz ze ja jezdze na tor?
>
>> Malo to kontrolowane warunki, skoro przypadkowy deszcz leje, ale
>> lepsze to niz nic.
>
>> Ale jak tak sobie pomysle o parkingu bez przeszkod, bez ochrony
>> wzywajacej policje, na ktorym moglbym rozpedzic do 80 i wykonac
>> szeroki skret ... to mi jakos malo parkingow wychodzi ...
>
>> A jeszcze trzeba poczekac na deszcz, albo co gorsza na snieg ...
>
>Nie widze problemu skoro mi sie udało i wielokrotnie sie tak na
>sniegu
>bawiłem.
Ja tez, bo akurat jeden taki parking znam. Jeden.
I na deszcz to on sie nie nadaje, tylko na snieg.
>Ale mozesz zrobic to prosciej - w nocy drogi sa puste, jedz i hamuj,
>raz słabiej, raz mocniej - szybko zauwazysz gdzie jest granica
>przyczepnosci.
>Dodatkowo majac auto z ABSem zrobisz to bardzo bezpiecznie.
Bez ABS tez zrobie to bezpiecznie.
>Jak wyczujesz ze pedał zaczyna ci "chrobotac" to jestes tam gdzie
>chciałes być.
Tylko znow niewiele mam do odczuwania ... wysiasc potem i zobaczyc ile
zajelo hamowanie z 90km/h ?
No jeszcze moge odpalic akcelerometr w telefonie .
Ale ja sie hamowania nie boje, ja sie boje, ze z zakretu wylece ... i
tu zwykla droga nie pomoze ...
>>>> Czyzbys wiec tak naprawde nie wiedzial co potrafia twoje opony ?
>
>>>Pytasz czy umiałbym je wykorzystac równie dobrze w rajdzie co
>>>Hołowczyc? Zapewne nie. I co w zwiazku z tym? Droga to nie tor,
>>>jazda do pracy to nie wyscig.
>
>> Nie, pytam, czy te "lepsze opony" nie sa przypadkiem 10% lepsze od
>> tych "gorszych", bo jesli na lepszych nigdy nie zapierdales, to
>> nie wiesz jaki mialy zapas parametrow :-)
>A to prawda.
>Dlatego nie kupuje tych najlepszych bo mam wrazenie ze przy normalnej
>jezdzie nie zauwazy sie roznicy.
No i tu mamy podobnie.
>Kiedys kupiłem zimowe nalewkowe i mam wrazenie ze te opony trzymały
>się
>najlepiej asfaltu. tyle ze były podatne na uszkodzenia i wiecej do
>tego
>eksperymentu nie wrociłem zwłaszcza ze oszczednosc jest coraz
>mniejsza.
Ja kiedys kupowalem uzywane, na zasadzie - nie wiem ktora opona jest
dobra, to po co przeplacac za bubla.
Ale sie okazalo, ze sierra jakos szybko zuzywa stare opony ...
>>>>> Ale z drugiej strony, podobnie jak ja - tak naprawde to nie
>>>>> masz pojecia na ile tu opony starcza.
>>>>> Czyli - jezdzimy na wyczucie, na razie okazalo sie dobre, ale
>>>>> gwarancji nie mamy zadnej.
>>>>> Szczegolnie, ze to czesto jest zakret nieznany.
>>
>>>>Jak droga jest nieznana to jade wolniej.
>>
>>>> Deszcz, snieg - i znana droga robi sie nieznana.
>
>>>Deszcz? Nie szczegolnie. Snieg - oczywiście. W ogole warunki kiedy
>>>jest
>>>mokro i spada mocno temperatura sa mocno nieprzewidywalne. A w
>>>kazdym razie mogą byc.
>
>> Moga byc - jade sobie np autostradą, ladnie utrzymana w zimie ...
>> a pod przejsciem dla zwierzat widac sloneczko nie dogrzalo, i
>> slisko.
>
>Na autostradzie nigdy sie z czyms takim nie spotkałem.
A ja raz ... jedno ostrzezenie powinno wystarczyc.
>Zreszta jak jedziesz prosto to nawet cos takiego nie jest az takie
>grozne.
Hm, niespodziewany poslizg na prostej i sliskiej drodze ... potrafi
sie zle skonczyc ..
>Co innego wyjazd z jakiegoś lasu... Ale masz juz doswiadczenie
>- wiesz na co uwazac.
Wyjazd z lasu ? A co tam niebezpiecznego ?
>>>>> Albo jakies prace drogowe.
>>>Powinny być oznaczone jeżżeli sa w jakims niewidocznym miejscu.
>
>> Nie tylko o widocznosc chodzi - mogli bloto naniesc na droge,
>> przerobic sama droge ...
>
>Albo ze dwa liscie i skórke od banana... Dramatyzujesz waść...
No i to, ze latami przejezdzales 90, teraz dopuszcza 80.
A jaki masz zapas nie wiesz, bo zawsze jechales 90 :-)
>>>Ale to jest pułapka dla debili.
>>>Kiedys jade przez Gniezno. Przelotówka, wiadukt, łuk i roboty
>>>drogowe.
>>>I słysze obok siebie ostre hamowanie bo za szybko jechał i w
>>>ostatniej
>>>chwili zauwazył. Wyhamował. Dzwonie do jakiegos zdmu zeby
>>>oznaczyli lepiej. Jade nastepnego dnia. Nie oznaczyli - juz sie
>>>ktos wjebał. Kapelusznicy jebani :)
>
>> A jakby zablokowali prawy pas, to bys wystarczajaco wczesnie
>> zauwazyl ?
>Jakby oznaczyli ***przed lukiem*** to by kazdy zauwazył z daleka...
Ale nie oznaczyli. Jezdzisz ostroznie, czy miales szczescie ? :-)
>>>>>Natomiast to ze opona przestaje dawac rade czuc duzo wczesniej
>>>>>niz w momencie kiedy wypadasz bokiem z drogi.
>>>>>Naprawde nie umiesz tego okreslic wczesniej?
>>
>>>> Nie/slabo/nie wiem.
>>>> Za rzadko wypadam, zebym umial. Trzeba by faktycznie na jakis
>>>> tor.
>>
>>>Nie trzeba wypasc zeby czuc ze juz opona nie trzyma pewnie drogi.
>>>Bedziesz czuł w troche szybszych łukach ze musisz delikatnie
>>>poprawiac
>>>kierownica, zaciesniac etc, moze zauwazysz ze dany zakret
>>>bezpiecznie i
>>>swobodnie przejzdzałes z predkoscia 60 a nagle przy 55 robi sie
>>>jakos niepewnie. Do wypadniecia jeszcze pewnie daleko ale objawy
>>>sie pojawiaja.
>
>> A jak pojade 70 to jak sie skonczy ?
>Musisz sie opierac na swojej inteligencji.
>Spora grupa debili rok po roku nie zdaje tego egzaminu.
>> 55 ... ja tak wolno nie jezdze :-)
>
>Nigdy? wow...
No nie, sa miejsca, gdzie wolniej trzeba, glupi zakret w miescie na
skrzyzowaniu.
Ale z niechecia tak wolno :-)
>> Tego ostrzeglo ? Ale zapier*, nalezalo mu sie :-0
>> https://youtu.be/P0-SUhP8vEk?t=220
>typowy przykład bezmyslnego zapierdalacza. widac ze nie umie ale
>wydaje
>mu sie ze go auto uratuje...
Ale nie jechal znowu jakos bardzo szybko, to jaki masz zapas
bezpieczenstwa u siebie ?
I ABS mu nie pomogl ... i pewnie nie jest to nowe auto, wiec
przejechal nim troche zakretow "szybko i bezpiecznie".
I wlasnie takie sytuacje bym chetnie przetrenowal ... ale to chyba na
torze.
>> A tego ?
>> https://youtu.be/jzFLr4b_Avw?t=43
>
>> albo tego
>> https://youtu.be/OBk---xcGdA?t=194
>
>> No bo tego to jakby ostrzeglo ... ale jechal jakby tak samo szybko
>> jak ten z z tylu
>> https://youtu.be/OBk---xcGdA?t=335
>
>Ale skad ja mam wiedziec w jakim stanie technicznym były te samochody
>i
Pewnie w normalnym - jakos dojechaly do miejsca wypadku i wczesniej
tez jezdzily :-)
>co czuli ich kierowcy?
Pytanie czy nie to samo co Ty - na snieznym parkingu probowales, ale
na mokrym to nie, rajdowo tez nie jezdiles :-P
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 30.10.20 15:18 viktorius
- 30.10.20 16:25 J.F.
- 30.10.20 17:16 Pete
- 30.10.20 18:59 Budzik
- 30.10.20 18:59 Budzik
- 30.10.20 19:34 ąćęłńóśźż
- 30.10.20 21:39 cef
- 30.10.20 21:59 Budzik
- 30.10.20 22:53 ąćęłńóśźż
- 31.10.20 00:45 J.F.
- 31.10.20 10:32 Irokez
- 31.10.20 10:59 Budzik
- 31.10.20 10:59 Budzik
- 31.10.20 11:32 cef
- 31.10.20 13:59 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-01-17 Natalia z Andrychowa
- 2025-01-17 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-17 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-17 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-17 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-17 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-17 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-17 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-17 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa
- 2025-01-17 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-17 Warszawa => Helpdesk Specialist <=