  • 41. Data: 2015-10-27 08:07:55
    Temat: Re: Opony całoroczne
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 26 Oct 2015 18:12:01 +0100, Shrek napisał(a):

    > Jakieś opony premum całoroczne 1200. Navigatory 600PLN różnica na 6 lat
    > - 100PLN rocznie, poniżej dyszki miesięcznie.

    W zaleznosci od rozmiaru - Navigatory raczej troche drozsze.
    170-180zl.

    Sprawdzam teraz na oponeo.pl, rozmiar 195/65/15
    Debica 197 (imo - da sie taniej)
    Vredestein Quatrac 3 239 zl

    Tylko ze ... obie opony maja klase C na mokrym !
    Vredestein bardziej oszczedne - to moze sie zwroci nadwyzka :-)

    > Opony premium 2 komplety 2200 (trochę tańsze niż całoroczne) czyli +1400
    > w stosunku do navi, wymiana 12 razy 70 PLN = 840. Razem 2240. Podzielić
    > na 60 = +37 - więcej niż jedna dyszka dodatkowo;)

    Podzielic na 72 jesli zakladasz 6 lat.
    No i dwa komplety powinny wystarczyc na dluzej niz 1, chyba ze malo
    jezdzisz, a czesciej samochody zmieniasz.

    > Tak jak pisałem - bliżej 4 dyszek.

    No to co - 4 dyszki bedzies sepil na bezpieczna jazde ? :-)

    J.

  • 42. Data: 2015-10-27 08:56:55
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Mon, 26 Oct 2015 17:30:45 +0100, Cavallino wrote:

    > Navigator a Navigator II to grubo nie to samo.
    > Jeden z nich to starszy model Vectora.

    W sumie racja, ja miałem navigatory 2. Nie wiem czy to lepiej czy gorzej,
    ale w każdym razie były fatalne, nigdy więcej :)

    Tomek

  • 43. Data: 2015-10-27 09:00:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > A zimowki juz zalozylesz ? A kiedy sciagniesz ?
    >
    > Bo snieg w pazdzierniku czy kwietniu to sie jednak zdarza.

    W tym roku założyłem na przełomie wrzesnia i października.
    Kiedy sciagne? Po ostatnich przymrozkach ;-P

  • 44. Data: 2015-10-27 09:45:05
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2015-10-25 o 17:05, P.B. pisze:
    > Ja połowę poprzedniego i całe tegoroczne lato przejeździłem na zimówkach.
    > Jeździ się jak najbardziej normalnie. I w upały, i w ulewę, i 500
    > kilometrów autostradą z jedną przerwą na siku. Przejechałem tak Focusem już
    > 50 tys. kilometrów i żyję. Bieżnika też jakoś dramatycznie nie ubyło, ale
    > pomału rozglądam się za nowymi oponami, bo na zimę to już tego bieżnika
    > może być mało. Gdybym nie wiedział, to nigdy bym się nie domyślił latem, że
    > jeżdżę na zimówkach.

    Ale jakbyś kogoś rozjechał/stuknął to grono rzeczoznawców uznałoby, że
    to na pewno wina opon zimowych, czyli Twoja.

    Pozdrawiam

  • 45. Data: 2015-10-27 09:52:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 27 Oct 2015 07:56:55 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisał(a):
    > W sumie racja, ja miałem navigatory 2. Nie wiem czy to lepiej czy gorzej,
    > ale w każdym razie były fatalne, nigdy więcej :)

    Mialem i jedne i drugie i oba byly calkiem dobre.

    J.

  • 46. Data: 2015-10-27 09:55:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 26 Oct 2015 17:29:43 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Ale dwa stare komplety mogą okazać się gorsze we wszystkich porach roku,
    > niż ten jeden uniwersalny, za to wymieniany dwa razy częściej.
    > Nowe wielosezonówki (i to Navigatory) wydawały mi się zimą lepsze niż
    > stare zimówki.

    Bo one IMO calkiem dobre sa.

    Ale i te uniwersalne w pewnym momencie beda zuzyte, wiec pod tym
    wzgledem na jedno wychodzi.

    Natomiast przyczepnosc a wiek opony ... no, ponoc jest zaleznosc.

    J.

  • 47. Data: 2015-10-27 10:00:21
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Tylko ze ... obie opony maja klase C na mokrym !

    To dobrze czy źle?

    > No to co - 4 dyszki bedzies sepil na bezpieczna jazde ? :-)

    Bezpieczna jazda to dobra opona ale przede wszystkim kierowca :)

  • 48. Data: 2015-10-27 10:04:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 27 Oct 2015 09:00:21 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
    > To dobrze czy źle?

    Srednio. Ale istotne, ze tak samo - a skoro nie widac roznicy, to po
    co przeplacac :-)

    No - w ramach C moga byc lepsze i gorsze.

    > Bezpieczna jazda to dobra opona ale przede wszystkim kierowca :)

    A pamietasz "ale urwal" ze Szczecina ?

    J.

  • 49. Data: 2015-10-27 10:13:09
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 pazdziernika 2015 09:00:44 UTC+1 uzytkownik Budzik napisal:

    > W tym roku zalozylem na przelomie wrzesnia i pazdziernika.
    > Kiedy sciagne? Po ostatnich przymrozkach ;-P

    Ja zawsze zakladalem zimowki pod koniec pazdziernika, i zazwyczaj bylo
    ok, ale mialem sytuacje, gdy wczesniej spadl snieg. Wiosna tez sie
    kiedys zalatwilem: zalozylm letnie na poczatku marca, bo temperatury
    byly regularnie powyzej 20 stopni, a 2 tygodnie pozniej spadl sneig
    i to calkiem sporo :)

    Ale od 2 lat sie tym juz nie musze przejmowac, Vredki daja rade :)

    Pozdrawiam
    MK

  • 50. Data: 2015-10-27 10:46:15

    Tue, 27 Oct 2015 02:13:09 -0700 (PDT), w
    om>, Marcin Kiciński
    <m...@g...com> napisał(-a):

> [...]
    > kiedys zalatwilem: zalozylm letnie na poczatku marca, bo temperatury
    > byly regularnie powyzej 20 stopni, a 2 tygodnie pozniej spadl sneig

    Ja pamiętam śnieżną majówkę kilka lat temu, która uziemiła mnie w domu :)