-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Marek S <p...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Opony Uniroyal ms plus 77
Date: Sun, 4 Mar 2018 13:07:24 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 34
Message-ID: <p7gnhv$f0b$1@node1.news.atman.pl>
References: <1eauuqe8zyijb$.y7lpt5pqha3i.dlg@40tude.net>
<p6vh1e$lr7$1@node2.news.atman.pl>
<17p2ru0zrkjba.xzfl8og1jbtq$.dlg@40tude.net>
<p749cg$c1a$1@node1.news.atman.pl>
<5k7xs9cf7q5w$.q8nzbrmqa1dc.dlg@40tude.net>
<p75rst$j4s$1@node2.news.atman.pl> <p76jvs$jf3$1@node1.news.atman.pl>
<p76r0m$he9$1@node2.news.atman.pl> <p773hf$32c$1@node1.news.atman.pl>
<p779ia$vfg$1@node2.news.atman.pl> <p797nf$nrh$1@node2.news.atman.pl>
<p79qo8$ojo$1@node1.news.atman.pl> <p7c137$adh$1@node2.news.atman.pl>
<p7c85b$ha2$1@node2.news.atman.pl> <p7ceum$9i3$1@node1.news.atman.pl>
<p7egna$jeq$1@node2.news.atman.pl> <p7g2pm$1ah$1@node2.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-69-207-111.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1520165247 15371 89.69.207.111 (4 Mar 2018 12:07:27 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 4 Mar 2018 12:07:27 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.6.0
In-Reply-To: <p7g2pm$1ah$1@node2.news.atman.pl>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2625928
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-03-04 o 07:13, Cavallino pisze:
> Ale to jakiś kompromis, a mnie nie interesuje zachowanie opon w slalomie
> czy przy 250 km/h.
Kompromis... hmm. Jeśli coś jest to wszystkiego to zwykle do niczego.
A unik przy 80km/h też nie interesuje Ciebie? To właśnie ten slalom. Czy
kalkulujesz w niskim koszcie kompromisowych, ślizgających się na rondzie
przy niskich prędkościach (jak sam napisałeś) opon możliwość zabicia
przechodnia bo wpadniesz w poślizg przy konieczności wykonania
gwałtowniejszego skrętu czy hamowania?
> Prędzej ich odporność na deszcz i zachowanie w terenie.
> Tak jak pisałem - na suchym asfalcie wystarczająco dobra jest każda.
Musimy zatem pozostać przy własnych opiniach. Całkowicie się z powyższą
nie zgadzam. Podsumuję swoją opinię aby ktoś kiedyś czytając tą
wypowiedź wiedział co chciałem przekazać. A więc zgodnie z moimi
obserwacjami, jako kierowcy dość szybko jeżdżącego, jest dokładnie
odwrotnie: właśnie na suchym asfalcie można najbardziej doświadczyć
niedomagań opon. Droga hamowania, stabilność w zakrętach drastycznie
mogą się różnić właśnie w takich warunkach. U mnie sama przesiadka z
zimówek na letnie na tym samym suchym asfalcie, o tej samej dacie i
godzinie, skróciła drogę hamowania o przynajmniej 20% przy prędkościach
miejskich.
Ma mokrej nawierzchni te różnice się za to niwelują bo letnia opona,
która zatrzyma auto na suchym niemalże w miejscu, to na mokrym pojedzie
sobie trochę i dorówna dużo gorszej w tym względzie.
Pomijam aquaplaning bo jeszcze inne zagadnienie.
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-25 Wrocław => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-25 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-25 Kraków => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-25 Lublin => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-25 Szczecin => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-25 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-12-25 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-25 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-25 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-25 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-25 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-25 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-25 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-12-25 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-24 Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie