eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOpony Uniroyal ms plus 77Re: Opony Uniroyal ms plus 77
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Opony Uniroyal ms plus 77
    Date: Sun, 4 Mar 2018 13:07:24 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 34
    Message-ID: <p7gnhv$f0b$1@node1.news.atman.pl>
    References: <1eauuqe8zyijb$.y7lpt5pqha3i.dlg@40tude.net>
    <p6vh1e$lr7$1@node2.news.atman.pl>
    <17p2ru0zrkjba.xzfl8og1jbtq$.dlg@40tude.net>
    <p749cg$c1a$1@node1.news.atman.pl>
    <5k7xs9cf7q5w$.q8nzbrmqa1dc.dlg@40tude.net>
    <p75rst$j4s$1@node2.news.atman.pl> <p76jvs$jf3$1@node1.news.atman.pl>
    <p76r0m$he9$1@node2.news.atman.pl> <p773hf$32c$1@node1.news.atman.pl>
    <p779ia$vfg$1@node2.news.atman.pl> <p797nf$nrh$1@node2.news.atman.pl>
    <p79qo8$ojo$1@node1.news.atman.pl> <p7c137$adh$1@node2.news.atman.pl>
    <p7c85b$ha2$1@node2.news.atman.pl> <p7ceum$9i3$1@node1.news.atman.pl>
    <p7egna$jeq$1@node2.news.atman.pl> <p7g2pm$1ah$1@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-69-207-111.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1520165247 15371 89.69.207.111 (4 Mar 2018 12:07:27 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 4 Mar 2018 12:07:27 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.6.0
    In-Reply-To: <p7g2pm$1ah$1@node2.news.atman.pl>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2625928
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-03-04 o 07:13, Cavallino pisze:

    > Ale to jakiś kompromis, a mnie nie interesuje zachowanie opon w slalomie
    > czy przy 250 km/h.

    Kompromis... hmm. Jeśli coś jest to wszystkiego to zwykle do niczego.

    A unik przy 80km/h też nie interesuje Ciebie? To właśnie ten slalom. Czy
    kalkulujesz w niskim koszcie kompromisowych, ślizgających się na rondzie
    przy niskich prędkościach (jak sam napisałeś) opon możliwość zabicia
    przechodnia bo wpadniesz w poślizg przy konieczności wykonania
    gwałtowniejszego skrętu czy hamowania?

    > Prędzej ich odporność na deszcz i zachowanie w terenie.
    > Tak jak pisałem - na suchym asfalcie wystarczająco dobra jest każda.

    Musimy zatem pozostać przy własnych opiniach. Całkowicie się z powyższą
    nie zgadzam. Podsumuję swoją opinię aby ktoś kiedyś czytając tą
    wypowiedź wiedział co chciałem przekazać. A więc zgodnie z moimi
    obserwacjami, jako kierowcy dość szybko jeżdżącego, jest dokładnie
    odwrotnie: właśnie na suchym asfalcie można najbardziej doświadczyć
    niedomagań opon. Droga hamowania, stabilność w zakrętach drastycznie
    mogą się różnić właśnie w takich warunkach. U mnie sama przesiadka z
    zimówek na letnie na tym samym suchym asfalcie, o tej samej dacie i
    godzinie, skróciła drogę hamowania o przynajmniej 20% przy prędkościach
    miejskich.
    Ma mokrej nawierzchni te różnice się za to niwelują bo letnia opona,
    która zatrzyma auto na suchym niemalże w miejscu, to na mokrym pojedzie
    sobie trochę i dorówna dużo gorszej w tym względzie.
    Pomijam aquaplaning bo jeszcze inne zagadnienie.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: