-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Marek S <p...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Opony Kormoran Snow
Date: Wed, 6 Feb 2019 22:19:06 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 107
Message-ID: <q3fj0d$tnv$1@node2.news.atman.pl>
References: <q2if6e$cfh$1@node1.news.atman.pl>
<4...@g...com>
<q2l5p2$i3p$1@node2.news.atman.pl>
<1jav7rdlavxrj$.j32jcqgo6svd.dlg@40tude.net>
<q2npfs$hn8$1@node1.news.atman.pl>
<5c4f7b7c$0$486$65785112@news.neostrada.pl>
<q2o0d6$oij$1@node1.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<q2qhl2$f45$1@node2.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<q32h95$o1h$1@node2.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<q34ul7$vf4$1@node2.news.atman.pl> <q3613a$aqs$1@node1.news.atman.pl>
<q37bej$6j7$1@node2.news.atman.pl>
<1qzs7wey1dvkq.xj2l5p2tx1go$.dlg@40tude.net>
<q37k63$rgn$1@node1.news.atman.pl>
<149zup9m7l124$.1ndiyuo83vdq4$.dlg@40tude.net>
<q3a1m7$4g4$1@node1.news.atman.pl>
<6...@4...net>
<q3cpgr$nvt$1@node1.news.atman.pl>
<5c5acc3b$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-70-94-204.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1549487949 30463 89.70.94.204 (6 Feb 2019 21:19:09 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 6 Feb 2019 21:19:09 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.5.0
In-Reply-To: <5c5acc3b$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2649595
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2019-02-06 o 12:58, J.F. pisze:
>
>> W dieslu też 5 starcza i zupełnie nie o to chodzi. Są i 9cio biegowe.
>
> Ale to juz automaty.
W zasadzie je miałem na myśli.
>> Zapewnia to duży akustyczny komfort jazdy. Użyteczny zakres obrotów
>> mam większy w dieslu niż w benzynowej Maździe.
>
> widac nie jest taki duzy ten zakres uzytecznych obrotow :-)
Jest beznadziejnie mały niestety: to nie elektryki. M.in. dlatego jestem
zwolennikiem elektryków. Choć jeszcze nie teraz, może za 10 lat, gdy coś
z akumulatorami zrobią.
Zastanawiam mnie, co się stało z benzynowymi silnikami. Kiedyś to one
miały szeroki zakres użytecznych obrotów.
>>> Po prostu jechac z 3000 rpm. Benzynka to lubi.
>> Ale pasażerowie już nie.
>
> 3000 w benzynie to przyjemny pomruk.
Zależy w jakiej benzynie. W Nubirze miałem łoskot. W Mercu prawie
kompletną ciszę. Przez otwarty szyberdach ptaki było słychać o wiele
głośniej :-)
>> Oki, ale to kwestia modelu. Ja mam stosunkowo mało koni pod maską a
>> moment 560Nm jeśli pamiętam. Asfalt się zwija jak depnę i to przy
>> niskich obrotach (od 1800).
>
> Na jedynce. Zobacz przy 150km/h :-)
>
No też fajnie wciska w fotel, choć oczywiście nie aż do tego stopnia.
Zresztą z uwagi na dużą masę, przyspieszenie na niskich biegach i małych
prędkościach jest nią ograniczone. Można powiedzieć, że względem lekkich
aut nierzadko bywa ono znacząco gorsze. Przy 150+ sytuacja odwraca się.
Tam bezwładność ma mniejsze znaczenie. Opływowość auta plus mocny silnik
robią swoje. Od 210+ jest już słabo. Przy 250 elektroniczne ograniczenie.
> Bo jest pare niuansow.
> Masz duza moc - przy niskich predkosciach ogranicza przyczepnosc opon.
Nie zgodzę się. Przy 4x4 elektronika nie ogranicza niczego przy suchym
asfalcie i na letnich oponach. Gdy przejdę na zimówki, z wyjątkiem
ostatnich Nokianów, sytuacja diametralnie się zmienia.
> Moc powyzej, to nie jest moc maksymalna, tylko ta, ktora potrafi dac
> silnik.
> A to zalezy od obrotow.
> Jak umiesz biegi zmieniac, to zredukujesz odpowiednio to poczujesz.
Nie zmieniam biegów ręcznie. Chyba, że mam fantazję ku temu. Ale nie
odczuwam praktycznej potrzeby trybu ręcznego. Automat robi to dobrze.
> Turbina w dieslu ma mniejszy lag jak w benzynie ... ale mozna miec
> benzyne bez laga.
Nie generalizowałbym. Nie wiem tego, ale w Passacie 180KM v6 miałem
turbinę maciupką w porównaniu z tą w dieslu. Logika podpowiada, że
rozkręcenie dużej turbiny musi być kosztowniejsze czasowo. Ale też jest
kontrargument: tą dużą turbiną steruje elektronika a nie logika
pneumatyczna. Gdy depnę, to na chwilę sterownik daje na turbinę pełen
strumień by ją rozbujać szybko a potem płynnie reguluje.
>> Uznałem moje parcie na benzynówki za głupie. I dużo mniej pali, jest
>> ekstremalnie cichy (choć faktem jest, że stary 124 E300 był cichszy na
>> wolnych obrotach - zero wibracji, żadnego dźwięku)
>
> Widac kupiles z pakietem komfortowym :-)
Wyższe modele Merca tak mają. Niższe, zwykle bywają gorsze od
konkurencji pod względem akustycznym. Nie ma pakietu "komfort", który
powie -20dB hałasu.
> Z moich doswiadczen, to dieselek jest niestety glosniejszy na wolnych
> obrotach,
> troche bardziej wibruje (ale nie mialem V6 czy R6).
> Akurat nie lubie jak nie slysze silnika, wiec mi to bardzo nie przeszkadza.
Hehe. Wiem coś o tym. Zanim się nie przyzwyczaiłem, to zdarzało mi się
na skrzyżowaniu uruchamiać pracujący silnik :-D Byłem przekonany, że
zdechł. Ale to kwestia przyzwyczajenia się.
>> a _przede_wszystkim_: przyspiesza bez wcześniejszego przygotowania.
>> Wciskam i wyrywa mimo bardzo niskiej mocy na małych obrotach. Czemu
>> tak jest? Nie wiem.
>
> Masz automat ?
Oczywiście.
> Kiedys testowalem jakiegos fiacika w benzynie i dieslu.
> Miedzy innymi wolna jazda miejska na piatym (wtedy najwyzszym) biegu.
>
> benzyna ponizej pewnych obrotow szarpie i nie ciagnie.
> JTD ... nie szarpal, ale tez nie ciagnal :-)
U mnie przy 1000 obr też nie ciągnie. Ale przy 1800 aż do końca ciągnie
mocno.
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 06.02.19 22:54 Marek S
- 06.02.19 23:02 Marek S
- 06.02.19 23:05 Marek S
- 07.02.19 07:15 kk
- 07.02.19 09:21 J.F.
- 07.02.19 09:37 J.F.
- 07.02.19 09:51 J.F.
- 07.02.19 09:52 J.F.
- 07.02.19 14:59 Budzik
- 07.02.19 17:00 Cavallino
- 07.02.19 18:11 Kris
- 07.02.19 18:20 Kris
- 07.02.19 19:23 Marek S
- 07.02.19 19:48 Marek S
- 07.02.19 20:18 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-11-09 Warszawa => Sales Executive <=
- 2024-11-09 Wrocław => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-09 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-09 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-10 TVN donosi: Obywatelskie zatrzymanie policjanta (nie na służbie)
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=