-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Marek S <p...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Opony Kormoran Snow
Date: Sat, 2 Feb 2019 21:30:28 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 70
Message-ID: <q34ul7$vf4$1@node2.news.atman.pl>
References: <q2if6e$cfh$1@node1.news.atman.pl>
<4...@g...com>
<q2l5p2$i3p$1@node2.news.atman.pl>
<1jav7rdlavxrj$.j32jcqgo6svd.dlg@40tude.net>
<q2npfs$hn8$1@node1.news.atman.pl>
<5c4f7b7c$0$486$65785112@news.neostrada.pl>
<q2o0d6$oij$1@node1.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<q2qhl2$f45$1@node2.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<q32h95$o1h$1@node2.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
NNTP-Posting-Host: 89-70-94-204.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1549139431 32228 89.70.94.204 (2 Feb 2019 20:30:31 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 2 Feb 2019 20:30:31 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.5.0
In-Reply-To: <X...@1...0.0.1>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2649319
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2019-02-02 o 14:59, Budzik pisze:
>>> Dlatego pisałem ze ilosc wzieta z sufitu.
>>
>> Z sufitu? Niedoszacowałem Twoim zdaniem?
>>
> Chciałem tylko zasygnalizowac potrzebe duzej ilosci, sama liczba nie
> miała znaczenia.
Tu się nie zgodzę. Jeżdżąc ciężkimi autami (komfortowe takie niestety
są), ilość KM przy wyprzedzaniu ma zasadnicze znaczenie. Te niecałe 300
KM, które mam obecnie, dupy nie urywa. Jasne, swobodnie się wyprzedza
ale bywają sytuacje, że rozpoczynając manewr wyprzedzania dopiero wtedy
dowiadujesz się, że to sznurek aut za zawalidrogą. Można wtedy
zrezygnować z wyprzedzania i powiększyć sznurek zawalidróg albo mając
power pod maską uznać wyprzedzanie za bezpieczne i pozbyć się problemu.
Druga rzecz, to wspomniana masa pojazdu. Jeśli miałbyś jakąś Skodę
ważącą 1600kg, to zapewne 200KM byłoby "szybsze" niż moje 300.
>> Czym się różni bezpieczeństwo Twoim zdaniem gdy ktoś na maxa
>> przyspiesza Seicento w 20s do setki od auta z 400KM
>> przyspieszającego tak samo? Przypuszczam, że w drugim przypadku
>> będzie to dużo bezpieczniejsze - skoro o realnych warunkach
>> miejskich mowa.
>>
> mysleniem, przewidywaniem, planowaniem manewrow i wreszcie rezygnacją z
> co bardziej bezpiecznych.
> JA przejechałem w zyciu duzo ponad milion km, najwiecej km ile miałem w
> aucie to 130 i nigdy nie miałem wypadku z powodu zbyt małej ilosci
> tychze.
Ja jeździłem przeróżnymi i gdyby raz nie zasnął kiedyś za kółkiem, to
też miałbym konto czyste. Milion km z pewnością przejechałem z ciężką
nogą i nigdy nie zarysowałem lakieru nawet. Ty zrezygnowałeś z manewru
wyprzedzania i wlokłeś się dziesiątki km w kolumnie. Ja tę kolumnę
wyprzedziłem uznawszy, że przy danej mocy pod maską dam radę bez
ryzykowania. Co kto lubi.
A mowa o tym, że nie KM świadczą o bezpieczeństwie lecz mózg kierowcy i
świadomość pojazdu jakim się porusza + opon (kursy doskonalenia techniki
jazdy).
> Nie widze zadnych pozytywnych aspektów dla ruchu na drogach ogolnie z
> posiadania przez pojedyncze osoby samochodów o mocy 400km.
> Dla tych pojedynczych osób które maja to byc moze ale ogolnie dla
> spoleczenstwa? Nie za bardzo.
Ja nie jestem społeczeństwem lecz pojedynczą osobą. I w tym kontekście
wypowiadam się.
> Gdyby takie wypadki były codziennoscia to pewnie byłbym nawet za.
> Na szczescie nie sa, co innego wypadki zbyt agresywnie jezdzacych
> kierowców.
Słowo klucz "zbyt". Ten "zbyt" zależny jest od mózgu kierowcy, jak
napisałem. Nikt nie każe szarżować "bo mam moc". Tę moc można użyć przy
manewrach wyprzedzania. Im szybciej skończysz wyprzedzać, tym
bezpieczniej. Nawet jeśli potrzeby ograniczania się nie ma, to lepiej
zakończyć wyprzedzanie szybciej niż później. Znów przytoczę: 200kM w
lekkim aucie to to samo co np. 400KM w ciężkim jeśli o przyspieszenie
chodzi.
Przypuszczam, że zakładasz co by było gdybyś do swojego 130-konnego
włożył 400KM i uznajesz to za niebezpieczny absurd. Wrzuć kilkaset kg do
masy i wtedy porównuj. 400KM to nie rakieta w ciężkim aucie.
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 02.02.19 21:43 Marek S
- 02.02.19 22:26 Kris
- 02.02.19 22:29 Kris
- 03.02.19 07:18 n
- 03.02.19 14:29 J.F.
- 03.02.19 19:21 Marek S
- 03.02.19 19:31 Marek S
- 03.02.19 19:38 Marek S
- 03.02.19 19:54 Kris
- 03.02.19 19:57 Budzik
- 03.02.19 19:57 Budzik
- 03.02.19 19:57 J.F.
- 03.02.19 20:00 J.F.
- 03.02.19 20:50 J.F.
- 03.02.19 21:46 Marek S
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-11-09 Warszawa => Sales Executive <=
- 2024-11-09 Wrocław => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-09 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-09 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-10 TVN donosi: Obywatelskie zatrzymanie policjanta (nie na służbie)
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=