-
Data: 2016-11-03 19:35:19
Temat: Re: Opona z niższym indeksem prędkości
Od: Cavallino <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 03-11-2016 o 19:28, mk4 pisze:
> On 2016-11-01 23:03, Cavallino wrote:
>> W dniu 01-11-2016 o 23:01, Budzik pisze:
>>> Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...
>>>
>>>>>> o nizszym indeksie ? bez jaj nie uwierze ze nie mozna znalezc
>>>>>> pasujacej sztuki w odpowiednim indeksie
>>>>> No to uwierz, że ten model opony przestali produkować chyba 2 lata
>>>>> temu
>>>>> i można jeszcze dostać pojedyncze sztuki ale z niższym indeksem.
>>>>
>>>> Pomysł, żeby jeździć z jedną oponą nową i 3 starymi jest conajmniej
>>>> wątpliwy.....
>>>>
>>> Albowiem?
>>
>> Z tego samego powodu, dla którego nie zakłada się dwóch różnych
>> bieżników na koła tej samej osi.
>> Czyli że taki zestaw może zachowywać się całkowicie nieprzewidywalnie -
>> np. jedna strona się jeszcze nie ślizgnie, ale druga, ta bardziej
>> zużyta, już tak.
>> I masz bączka jak nic.
>
> Pierdu pierdu. Tak jakby były jakieś gwarancje na przyczepność
> nawierzchni na przestrzeni choćby pół metra.
> Tu masz lód, tu piasek, tam błotko itd. To, że jedno sie jak to piszesz
> ślizgnie a drugie sie nie ślizgnie to raczej norma.
Czy to jest powód, żeby dokładać sobie jeszcze jedną przyczynę takiej
możliwości?
Jesteś kolejnym upartym, który z góry wie lepiej, ale googla nie potrafi
użyć?
http://zimoaktywni.pl/jak-wybrac-opony/niebezpieczne
-kombinacje-dlaczego-nie-nalezy-uzywac-w-jednym-auci
e-roznych-typow-ogumienia
cyt:
"Niebezpieczne kombinacje - dlaczego nie należy używać w jednym aucie
różnych typów ogumienia?
Różne opony - nawet w tym samym rozmiarze - mogą różnić się od siebie
szerokością czy obwodem. To nie są duże różnice - czasen 2-3 mm - ale to
wystarczy, by bezpieczna jazda nie była możliwa. To niejedyne powody,
dla których użytkowanie dwóch różnych opon na jednej osi było skrajnie
niebezpieczne.
Wystarczy niewielka różnica w średnicy zewnętrznej opon założonych na
jednej osi, by samochód ściągał na lewą lub prawą stronę. Ta różnica
może wynikać z nierównego zużycia opon, ale też z zastosowania ogumienia
różnych modeli na tej samej osi. Szczególnie duże różnice w faktycznym
rozmiarze opon mają miejsce w przypadku ogumienia różnych marek.
Continental radzi: W przypadku samochodów z napędem na jedną oś
dopuszczalne jest zastosowanie opon różnych marek i modeli na przedniej
i tylnej osi, z zastrzeżeniem oczywiście, że na jednej osi opony muszą
być takie same. Ta zasada jednak nie sprawdza się w przypadku samochodów
ze stałym napędem na cztery koła. Jeśli obwód kół przednich i tylnych w
takim aucie jest choćby minimalnie różny, dochodzi do przyspieszonego
zużycia układu przeniesienia napędu, szczególnie podczas jazdy po
nawierzchni o dobrej przyczepności. W przypadku aut z dołączanym napędem
drugiej osi i różnych oponach z przodu i z tyłu, dołączenie napędu
drugiej osi jest dopuszczalne tylko podczas jazdy po luźnej lub śliskiej
nawierzchni.
Różne opony jednak różnią się od siebie nie tylko rozmiarem: inaczej
odprowadzają wodę, zapewniają różną przyczepność w różnych warunkach. W
przypadku gwałtownego hamowania samochodem wyposażonym w różne opony na
jednej osi, układ ABS chroni nas przed utratą panowania nad autem,
ograniczając siłę hamowania koła o większej przyczepności. Wydłuża się
wówczas droga hamowania. Natomiast gwałtowne naciśnięcie hamulca w aucie
bez ABS-u z oponami o różnej przyczepności na jednej osi powoduje
gwałtowny, niekontrolowany obrót samochodu i utratę panowania nad autem!
Uwaga: w przypadku dużej różnicy w zewnętrznej średnicy opon w aucie z
ABS-em w każdej chwili może dojść do wyłączenia tego układu.
Jeśli chodzi o odprowadzanie wody, szczególne zagrożenie pojawia się,
gdy koła natrafią na równomierną warstwę wody rozlanej np. na całej
szerokości pasa ruchu. W takiej sytuacji opona gorzej odprowadzająca
wodę wyhamowuje auto, co może doprowadzić do nagłego ściągania
samochodu. To niebezpieczne.
Sytuacja, w której jedno z kół ma zdecydowanie inny rozmiar niż
pozostałe pojawia się, gdy zakładamy tzw. dojazdówkę. Takie koło
najlepiej jest założyć na tylną oś. Należy traktować je jako rozwiązanie
awaryjne i w żadnym wypadku nie przekraczać prędkości 80 km/h.
Zaświecenie się kontrolki ABS-u w takiej sytuacji oznacza, że układ
przestał działać - będzie funkcjonował dopiero po założeniu koła w
prawidłowym rozmiarze.
Warto wiedzieć, że nawet tak drobny - wydawałoby się - parametr, jak
indeks prędkości również ma wpływ na właściwości opon. W żadnym wypadku
nie należy używać na jednej osi opon nawet tej samej marki i tego samego
modelu z różnymi indeksami prędkości. Opona o wyższym indeksie prędkości
ma nieco inne właściwości, może być sztywniejsza, może też inaczej
reagować na zmiany temperatury. Oznacza to, że przyczepność opony z
indeksem np. V (do 240 km/h) może być w pewnych warunkach zdecydowanie
inna niż opony z indeksem T (do 190 km/h) - nawet jeśli bieżniki tych
dwóch opon wygldają identycznie."
Następne wpisy z tego wątku
- 03.11.16 20:00 Budzik
- 03.11.16 20:31 mk4
- 03.11.16 23:01 Budzik
- 04.11.16 19:43 Cavallino
- 04.11.16 19:45 Cavallino
- 05.11.16 06:00 Budzik
- 05.11.16 06:00 Budzik
- 05.11.16 13:22 mk4
- 06.11.16 08:24 Cavallino
- 06.11.16 08:25 Cavallino
- 06.11.16 08:27 Cavallino
- 06.11.16 10:26 Budzik
- 06.11.16 10:26 Budzik
- 06.11.16 10:37 re
- 06.11.16 12:54 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=