  • 1. Data: 2009-08-07 08:21:00
    Temat: Opodatkowanie_sprzedaży_fot_stock_itp
    Od: " Amator" <a...@g...pl>

    Dzisiejszy temat Gazety Prawnej

    http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/343106,sprze
    daz_zdjec_w_sieci_jest_opodatkowana.html

    Z tekstu wynika, że panowie doradcy podatkowi proponują zakładanie
    działalności gospodarczej, każdemu hobbyście co che CHCE sprzedać fotki /co
    nie znaczy ze sprzeda/

    A może zaproponować tak PIT 52 zamiast zmuszac do haraczy na Zus i cała resztę?

  • 2. Data: 2009-08-07 12:42:44
    Temat: Re: Opodatkowanie_sprzedaży_fot_stock_itp
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik " Amator" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > /co nie znaczy ze sprzeda/
    > A może zaproponować tak PIT 52 zamiast zmuszac do haraczy na Zus i cała

    Tekst zamowiony z okazji kryzysu? ;)

    "Niezgłoszenie faktu prowadzenia działalności gospodarczej powoduje
    powstanie
    zaległości podatkowych... itd"

    Cos mi sie wydaje, ze to bzdura. Zeby powstaly zaleglosci musi byc podatek -
    z samego niezgloszenia "faktu prowadzenia" nie wynika jeszcze ze ktos
    osiagnal jakikolwiek przychod...

    "Eksperci są zgodni, że w przypadku gdy podatnik sprzedaje zdjęcia
    sporadycznie,
    hobbystycznie i nie traktuje swojej aktywności jako stałego źródła
    dochodu..."

    Szkoda, ze "eksperci" nie pokusili sie o zdefiniowanie co znaczy
    "sporadycznie,
    hobbystycznie itd" :)

    A poza tym wydaje mi sie bzdura obowiazek rejestrowania D.G. jesli ktos ma
    zamiar zarabiac wylacznie udzielajac licencji na wykorzystanie praw
    autorskich,
    jak najbardziej niesporadycznie, niehobbystycznie ale nie am zamiaru osiagac
    dochodow z innych tytulow.

    Gotfryd, masz zdanie? :)

    Ps. O wiele bardziej ciekawsze byloby wyjasnienie co na to ZUS?
    To moze byc prawdziwy problem dla drobnych stockowcow...

  • 3. Data: 2009-08-07 13:00:46
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    > autorskich,
    > jak najbardziej niesporadycznie, niehobbystycznie ale nie am zamiaru osiagac

    a dlaczego bzdura?
    z punktu widzenia F. A to wszystko jedno co sprzedajesz czy samochod ,
    czy prawa.

    cena sprzedazy netto + VAT , z vatu musisz sie rozliczyc.
    od dochodow ( i ew zysku w zaleznosci od formy praewnej dzialanosci )
    odprowadzic podatek

  • 4. Data: 2009-08-07 14:30:55
    Temat: Re: Opodatkowanie_sprzedazy_fot_stock_itp
    Od: "Jakub Jewula" <b...@s...com.pl>

    > a dlaczego bzdura?
    > z punktu widzenia F. A to wszystko jedno co sprzedajesz czy samochod ,
    > czy prawa.

    Osoba prywatna sprzedajac samochod uzywany bodaj dluzej
    niz pol roku nie placi podatkow (nie jest to dochod).

    Musisz wymyslic lepszy przyklad ;)

  • 5. Data: 2009-08-07 15:16:39
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Osoba prywatna sprzedajac samochod uzywany bodaj dluzej
    > niz pol roku nie placi podatkow (nie jest to dochod).
    >
    > Musisz wymyslic lepszy przyklad ;)

    jesli bedziesz sporadycznie sprzedawal prawa , to dokladnie tak samo
    ja przy sporadycznej sprzedazy samochodu albo innej dowolnej rzeczy
    nie bedzisz musial odprowadzic podatku od przychodu.Jesli to bedzie
    mialo charakter regularnej dzialanosci komercyjnej , to nalezaloby
    zarejestrowac dzialanosc gospodarcza i prowadzic rozliczenia
    podatkowe.
    ktos prywatnie , amator jesli sprzeda za posrednictwem internetu pare
    swoich zdjec od czasu do czasu to US z pewnoscia sie nie przyczepi.
    jesli bedzie to robil regularnie to musi zarejestrowac
    dzialalnosc .

    Dla osob prywatnych jest to tak interpretowane , jesli cos nabedziesz
    i odsprzedaz po pol roku nie jest to automatem traktowane jako obrot
    komercyjny .

    jesli kupisz cos na allegro i sprzedaz z zyskiem za dwa dni US moze
    poprosic o rozliczenie podatku .

  • 6. Data: 2009-08-07 16:39:06
    Od: "Jakub Jewula" <b...@s...com.pl>

    Znasz taka zabawe w "bullshit"?

    > jesli bedziesz sporadycznie sprzedawal prawa , to dokladnie tak samo
    > ja przy sporadycznej sprzedazy samochodu albo innej dowolnej rzeczy

    bullshit :)

    Kwestia sprzedazy uzywanego auta, badz innej uzywanej rzeczy
    jest opisana w prawie. Definicji "sporadycznej" sprzedazy nie ma.
    Chyba, ze sie myle ;)

> [...]
    > ktos prywatnie , amator jesli sprzeda za posrednictwem internetu pare
    > swoich zdjec od czasu do czasu to US z pewnoscia sie nie przyczepi.

    bullshit

    To zalezy tylko od rozmiarow dziury budzetowej? ;)

    > jesli bedzie to robil regularnie to musi zarejestrowac
    > dzialalnosc .

    Poprosze o definicje "regularnie" :)
    Czy jak sprzedam prawa co dwa tygodnie na kwote 100zl to bedzie
    to sprzedaz "regularna"? A jesli dwa razy do roku ale za to
    na 20.000zl to juz nie?

    Pracujesz w UKS? ;)

  • 7. Data: 2009-08-07 17:14:03
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Pracujesz w UKS? ;)

    nie , po prostu znam sie na wszystkim.

    w wyniku kontroli zostaje wydana decyzja.

    TZn urzad moze stwierdzic w wyniku kontroli , ze ktos cos kupil i
    odsprzedal z zyskiem w krotkim czasie i wydac decyzje.
    musisz sie do niej zastosowac , czyli ja wykonac (np zaplacic) a
    potem mozesz sie od niej odwolac w okreslonym terminie - ale obowiazek
    przedstawienia dowodow nieslusznosci decyzji spoczywa wowczas na
    Tobie.

    Jesli masz watpliwosci mozesz zwrocic sie do US z zapytaniem ,
    jednoczesnie zasugerowac odpowiedz z powolaniem sie na zrodlo prawa.
    Jesli urzad potwierdzi to taka opinia jest wiazaca dla przyszlych ew,
    postepowan.

    Jak mozna postawic pytanie do US jest rowniez okreslaone przepisami
    o ile pamietam to
    opis sytuacji
    zapytanie
    zaproponowane rozwiazanie
    podanie zrodla prawa na podstawie ktorego przyjeto proponowane
    rozwiazanie.

    nigdy nie wiesz jak urzad moze zareagowac , dopoki nie zareaguje.

    znany jest przypadek emerytki , ktora pracowala w kiosku i sprzedala
    kontrolerowi US jakis drobiazg za pare zlotych nie wydajac przy tym
    rachunku/paragonu . I toczy sie postepowanie skarbowe,

    ja nie mam watpliwosci , ze jesli ktos regularnie sprzedaje prawa
    autorskie do zdjec to powinen to zarejestrowac jako dz. gospodarcza.
    Kwalifikacja ksiegowych i radcow podatkowych jest taka , ze czesto
    jesli zadasz to samo pytanie tej samej osobie w ciagu dwoch tygodni
    otrzymasz rozne odpowiedzi.

  • 8. Data: 2009-08-07 17:50:35
    Od: Kyniu <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Fri, 7 Aug 2009 10:14:03 -0700 (PDT), XX YY napisał(a):

    > ze jesli ktos regularnie sprzedaje prawa autorskie do zdjec

    A mnie zaraz grom z jasnego nieba trafi. NIE MOZNA SPRZEDAC PRAWA KTORE
    JEST PRAWEM NIEZBYWALNYM !!!!!!!!!!!!!! Popelniles dzielo - jestes jego
    autorem. I nie ma dyskusji.

    Kyniu

  • 9. Data: 2009-08-07 18:19:49
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Kyniu napisał(a):

    > A mnie zaraz grom z jasnego nieba trafi. NIE MOZNA SPRZEDAC PRAWA KTORE
    > JEST PRAWEM NIEZBYWALNYM !!!!!!!!!!!!!! Popelniles dzielo - jestes jego
    > autorem. I nie ma dyskusji.

    Są niezbywalne prawa autorskie osobiste i zbywalne prawa autorskie
    majątkowe. Stąd też uważam, że trafienie gromem możesz odwołać ;)

    j.

  • 10. Data: 2009-08-07 18:24:03
    Od: Kyniu <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia 7 Aug 2009 20:19:49 +0200, januszek napisał(a):

    > Są niezbywalne prawa autorskie osobiste i zbywalne prawa autorskie
    > majątkowe.

    Bingo. Slowo klucz to MAJATKOWE. Majatkowe prawa autorskie ktore mozna zbyc
    i prawa autorskie ktorych zbyc nie mozna. Zwroc uwage o ktorych pisal
    przedpisca.

    Kyniu